Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%

Totaal aantal stemmen: 138
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Vr2: Kan je b12 10mg ook drinken?
Als je het voorgeschreven krijgt doordat je een opnamestoornis in je maag of darmen hebt heeft het natuurlijk geen zin om het op te drinken want dan passeert het alsnog je maag en darmen. In principe kun je het wel drinken maar daarvoor moet er dus geen opnamestoornis zijn.

Vr3: En de 35mg Tabletten zijn deze ook net zo goed?
Smelttabletten komen nagenoeg overeen, maar 35mg is een andere dosering. Je kunt gewone tabletten niet vergelijken met injecties, zie bovenstaand verhaal over opname.
Vr5: Weet iemand een adres van een apotheker in de buurt van DML die B12 10mg kan leveren / in huis heeft (dus zonder bestellen) eventueel zonder recept?
Ik weet niks over de voorraden in Belgie maar het is daar wel vrij te krijgen bij de apotheken. Ook in Duitsland wordt het vrij over de toonbank verstrekt zonder recept. Het is ook via internet te koop.
mieperdepiep
Gevorderd lid

Bericht door mieperdepiep »

bovendien leggen smelttabletten geen voorraadje aan in je spier zoals een injectie wel doet. Door dat voorraadje beschikt het lichaam altijd over voldoende B12 als die het nodig heeft
slakkenhuisje
Actief lid

Bericht door slakkenhuisje »

Bedankt dino en mieperdepiep!

Over vr2: Het is dus niet gevaarlijk om de ampul b12 10mg te drinken?
Vr7: moet ik het verdunnen?
Ik zou dan bv: 2x drinken en 1x prikken
Om dan over een paar weken: 2x prikken en 1x drinken

Over blijft:
Vr1: De roze plek onder mijn huid van het prikken. Terwijl het prikken goed ging en geen vloeistof terug liep.

Vr5: Weet iemand een naam of adres van een apotheker in de buurt van DML die B12 10mg kan leveren / in huis heeft (dus zonder bestellen) eventueel zonder recept? Want ik heb daar verschillende apothekers bezocht en ze hadden geen b12 10mg. Online is eventjes geen optie voor mij.
Me / lyme vanaf 1996
Chronisch ziek zijn = topsport zonder medaille
Overheid en gezondheidsinstellingen neem nu eens wat verantwoording.
"Het is niet anders." word ik een beetje moe.
In behandeling bij mijn held professor DML vanaf 2011.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

bovendien leggen smelttabletten geen voorraadje aan in je spier zoals een injectie wel doet. Door dat voorraadje beschikt het lichaam altijd over voldoende B12 als die het nodig heeft
Dat heb ik nog nooit gehoord? Vit B12 wordt in de lever opgeslagen en niet in de spieren had ik begrepen. Ten tweede is het niet alleen de voorraad die van belang is maar ook het genezend effect van de vit B12 die je inneemt.

Ik heb nu meer effect van mijn smelttabletten methyl B12 op 2,5 maand tijd dan van de inspuitingen op meer dan een jaar tijd. Mijn brainfog verdwijnt, ik schrijf hoe langer hoe minder fouten, mijn tintelingen verdwijnen, het gloeiende gevole in mijn ruggegraat is fel verbeterd, ...

En elke dag een tabletje opzuigen voor de rest van je leven is niet overkomelijk. Je hoeft er niet voor langs de arts. Gewoon zorgen dat je de goede vorm neemt. icm folaat (als je geen problemen hebt met die stof alsook anti-oxidanten idealiter).

Op methylatiefora zijn er genoeg tips van mensen die goede ervaringen hebben met bepaalde merken en alles hebben gemeten met urine enz.

Ik heb lang in de waan geweesd dat smelttabletten niets deden maar mijn persoonlijke ervaring heeft me van het tegendeel overtuigd.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

De hoge dosering is ook goed voor binding met vrije radicalen (dat klinkt commercieel, is het niet); de afvalstoffen die vrijkomen. die je weer uitscheidt via je urine. Vitamine C is bijv. ook een sterke anti-oxidant...

Maar wat is er tegen het injecteren slakkenhuisje? Ik weet dat niet iedereen hier op het forum het zelf doet, dan is het wel een gedoe om steeds naar een arts te moeten of de thuiszorg over de vloer te hebben, maar als je het zelf kan doen... Wel spuit ik subcutaan, is iets makkelijker dan intramusculair -geen idee of ik dat zelf zou kunnen.
slakkenhuisje
Actief lid

@Dino
Ik spuit intermusculair. Maar wil gewoon opties weten.

Over vr2 (zie bericht 15.00 van gisteren):
Ik zag een reactie dat iemand de 10mg ampllen dronk.
Het is dus niet gevaarlijk om de ampul b12 10mg te drinken?
Vr7: moet ik het verdunnen?
Ik zou dan bv: 2x drinken en 1x prikken
Om dan over een paar weken: 2x prikken en 1x drinken

De vragen die nog overblijven:
B12 10 mg Intermusculair prikken. Prikken ging goed. Er liep geen vloeistof terug, dus ik zat diep genoeg. Maar nu heb ik een roze plek onder mijn huid van het prikken.
Vr1: Heeft iemand dit al eens gehad?
Nogmaals ik wil niet naar de dokter. Niet nu de huisarts eindelijk medewerking heeft gegeven.

Vr5: Weet iemand een naam of adres van een apotheker in de buurt van DML die B12 10mg kan leveren / in huis heeft (dus zonder bestellen) eventueel zonder recept? Want ik heb daar verschillende apothekers bezocht en ze hadden geen b12 10mg.
Online adressen heb ik, maar deze zijn eventjes geen optie voor mij.
Me / lyme vanaf 1996
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Ik zou ze mailen of bellen en afspreken wanneer je ze komt ophalen.

http://www.bedrijvenpagina.be/gids/apot ... beek-bru./
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

VITAMIN B12 - solution for injection or oral use

Vitamin B12 1mg/1ml
Vitamin B12 (Hydroxocobalamin. acetat.) 10mg/2ml

Er staat oral bij maar vraag het anders nog eens aan de apotheker.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
muize
Beginner

Bericht door muize »

vit. B12 - ampullen hydroxocobalamine( sterop) mag je ook uit oraal ( = opdrinken ) nemen . Ik twijfelde ook maar mijn huisdokter bevestigde dat dit mocht, of het effect hetzelfde is daar heb ik mijn twijfels over . Bij mij werden ze altijd intramusculair gegeven .
slakkenhuisje
Actief lid

Bedankt mensen ik heb bijna alle antwoorden. Super.

De vragen die nog overblijven van mijn bericht op 11 Sep 2012 - 15:22:

B12 10 mg Intermusculair prikken. Prikken ging goed. Er liep geen vloeistof terug, dus ik zat diep genoeg. Maar nu heb ik een (gevoelige) roze plek onder mijn huid van het prikken. En deze is ondertussen nog niet weg.
Nogmaals ik wil niet naar de dokter. Niet nu de huisarts eindelijk medewerking heeft gegeven.
Vr1: Heeft iemand dit al eens gehad?

Vr5: Weet iemand een naam of adres van een apotheker in de buurt van DML die B12 10mg kan leveren / in huis heeft (dus zonder bestellen) eventueel zonder recept?

Vr8: Hoeveel kosten de ampullen b12 10mg daar?

Want ik heb daar verschillende apothekers bezocht en ze hadden geen b12 10mg.
-Online adressen heb ik, maar deze zijn eventjes geen optie voor mij.
-Graag gewoon een kant en klaar adres.
De goudengids Google enz heb ik zelf al geprobeerd. Ik kan geen cent missen dus bellen is geen optie en op emails heb ik geen reactie gehad. Sowieso heb ik daar ook geen energie voor op dit moment. Ik heb al weer de hele week diaree en dagen met koorts.

Bedankt weer.
Me / lyme vanaf 1996
luipaardje
Actief lid

Bericht door luipaardje »

Zo'n roze plek heb ik nog nooit gehad, dus kan ik je niet mee helpen.

Voor adres van B12 in de buurt van DML zou je ook een mail naar Himmunitas kunnen sturen. Wellicht dat zij je een adres in de buurt kunnen geven.
slakkenhuisje
Actief lid

Hallo luipaardje,

Bedankt voor het meedenken.
Bij Himmunitas krijg je ook gewoon een google lijst met adressen.
Deze gekregen adressen heb ik al bezocht.
En dat bezoeken is tijdens al zo'n zware tocht gewoon teveel.
Daarom vraaag ik hier een kant en klaar gecheckt adres.
Met daarbij de kosten van de ampullen.
En zoals ik al schreef online is eventjes geen optie.
Me / lyme vanaf 1996
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

Sinds maanden (misschien wel een half jaar) weer eens in de spier geïnjecteerd ipv SC. Ik was vergeten hoeveel pijn dit ook alweer deed, maar de naald ging er nu weer zo goed als vanzelf in. Daar had ik op een gegeven moment echt moeite mee. Ik kreeg die naald er gewoon niet meer in. Denk ook als je regelmatig injecteert dat je huid dan wat dikker/stugger word of zo!?

Maar nu ik heb weer in de spier kan spuiten geeft me dat wel een beter gevoel, hopelijk kan ik dit weer een tijdje volhouden.
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
mieperdepiep
Gevorderd lid

Bericht door mieperdepiep »

als je veel injecteert op dezelfde plek krijg je last van littekenweefsel en dan prikt het een stuk moeilijker
En soms wil het ook gewoon niet, heb ik ook wel eens last van
Grootste invloed is toch goed ontspannen zijn en dat lukt mij niet altijd :wink:

Wel 2 naalden gebruikt: 1 voor het opzuigen en 1 voor het injecteren?
Vloeistof naar lichaamstemperatuur verwarmd?
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

toevallig vandaag 2 wel naalden gebruikt, dat doe ik meestal niet
ik krijg het altijd ontzettend warm van dat injecteren, dus ik gooi alles uit
en tja... als het een paar keer goed is gegaan ben je redelijk ontspannen, gaat het een paar keer mis dan zie je er de volgende keer tegen op

het viel me echt op hoe makkelijk het vandaag ging, zo ging het in het begin dus ook maar op een gegeven moment dus littekenweefsel of zo waardoor het gewoon niet meer gaat
dan doet de naald doorduwen gewoon zoveel pijn dat het niet gaat en vandaag zat ie er al halverwege in terwijl ik dacht dat t weer niet lukte
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
Plaats reactie