Carnitine, maar welke dosering? en vergoeding?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Hoi Louisa, dat weet ik niet en het wordt ook niet meer gecontroleerd maar het schijnt dat je er niet te veel van kan krijgen (tenzij je bijwerkingen hebt natuurlijk) en het helpt in ruim de helft van de gevallen. Het is ook een sterke anti-oxidant.
Life smells...
sterre
Gevorderd lid

carnitene

Bericht door sterre »

topics samengevoegd - mod. F.

Ik ben bij dr. Visser geweest en heb carnitene voorgeschreven gekregen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Heeft het geholpen?
Ik ben net begonnen met nemen hiervan. Las net dat je een visachtige lichaamsgeur kan krijgen, getver dat hoop ik toch niet.

Groetjes,
Sterre
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Hoeveel mg neem jij nu ?
Ik ben pas gestart met capsules vn 588 mg en ga even afwachten of ik dat verdraag.

Succes !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Ik neem 4x330 op een dag. En eigenlijk merk ik er tot nu toe niks van maar ik gebruik het nog maar vier dagen. Heb geen diaree of iets dergelijks. Ik heb ze via de apotheek. Ben dus benieuwd of het iets gaat brengen. Merk jij al iets?
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Ik kom uit een zware dip.
Nu gaat het wat beter maar weet echt niet door wat want ik neem ook d-ribose en q 10.
Na 1 week geen bijwerkingen, oef !

Hopelijk voel je snel "de werking" ! :)

Time For Lyme BE-NL
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Senna heb jij het ook op recept van iemand gekregen?
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Nee, toch niet.

Time For Lyme BE-NL
aoife
Gevorderd lid

Bericht door aoife »

. Las net dat je een visachtige lichaamsgeur kan krijgen, getver dat hoop ik toch niet.
Ik heb in het begin (vorig jaar geloof ik) Carnitine van Sigma Tau geslikt.
Ik kreeg er inderdaad die vieze visachtige geur van en ook mijn urine ging vies visachtig ruiken.
Het viel bij mij op de een of andere manier ook niet goed, dus ben ermee gestopt.
Nu slik ik L-Carnitine van Now Foods en daar kan ik beter tegen en geen last van visachtige geur of wat dan ook.
Nadeel is wel dat ik die dus wel zelf moet betalen i.t.t. de Sigma Tau.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Hoe kan dat dat daar niet die visachtige geur aanzit?
mieshka
Gevorderd lid

Bericht door mieshka »

Ik gebruik 2 x 5 tabletten per dag van Sigma Tau en geen last van visachtige lichaamsgeur (mijn vriend zou dat anders zeker merken en zeggen).

Ik heb door de carnitine minder hoofdpijn (minder vaak en minder erg) en een veel minder mistig hoofd. In 't algemeen voel ik me ook minder ellendig, maar het is niet dat ik lichamelijk meer kan.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ik heb geen bijwerking gehad, slik inmiddels 12 x 330 en ben lichamelijk en mentaal wat beter ermee; wat meer energie en wat helderder, wel duidelijk merkbaar.
Life smells...
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Nou wat helderder in mijn hoofd zou ook fijn zijn.
Pffff 12 tabletten dan kan ik nog wel even.
Nou we wachten af..................
zeeman
Actief lid

Verschillende merken

Bericht door zeeman »

hallo allemaal,

mijn therapeut adviseerde mij om carnitine te nemen. En dan specifiek de acetyl-l-carnitine. In de gezondheids winkel kwam ik carnitine + tegen van de firma Bloem. Daar zit ook 50 mgram Q10 in en 500 mgram acetyl-l-carnitine. Ook hebben ze nog ginseng toegevoegd. Mijn energie heeft er duidelijk een boost van gekregen dus ik denk dat ik idd een tekort had aan die stoffen. Later heb ik via mijn vaste besteladres ook de pure acetyl-l-carnitine binnen gekregen en ook die geven mij een energie-boost. Jacob Teitelbaum noemt in zijn boek "From fatiqued To Fantastic" ook Q10 en acetyl-l-carnitine als 2 van zijn energiemakers. De derde is Ribose. Die slik ik al enkele maanden nu en ook die geeft me meer energie.

Ik krijg de supplementen niet vergoed, maar ik heb ze gewoon nodig dus bestel ze. En ik voel dat ze hun werk doen. Succes allemaal!
jaimee
Beginner

Verschillende merken

Bericht door jaimee »

Ik gebruik dagelijks 2x6 tabletten L-Carnitine van Sigma-Tau. Dit is sinds december vorig jaar geleidelijk opgevoerd. Toen ik in april op 2x5 tabletten zat had ik ontzettend veel energie, een boost als het ware. Maar helaas kwam daarna het verval met een mokerhamer. Een enorme piek met een nog grotere daling. Nu ben ik weer heel voorzichtig aan het opkrabbelen. Maar heb nu het idee dat het niet echt veel beter zal worden.
Wat de lichamsgeur betreft: Daar heb ik geen last van gehad. Inderdaad wel een sterke penetrante lucht van de urine en ontlasting. Dat werd minder toen ik het Candida-dieet ging volgen. Dr Visser gaf hierop als mogelijke verklaring dat waarschijnlijk mijn darmen de Carnitine niet goed opnemen. En met het dieet wel. Maar dat is niet zeker. Mijn hoofd is een stuk helderder, maar nog niet de oude!
Het wordt bij mij gewoon vergoed door de verzekeraar.
veni... vidi... vici?
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

@Jaimee; maar het helpt je wel zoveel dat je het blijft gebruiken?
Plaats reactie