In opstand komen

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Asje, dat begrijp ik en dat weet ik ook!
Maar mensen ,ook artsen kunnen mss met een goeie uitleg en wetenschappelijke artikelen die hier volop te vinden zijn en bijv. de filmpjes van DML ,van visie veranderen.Je moet alleen wel de open types kiezen.
Huisartsen bijv, ook de goedwillende hebben gewoon geen tijd om zich zo te verdiepen in alles wat er gaande op het gebied van ME, als wij hier. Er zijn artsen en dus ws ook psychiaters, die echt niet goed op de hoogte zijn en de richtlijn volgen die er beschikbaar is.

En ik heb nog hoop op de mogelijkheid tot verandering, mss is dat dom en naief, maar ik hou het er toch maar in. :D

Zoals je weet, ben ik net hier, maar daarom weet ik, dat het onderscheid tussen ME en CVS door leken, maar ook door artsen niet geweten wordt. Omdat dat verschil nog niet erkent is officieel.
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

josje15 schreef:Brief naar Radar van, Annemoontje , goed plan.
Bombardement van brieven ook,Nanda.
Annac,je overdrijft niet.
Asje, goed dat iemand kontakt heeft met Twisk. Lang niet iedereen is op de hoogte van het verschil tussen ME en CVS. Mss BRam Bakker ook niet, hij is wel iemand die verontwaardigd zou kunnen zijn, als hij te horen krijgt, wat hier speelt.
Ja, die Bram Bakker. Dat hij verontwaardigd kan zijn over wat hier speelt is ook wat mijn zoons psycholoog suggereerde, die indruk had hij ook van hem dat hij zo iemand was.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Kaki:

--Dat is toch zoiets als dat 'de zware jongens' aan het hoofd staan van de politie en Dagobert Duck komt aangifte doen van verdwenen geld uit zijn pakhuis --

Hihihihihihih
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

B.B. is een psychiater die erg bereid is om "out of the box" te denken/ buiten de vastomlijnde paden te lopen. En dat soort mensen hebben wij nodig, mss ook zo'n brief van Annemoontje aan hem sturen?
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

als iemand weet waar ik die bram bakker (nooit eerder van gehoord nl.) kan vinden (adresgewijs, 'B. Bakkers' zijn er vast nogal wat in NL...), dan wil ik mijn setje incl. docu ook richting hem sturen, met plezier! ik heb de brief aan tros radar gisteren aangepast waar nodig, moet alleen even de bijlagen erbij zoeken en eea daarin arceren. voor m'n brief, zie bijlage.

annac: wat grappig dat je daar terecht kwam, heb het even teruggelezen, interessant om weer te zien.
Bijlagen
brief TROS RADAR an.3.12.2012.pdf
brief TR
(129.14 KiB) 119 keer gedownload
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

Bram Bakker heeft een site met contact formulier ... http://www.brambakker.com/Contact/
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

super, dank Feniks!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
visje
Gevorderd lid

Bericht door visje »

Wauw! Wat een ontzettend goede brief Annemoontje! Wat een duidelijk, compleet verhaal en goede bijlagen. Dank je wel dat je dit doet,

dikke dankjewelknuffel, Visje
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Goeie brief, annemoontje. Wel erg lang, maar hoop dat dat JUIST goed is.

Bert Brussen schreef vandaag in de Volkskrant:

---Dat Diederik Stapel (in wezen een goed mens) die ene sukkel is die werd gepakt en dus kan worden afgefikt, zuivert de sociale psychologie en het academische bedrijf nou niet bepaald van alle blaam. Integendeel: het was dankzij die wetenschap en dat bedrijf dat er zoveel en zo lang kon worden gefraudeerd.
Diederik Stapel is slechts de poep die toevallig boven komt drijven. Het is nu zorg goed in de beerput te roeren zodat de rest van de drollen ook naar boven komen.---

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11484/Be ... apel.dhtml
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

dank jullie! idd erg lang, maar het is een te complex verhaal, juist vanwege het stigma om in het kort uit te leggen. en indien wel mogelijk, lukt mij dat iig niet :wink: en ik denk dat als je de inleiding en eerste punten leest dat je op zich geïnteresseerd/nieuwsgierig genoeg bent geraakt om door te willen lezen (hoop ik)

goed stukje annac in de volkskrant, denk het ook. alle reden om hier nu iets mee te doen!

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hi annemoontje,
annemoontje schreef:als iemand weet waar ik die bram bakker (nooit eerder van gehoord nl.)
Bram Bakker is een psychiater waar wij er meer van zouden moeten hebben in Nederland :wink:!

Ik heb nog wat voor je opgezocht:
* Uitzending Tros Radar "Anti-depressiva" (interview Bram Bakker) 16-11-2009: http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... epressiva/

* Uitzending Tros Radar: "Bijwerkingen anti-depressiva onderschat" 16-09-2002, over Seroxat, Prozac, Zoloft: http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... nderschat/

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

dank je Louisa, ga ik eens kijken! zelf hele nare ervaringen gehad met seroxat, in beginjaren door huisarts ingezet voor m'n ernstige fysieke klachten...

annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Ik denk dat er meer te verdienen valt op paranormale beurzen ed, natuurlijk wel met flinke zweempjes zgn wetenschappelijkheid.

Staat in stuk dat mij door iemand toegezonden is.

MAARTEN KEULEMANS − 01/12/12, 00:00 in de Volkskrant:

---In het vooraanstaande vakblad Journal of Personality and Social Psychology toonde hoogleraar Daryl Bem twee jaar geleden aan dat mensen in de toekomst kunnen kijken. Het onderzoek was onberispelijk. Ruim duizend proefpersonen had Bem onderworpen aan een reeks bekende psychologische tests - alleen had hij die achterstevoren uitgevoerd. Dus reageerden de proefpersonen op stimulansen al vóórdat ze daaraan waren blootgesteld, herinnerden ze zich woorden die ze nog niet hadden gezien en wisten ze het vooraf als ze een erotische foto te zien kregen. Ze waren, kortom, helderziend.

Terwijl anderen de experimenten van Bem herhaalden - en niets van Bems 'voorkennis' terugzagen - krabden veel psychologen zich op het achterhoofd. Wat zegt het eigenlijk over je methodes als je er zelfs paranormale verschijnselen mee kunt bewijzen? Joe Simmons, Leif Nelson en Uri Simonsohn, drie jonge psychologen, namen de proef op de som. Ze gingen het lab in en bewezen dat mensen die naar When I'm 64 van de Beatles luisteren jonger worden. Letterlijk: hun leeftijd was na het experiment lager dan de leeftijd van een controlegroep. Onderzocht en bewezen verklaard, helemaal volgens de regelen der kunst.

Of nou ja, helemaal. De drie hadden een pact gesloten met de tweede demoon, misschien wel de meest vuige van allemaal. 'Verificatiebias', heet deze formidabele naarling die van appelen peren maakt en je knollen voor citroenen verkoopt. Ook Diederik Stapel mocht graag bij deze demoon op de thee komen. Net als trouwens veel onderzoekers uit tal van andere wetenschapstakken. .......................

Bij de verificatieneiging gaan wetenschappers grasduinen in hun data, op zoek naar bevestiging van hun ideeën, en zetten ze de schuifjes van de statistiek zó dat er een prachtig resultaat uit rolt. In de wetenschap is het allemaal geoorloofd. Of nou ja, een soort van. ----

Nou, beerput of niet?
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Hi Annemoontje

keigoeie brief :D :D Dan k je wel, dat je dit doet.
hartstikke goed onderbouwd en ik denk, dat dat nu juist belangrijk is.
Wat mij betreft gaat die brief ook naar Bram Bakker en dan met de vraag of hij ons wil helpen het aanhangig te maken in zijn vakgebied.etc en de vraag waar of wie we met onze kritiek op het Nijmeegse onderzoek heen kunnen.
Wat vinden jullie?

Hoi Annac, dat er van alles gemanipuleerd wordt, ook dit artikel geeft dat weer aan.
Nu is het de kunst op een wetenschappelijke manier dat cgt onderoek te benaderen. Wetenschap om wetenschap te bekritiseren.
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

Aan de brief ligt het niet ... ging de dvd van voices of the shadows ook mee?

Duimen nu voor Annemoontje! Moet die brief naar meer personen?

Bijvoorbeeld naar Pia Dijstra, D66 kamerlid? Volksgezondheid zit ook in haar mapje (heel vol mapje),

ze heeft volgens mij ook gezondheidsprogramma's gepresenteerd.

p.dijkstra@tweedekamer.nl
Plaats reactie