Behandeling Dr. Visser (Stichting Cardiozorg)
Moderator: Moderators
-
- Gevorderd lid
- vlindertje19
- Gevorderd lid
Nou bij mij werd er in ieder geval duidelijk aangegeven dat het niet uitmaakte of het POTS of OI is of beiden, want het gaat om het klachtenpatroon en die wezen bij mij samen met de resultaten van de kanteltafeltest op OI. In het telefoongesprek had ik duidelijk aangegeven dat mijn hartslag vaak bij warmte, vooral douchen in zeer korte tijd naar sneltreinvaart gaat en dat ik dan zo duizelig wordt dat ik moet gaan zitten en dat mijn hartslag meteen acuut lager werd. Lijkt mij toch echt wel POTS EN OI of alleen POTS. Maar ik ben geen arts nogmaals en OI is al een diagnose die al meetbaar is en daar gaat het bij mijn verzekeringsarts om die graag reguliere meetbare dingetjes wil zien.
Flying with broken wings
In het volgende artikel worden de verschillende vormen van O.I goed uitgelegd:
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-843.html
Wat ik van Dr. Visser begrepen heb is dat de O.I. te maken kan hebben met te weinig bloedvolume, maar dat het ook een fout in het regelmechanisme kan zijn. Het komt er op neer dat hij ook niet weet wat de preciese oorzaak is.
Groetjes, Ariadne.
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-843.html
Wat ik van Dr. Visser begrepen heb is dat de O.I. te maken kan hebben met te weinig bloedvolume, maar dat het ook een fout in het regelmechanisme kan zijn. Het komt er op neer dat hij ook niet weet wat de preciese oorzaak is.
Groetjes, Ariadne.
- vlindertje19
- Gevorderd lid
Het goeie van Visser vind ik is dat hij niet alleen je hartslag en bloeddruk meet tijdens de kanteltafeltest, maar ook de bloedsrtoom naar je hoofd. Dit geeft een extra afwijking aan, als dat vermindert tijdens het staan.
Verder is het soms net een verstrooide professor
Vlindertje1978: je verhaal heeft me wel op het idee gebracht om hem nog eens te vragen of hij een brief naar mijn H.A. heeft gestuurd over de kanteltafeltest. Dank je wel.
Groetjes, Ariadne.
Verder is het soms net een verstrooide professor

Vlindertje1978: je verhaal heeft me wel op het idee gebracht om hem nog eens te vragen of hij een brief naar mijn H.A. heeft gestuurd over de kanteltafeltest. Dank je wel.
Groetjes, Ariadne.
- vlindertje19
- Gevorderd lid
Haha, ja klopt. Een verstoorde professor inderdaad, vandaar dat hij enkele belangrijke dingetjes vergeet nog te doen na de kanteltafeltestariadne schreef:Het goeie van Visser vind ik is dat hij niet alleen je hartslag en bloeddruk meet tijdens de kanteltafeltest, maar ook de bloedsrtoom naar je hoofd. Dit geeft een extra afwijking aan, als dat vermindert tijdens het staan.
Verder is het soms net een verstrooide professor![]()
Groetjes, Ariadne.

Ik heb alweer een belafspraak met hem dus ben benieuwd wat hij zegt op wekenlang vergeten de brief naar de HA te sturen.
Zou zeker hetzelfde doen, want de diagnose OI is meetbaar, erkend en geeft inderdaad aan dat je verminderde bloeddoorstroming naar de hersenen klachten veroorzaakt tijdens staan.
Ik heb de klachten trouwens al bij het zitten. Volgens Dr. Visser begint bij mij de verminderde bloeddoorstroming al dus in zittende positie en wordt het alsmaar erger wanneer ik (lang) sta.
POTS zou ik volgens hem niet hebben maar goed ; de meetbare resultaten van de test gaven aan dat mijn bloeddoorstroming naar de hersenen echt gigantisch weinig is.
Maar een duidelijke oorzaak heeft hij niet. Ben benieuwd wat de kNO nog heeft voor me a.s. week met de evenwichtsonderzoeken.
Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes
Flying with broken wings
Weet iemand of het mogelijk is om dr. Visser een e-mail te sturen? Op de site staat dit e-mail adres: stichtingcardiozorg@gmail.com maar ik weet niet of en door wie dit gelezen wordt.
- huppelepup
- Gevorderd lid
mieshka: info@stichtingcardiozorg.nl
Ik heb even een vraagje.
Ik heb bij Vi in 2011 een echodoppler van de hals gehad liggend en zittend.
Ik heb inmiddels begrepen dat hij dat onderzoek ook staand doet, klopt dat?
Moet je daar zelf naar vragen en hoe gaat dat onderzoek in zijn werk?
Zijn er nog meer onderzoeken die hij nu doet die hij rond 2011 nog niet deed?
Ik heb bij Vi in 2011 een echodoppler van de hals gehad liggend en zittend.
Ik heb inmiddels begrepen dat hij dat onderzoek ook staand doet, klopt dat?
Moet je daar zelf naar vragen en hoe gaat dat onderzoek in zijn werk?
Zijn er nog meer onderzoeken die hij nu doet die hij rond 2011 nog niet deed?
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".
Wolfgang Eschker
Wolfgang Eschker
@ Ariadne,
Bedoel je dat hij het alleen staand meet tijdens de kanteltafeltest?
Die test heb ik al gehad bij Ve in 2011 en daar kwam POTS uit.
Maar de bloedstroom staand is toen niet gemeten.
Bedoel je dat hij het alleen staand meet tijdens de kanteltafeltest?
Die test heb ik al gehad bij Ve in 2011 en daar kwam POTS uit.
Maar de bloedstroom staand is toen niet gemeten.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".
Wolfgang Eschker
Wolfgang Eschker
- vlindertje19
- Gevorderd lid