In opstand komen

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Pia dijkstra vind ik
ook een goeie, juist omdat ze idd gezondheidsprogramma's heeft gepresenteerd!
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

dank je! yep, dvd voices gaat overal mee naartoe, heb er al heel wat rondgestuurd. Nu dus ook naar tros radar en bram bakker. dat zijn de 2 waar ik het (brief, incl docu voices en bijlagen) nu naartoe ga sturen.

Pia Dijkstra goed idee, maar heb ik al eens gemaild èn brief gestuurd (als onderdeel van waslijst politici, die zonder dvd..). nooit reactie op brief, maar wel op mail dacht ik. dat het hun aandacht had oid, maar ze verder gebonden waren aan wat regering deed enz.

en is lijn met wat ik van de Tweede Kamerleden van SP en PvdA terugkreeg (enige partijen waar ik ooit netjes brief van terug kreeg nav mijn brieven). ze weten vd ernst van ME en hoe onjuist het wordt behandeld (psychisch ipv medisch), tot nu toe helaas nooit in staat geweest de politieke wind te draaien. vanuit oppositie wel vaak geprobeerd. met pvda in regering had ik hoop, maar vvd is zo hardnekkig anti-ME en pro-nijmegen dat ik bang ben dat ze er niets aan gedaan krijgen..
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

Ja inderdaad Annemoontje, bij onze mailbomactie hebben we Pia Dijkstra ook vast bericht. Ik weet het niet meer, waren er zoveel. Misschien is strategisch en persoonlijk nu het beste. Ben benieuwd.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

De politiek geeft dus aan er niets mee te kunnen, duidelijk dus....

Es kijken wat deze 2 mensen ermee doen.
Ondertussen oren en ogen openhouden voor kritici in de media, journalisten die zich met deze fraudeschandalen bezighouden?
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

feniks, ik bedoelde eigenlijk nav een zoveelste persoonlijke schrijf- en mailactie van mezelf vorig jaar, waarbij ik een hele lijst politici uit 2e kamer had gekozen nav hun profiel en de kans op enige ontvankelijkheid, maar idd, in onze mailbomactie zat ze ook, die was ik alweer vergeten :wink:
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Annemoontje =D> =D> =D> voor je brief/aktie!

@josje15 ME en de controverse is in het verleden veel in de media geweest, ook in vakbladen, geen psychiater die het gemist kan hebben.

Als B.B. het nu juìst ziet zal hij reageren, we merken het wel.
Life smells...
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

annemoontje schreef:feniks, ik bedoelde eigenlijk nav een zoveelste persoonlijke schrijf- en mailactie van mezelf vorig jaar
oh dat wist ik niet, waren we allemaal maar zo actief als jij ... respect!
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

dank je, doet goed. ben gewoon zó boos over hele gang van zaken dat ik het niet kan laten en elke keer wel weer iets bedenk waarmee ik denk dat degene die het leest er wel iets mee moet doen. helaas tot nu toe nog niet gewenste effect gehad. Mijn vriend denkt (en ik ben bang dat hij gelijk heeft) dat we het gewoon niet redden tegen de grootmacht en invloed van nijmegen. maar dat neemt niet weg dat ik het niet steeds toch wil proberen in de hoop dat het een keer toch lukt, verdorie!

het is wat asje zegt (nog bedankt voor je compliment asje :D) hopen maar dat BB ontvankelijk is voor de dvd (oftewel: gaat kijken!) en de brief en dat hij zo verbolgen is dat hij eea aanzwengelt/aanhangig maakt oid. je weet niet, een keer moet er toch iemand voor ons opstaan? en ik vind BB - notabene een psychiater - wel prima persoon en van zo iemand extra sterk verhaal. maar goed, ik loop weer eens op de zaken vooruit, altijd iets te optimistisch vrees ik..... eerst maar eens brieven + dvd's versturen en dan kijken of er iets gebeurt (reactie op komt).

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Geweldig werk van je annemoontje. Het wordt eens tijd dat we dit gaan "professionaliseren".
Iedereen doet zijn best vanuit zijn bed of achter de laptop wanneer de energie het toestaat.

Dit soort gegevens moeten we kunnen centraliseren en strategisch opvolgen.

Begrijp me niet verkeerd, alle respect voor alle gedane werk van iedereen.
Er zou een draaiboek moeten komen, er zijn vast wel mensen die hier ervaring met hebben en tips kunnen geven over databases maken, mailings doen, enz.

Het is vergelijkbaar met een bedrijf maar gedragen door vele mensen. Dit moet gewoon eens lukken.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Dat is eigenlijk een patiënten-organisatie.

Annemoontje, tot nu toe is het niet gelukt dat machtsbolwerk te ontmaskeren en het zal wsl ook niet lukken zonder dat er een grote doorbraak in ME-land komt. Toch denk ik dat elke aktie ièts kan bijdragen.
Life smells...
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

marlène schreef:Geweldig werk van je annemoontje. Het wordt eens tijd dat we dit gaan "professionaliseren".
Iedereen doet zijn best vanuit zijn bed of achter de laptop wanneer de energie het toestaat.

Dit soort gegevens moeten we kunnen centraliseren en strategisch opvolgen.

Begrijp me niet verkeerd, alle respect voor alle gedane werk van iedereen.
Er zou een draaiboek moeten komen, er zijn vast wel mensen die hier ervaring met hebben en tips kunnen geven over databases maken, mailings doen, enz.

Het is vergelijkbaar met een bedrijf maar gedragen door vele mensen. Dit moet gewoon eens lukken.
bedankt voor je compliment! :D
je hebt helemaal gelijk over organiseren van eea, zou behoorlijk verschil kunnen maken. Maar hoe, wie, wat? er is geen continuiteit omdat we allemaal zo beperkt zijn en maar steeds korte perioden, kleine beetjes kunnen doen. het eeuwige probleem waar we altijd al tegen aan lopen. daarom zou het zo fijn zijn als iemand die we aanschrijven mensen zou kunnen mobiliseren en op die manier sneeuwbaleffect kan creëren.

we hebben al vaker hier gezegd dat we eea moesten organiseren (weet ik nog van bijv. in 2010), dat is altijd zo lastig gebleken. ideeen genoeg, maar het gevolg geven aan, opvolging, daadwerkelijke organiseren van eea, daar loopt het spaak, want altijd meerdere personen die weken of maanden weer nagenoeg niets kunnen en per definitie iedereen maar heel beperkt inzetbaar is...

maar heb je een idee misschien dat dit wel haalbaar is? dan graag!
Laatst gewijzigd door annemoontje op 03 dec 2012, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

asje schreef:Dat is eigenlijk een patiënten-organisatie.
ha, dat is zo! ik vind de vereniging wel heel goed bezig op allerlei fronten, in die zin doen die echt hun best, zo ook de steungroep (verzamelen patientenervaringen mbt uwv bijv. en aanbieden politiek, om tafel met uwv enz)
asje schreef:Annemoontje, tot nu toe is het niet gelukt dat machtsbolwerk te ontmaskeren en het zal wsl ook niet lukken zonder dat er een grote doorbraak in ME-land komt. Toch denk ik dat elke aktie ièts kan bijdragen.
nee precies, dat zal zeker niet lukken, zo realistisch moet ik inmiddels ook wel zijn, al m'n optimisme en hoop ten spijt. en voor de kleine bijdrage in het geheel doe ik het dan ook maar, zoals zovelen in den lande (en wereld) op allerlei manieren iets proberen bij te dragen in het geheel en hopelijk de weegschaal een keer naar ons valt.

josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Hi Annemoontje

in mijn bedje dacht ik: En de
KNMG(huisartsenfederatie) en artsenberoepsverenigingen, huisartsen klachtencommissies, psychologen- en psychiaterverenigingen, Inspectie van de Gezondheidszorg? Huisartsenpraktijken. een artsenblad(weet niet welke er zijn)
Mss is er een verborgen BB die het wil lezen...het gaat om die ene, hé.

Heb je die weleens in je mail-acties =D> betrokken?

Idd er moet toch een keer iemand voor ons opstaan?

Het is super, dat jij die brief al klaar hebt liggen...... :D
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

annamoontje over Pia Dijkstra:

-----maar wel op mail dacht ik. dat het hun aandacht had oid, maar ze verder gebonden waren aan wat regering deed enz. ----

Hmmm? Toen ze nog niet in de regering zat? Onze media doet dus in feite aan staatspropaganda en censureert dus? Ik heb dat iemand wel eens horen zeggen maar dit lijkt wel een bewijs daarvoor. Zelf had ik dat gevoel ook al wel eens, maar je wilt het niet geloven, net als de idiotie rond de pesterij betreffende ME.

Over de al gaande acties:

Ook al mislukken die weer, zoals eigenlijk steeds gebeurt, toch geeft het moed om gezamenlijk toch iets te proberen. Als we op niks rekenen qua succes, is er niets te verliezen, maar hebben toch evt een bepaalde kik gehad. Want iedereen weet hoe taai en log en glibberig de te nemen rijstebrijbergen zijn.

En als inderdaad Antoinet, Bram, Radar en Pia Dijksra en evt nog zo een paar die brief van annemoontje krijgen, dan gaan ze misschien zich nog verdringen wie het op tv mag brengen!!!
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Dat laatste is echt veeeel te optimistisch, daar kun je alleen teleurgesteld van raken. Als je weet hoe lang hoe veel al gestuurd is naar iedereen...
Life smells...
Plaats reactie