Dat van Johan klopt wel, maar weet iedereen zo ongeveer ook al lang, vlgs mij. Alleen verzaakt de ME stichting, die het meeste geld opstrijkt, bij ons in Nederland al heel lang zijn taak. In België loopt dat geloof ik een ietsjes beter hoorde ik eens.
Ik denk dat wij moeten proberen zo mogelijk ons vnl te richten op de te gronde richting van de CGT in Nijmegen. Het gat dat ontstaan is richting vertrouwen in de psychologie nog verder helpen uit te hollen. Misschien moeten we ons er domweg toe beperken dat leugenachtige artikel in The Lancet met 70% genezings resultaat onderuit te halen, verwijdering ervan eisen.
Op bio-medisch gebied moet een doorbraak komen, maar daar kunnen wij nauwelijks invloed op uitoefenen.
Er zijn zoals iedereen hier weet internationaal duizenden bio-medische onderzoeken verricht, maar in Europa heerst er de ONWIL om die hier ook serieus te onderzoeken, resultaten bij elkaar te leggen en samen te werken i.p.v. de eigen pik naar voren te steken ter meerder eer en glorie van hun ego.
En dit zijn feitelijk letterlijk de woorden van een bevriend emerites hoogleraar van mij op kanker gebied die aldus precies verwoorden kan wat ik bedoel omdat hij indertijd precies een vergelijkbare strijd voor zijn vakgebied heeft moeten strijden. Helaas is hij te oud en te lang eruit om mij/ons daadwerkelijk te helpen. Maar hij weet dus hoe de hazen gewoonlijk lopen.
Hij kan zich ook kwaad maken over de tegenwoordige gang van zaken op diverse terreinen. Hij had het over doelmatigheids-onderzoeken. Zie hier wat ik er over gevonden heb:
http://www.zonmw.nl/nl/programmas/progr ... /algemeen/
Wat tot volgende problemen kan leiden:
http://www.advalvas.vu.nl/opinie/wetens ... eit-en-nwo
Ook een pittig stukje. 't Gaat mij wat boven de pet. Wel vrij recent.
Hier gaat het om deze geldstromen
--Geldstroom (wetenschap)
In de Nederlandse wetenschappelijke instituten wordt onderscheid gemaakt tussen drie geldstromen:
de eerste geldstroom is direct afkomstig van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
de tweede geldstroom is afkomstig van zelfstandige publieke organisaties als de NWO (Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek)
de derde geldstroom is projectgebonden financiering, vaak van private instellingen maar ook van Ministeries.--
Uit link Advalvas:
--Werk voor de Rekenkamer
Deze studie naar de totale kosten van de tweede geldstroomfinanciering zou uitgevoerd moeten worden door onafhankelijke wetenschappers met verstand van de wetenschappelijke en sociaal-economische problematiek in het wetenschapsbeleid. Je zou zelfs kunnen stellen dat hier een taak ligt voor een onderzoek door de Algemene Rekenkamer. Als de samenwerkende universiteiten oog hebben voor het belang van hoogwaardige wetenschap; als NWO zich een kritische organisatie toont, wie de kwaliteit van het Nederlandse onderzoek ter harte gaat; en als ten slotte de onderwijsdeskundigen in de Tweede Kamer echt geïnteresseerd zijn in het terugdringen van ineffectieve en inefficiënte besteding van belastinggeld; dan mag van deze drie betrokken partijen steun gevraagd worden voor de realisering van dit urgente wetenschapspolitieke onderzoek. --
Op een bepaald moment moet de groep ME-ers te groot worden qua kosten. En dat is kennelijk duidelijk nog niet aan de orde.
En DAN moet je bevlogen wetenschappers hebben die met elkaar aan de bak gann. Maar kom daar maar eens om, tegenwoordig, ook al vanwege wat staat in bovengenoemde links.
En bij het zoeken, wie kwam ik tegen?
Annemoontje, bijna een jaar geleden!
http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-4678.html
Ik ga gauw verder zoeken!