Behandeling Dr. Visser (Stichting Cardiozorg)
Moderator: Moderators
Jammer, Tanto. Ik hoop dat je snel herstelt van de bijwerkingen.Tant schreef:
Ik ben inmiddels gestopt met de clonidine. De bijwerkingen werden te erg. Ik heb nu nog steeds last van zware bloeddrukschommelingen en ik hoop dat het overgaat.
Je hebt eerder een link gegeven naar een trial met clonidine. Ik heb het hele artikel bekeken.
Clonidine werd in deze trial gegeven vanwege het dempende effect op het sympathisch zenuwstelsel. (Het deel dat je nodig hebt bij actie) De dosis was zeer laag: 2 x per dag 0.05 mg. Ter vergelijking: bij hoge bloeddruk wordt als startdosis 3 x daags 0,075 mg. gegeven.
Na 2 weken was de bloeddruk bij de proefpersonen licht lager, maar waren de resultaten bij de kanteltafeltest beter. Vanwege het dempende effect op het sympathische zenuwstelsel verwachten de auteurs dat bij langer gebruik er ook een positief effect zal zijn op het algehele welbevinden.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3461473/
Er stond nog iets interessants in:
Zie: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18182963Of note, recent randomized controlled trials reported a beneficial effect of clonidine and low risk of side-effects in pediatric attention deficit/hyperactivity disorder (AD/HD) and tic disorders
Bij Tanto werkte het jammer genoeg niet, maar er lijkt wel reden genoeg om het effect van clonidine verder te onderzoeken.
Groetjes, Ariadne.
Emootje, dank voor je uitleg.
Ariadne, dank je voor de links. Zeer interessant. Visser gaat zeker door met zijn onderzoek en hoopt ook inzicht te krijgen in bij wie het wel en bij wie het niet werkt.
Ik weet helaas niet hoe lang zijn onderzoek nog loopt.
Ik merkte wel dat ik rustiger werd in mijn hoofd van de clonidine (ook ad(h)d). Ik vind het wel jammer dat ik dat effect nu mis, maar het was voor mij helaas niet vol te houden.
Ariadne, dank je voor de links. Zeer interessant. Visser gaat zeker door met zijn onderzoek en hoopt ook inzicht te krijgen in bij wie het wel en bij wie het niet werkt.
Ik weet helaas niet hoe lang zijn onderzoek nog loopt.
Ik merkte wel dat ik rustiger werd in mijn hoofd van de clonidine (ook ad(h)d). Ik vind het wel jammer dat ik dat effect nu mis, maar het was voor mij helaas niet vol te houden.
Ik ben trouwens vergeten te vermelden dat ik sowieso extreem overgevoelig ben voor medicatie. Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd liep op niets uit vanwege erge verslechtering van mijn algehele welbevinden (wat is dat?). Zelfs de hydroxy b12-spuiten kan ik niet nemen en werd ik eveneens erg ziek van LDN, AD, AB, vit D enz. Ik hoop dan ook dat ik een uitzondering op de regel ben.
hallo tanto
ik las net dat je ziek werd van LDN? De eerste keer was het hier ook ondragelijk en ben dan een maand gestopt. Nadien opnieuw opgestart met een dosis van 0,10 mg en zo heel langzaam opgebouwd. Echt moeilijk de eerste maanden maar de winst is zo de moeite waard.
Ben nu een week bezig na een jaar gestopt te zijn geweest en zit al probleemloos aan 7 druppels van 0,25 mg (dus 1,75 mg) na een week. Elke dag een druppel verhoogd ditmaal. Daar heb ik vorige keer maanden over gedaan!
ik las net dat je ziek werd van LDN? De eerste keer was het hier ook ondragelijk en ben dan een maand gestopt. Nadien opnieuw opgestart met een dosis van 0,10 mg en zo heel langzaam opgebouwd. Echt moeilijk de eerste maanden maar de winst is zo de moeite waard.
Ben nu een week bezig na een jaar gestopt te zijn geweest en zit al probleemloos aan 7 druppels van 0,25 mg (dus 1,75 mg) na een week. Elke dag een druppel verhoogd ditmaal. Daar heb ik vorige keer maanden over gedaan!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Hi Marlene,
Tja ik ben nog altijd van plan het nog eens te proberen, maar ik stel het steeds maar uit.
Ik krijg capsules van de apotheek dus ik kan ze niet zo makkelijk verdunnen. Maar goed dat is bijzaak.
Het punt is dat ik er de vorige keer echt heel slecht van werd, en dat ik nu dus niet meer durf. En aangezien het niet samengaat met candida en dat ik dat nog steeds wel heb denk ik, doet me erg twijfelen.
Fijn dat jij er weer mee begonnen bent en dat het nu beter gaat met opbouwen.
Tja ik ben nog altijd van plan het nog eens te proberen, maar ik stel het steeds maar uit.
Ik krijg capsules van de apotheek dus ik kan ze niet zo makkelijk verdunnen. Maar goed dat is bijzaak.
Het punt is dat ik er de vorige keer echt heel slecht van werd, en dat ik nu dus niet meer durf. En aangezien het niet samengaat met candida en dat ik dat nog steeds wel heb denk ik, doet me erg twijfelen.
Fijn dat jij er weer mee begonnen bent en dat het nu beter gaat met opbouwen.
@ Tanto; dr Visser wil het ook bij mij proberen clondidine maar ik word een beetje huiverig van alle verhalen op internet over dit middel. Sommigen reageren er goed op maar heel veel niet. En tja ik heb hetzelfde als jij ik reageer overal ontzettend heftig op en niets heeft mij nog wat opgeleverd ben er alleen minder door geworden op dat moment.
Ik ga nu eens een bioresonantie test doen bij de dnh praktijk. Eens kijken wat daar uitkomt. Ik laat het jullie weten.
Groetjes,
Sterre
P.s. wat voor bijwerkingen kreeg jij van de B12 spuiten?
Ik ga nu eens een bioresonantie test doen bij de dnh praktijk. Eens kijken wat daar uitkomt. Ik laat het jullie weten.
Groetjes,
Sterre
P.s. wat voor bijwerkingen kreeg jij van de B12 spuiten?
@ tanto
Begrijpelijk. Neem je iets om de maag te beschermen toevallig?Het punt is dat ik er de vorige keer echt heel slecht van werd, en dat ik nu dus niet meer durf. En aangezien het niet samengaat met candida en dat ik dat nog steeds wel heb denk ik, doet me erg twijfelen.
Hi sterre,
verschillende ervaringen. En het is toch ook een experiment van Dr. V.?
Het is net als bij de Carnitene, de één regeert er goed op de andere niet. En de één heeft er baat bij en de ander totaal niet.
Sommigen kunnen 20 tabletten gebruiken, bij mij blijft het echt bij 2 tabletten steken.
Veel ME-ers reageren erg gevoelig op medicaties en dat maakt het erg lastig. Ik ben zelf ook zo iemand die erg gevoelig reageert op medicaties/supplementen.
Ben nu al maanden bezig om van de gevolgen van een hele kleine verhoging van medicatie via de neuroloog af te komen.
Verder blijf ik mij een beetje verbazen over Dr. V., patiënt(en) die een duidelijke positieve uitslag hebben gekregen voor (Chronische) Lyme en of co-infecties, met die uitslag daar doet hij verder niets mee.......
Ik hoop dat mensen (ME patiënten) in dat geval zelf zo verstandig zijn om daar wel iets mee te gaan doen.
Laat je ook nog bloed onderzoek doen of een levend bloed analyse?
Groetjes, Louisa
Ik lees ook diesterre schreef:dr Visser wil het ook bij mij proberen clondidine maar ik word een beetje huiverig van alle verhalen op internet over dit middel. Sommigen reageren er goed op maar heel veel niet. En tja ik heb hetzelfde als jij ik reageer overal ontzettend heftig op en niets heeft mij nog wat opgeleverd ben er alleen minder door geworden op dat moment.

Het is net als bij de Carnitene, de één regeert er goed op de andere niet. En de één heeft er baat bij en de ander totaal niet.
Sommigen kunnen 20 tabletten gebruiken, bij mij blijft het echt bij 2 tabletten steken.
Veel ME-ers reageren erg gevoelig op medicaties en dat maakt het erg lastig. Ik ben zelf ook zo iemand die erg gevoelig reageert op medicaties/supplementen.
Ben nu al maanden bezig om van de gevolgen van een hele kleine verhoging van medicatie via de neuroloog af te komen.
Verder blijf ik mij een beetje verbazen over Dr. V., patiënt(en) die een duidelijke positieve uitslag hebben gekregen voor (Chronische) Lyme en of co-infecties, met die uitslag daar doet hij verder niets mee.......
Ik hoop dat mensen (ME patiënten) in dat geval zelf zo verstandig zijn om daar wel iets mee te gaan doen.
Veel succes! Interessant, ik ben benieuwd naar de uitslag.sterre schreef:Ik ga nu eens een bioresonantie test doen bij de dnh praktijk. Eens kijken wat daar uitkomt. Ik laat het jullie weten.
Laat je ook nog bloed onderzoek doen of een levend bloed analyse?
Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 21 nov 2012, 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
@ tanto
maagbeschermers hebben versterkend effect op candida vandaar
maagbeschermers hebben versterkend effect op candida vandaar