Er staat dat carnitine de opname van schildkliermedicatie minder effectief maakt. Er staat niet bij dat je dan spierproblemen krijgt.Je schildklier zou dus problemen kunnen geven met daardoor meer spierproblemen? Etc?
Carnitine, maar welke dosering? en vergoeding?
Moderator: Moderators
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Ik begrijp wat je bedoelt
Mijn sk hormonen zijn niet Overvloedig aanwezig
Subklinische hypo
Dus als carnitine ervoor zorgt dat sk hormonen minder goed in de cellen kunnen
Komen vergroot ik daar evt dus mijn probleem mee
Aangezien sk hormonen veel effect hebben op spieren incl hartspier
De arts die dit voorschrijft heeft alleen melding gemaakt van hoofdpijn of diaree
Als mogelijke bijwerking ,hetgeen we ook zelf kunnen lezen in de bijsluiter
De goede info die jij me zojuist hebt gegeven is niet besproken en is ook niet bekend
Aldaar aangezien ik bewust heb gevraagd naar mogelijke
Effecten op zenuwstelsel en schildklier....
Mijn sk hormonen zijn niet Overvloedig aanwezig
Subklinische hypo
Dus als carnitine ervoor zorgt dat sk hormonen minder goed in de cellen kunnen
Komen vergroot ik daar evt dus mijn probleem mee
Aangezien sk hormonen veel effect hebben op spieren incl hartspier
De arts die dit voorschrijft heeft alleen melding gemaakt van hoofdpijn of diaree
Als mogelijke bijwerking ,hetgeen we ook zelf kunnen lezen in de bijsluiter

De goede info die jij me zojuist hebt gegeven is niet besproken en is ook niet bekend
Aldaar aangezien ik bewust heb gevraagd naar mogelijke
Effecten op zenuwstelsel en schildklier....
Misschien kan je hem/haar het artikel eens geven 
Blij dat je er iets aan hebt gehad.

Blij dat je er iets aan hebt gehad.
Ik slik nu 5 dagen 2x2 tabletten van 330mg per dag.
De eerste 3 dagen kreeg ik veel ergere spierpijn dan normaal, maar de afgelopen 2 dagen is de spierpijn een stuk minder en kon ik zelfs de trap op zonder brandende spieren
Heb nu al wel 2 dagen erge hoofdpijn, zo'n beetje onder m'n wenkbrauwen/achter de ogen. Misschien is het toeval en geen bijwerking.. Ik hoop dat het snel overgaat want zo te zien heb ik er dus wel baat bij
Groetjes Pauliene
De eerste 3 dagen kreeg ik veel ergere spierpijn dan normaal, maar de afgelopen 2 dagen is de spierpijn een stuk minder en kon ik zelfs de trap op zonder brandende spieren

Heb nu al wel 2 dagen erge hoofdpijn, zo'n beetje onder m'n wenkbrauwen/achter de ogen. Misschien is het toeval en geen bijwerking.. Ik hoop dat het snel overgaat want zo te zien heb ik er dus wel baat bij

Groetjes Pauliene
Geweldig Paulienne
De voordelen van carnitine zijn inderdaad niet te versmaden als je de eerste horden hebt genomen.
De voordelen van carnitine zijn inderdaad niet te versmaden als je de eerste horden hebt genomen.
Fijn om te horen dat er kennelijk meer mensen zijn met beduidend
Meer spierpijn (niet fijn voor diegenen uiteraard!!)
Aangezien je hart ook een spier is heb ik dus ineens ook flink meer hartproblemen
Ik stop dus maar even om te kijken of het wegtrekt na paar dagen
Om dan heel langzaam opnieuw te beginnen
Ik heb nl al 5 dagen alleen maar toenemende spierpijn
Zou het wElicht kunnen komen omdat t een antooxidant is en er evt een hoop rommel vrijkomt?
Meer spierpijn (niet fijn voor diegenen uiteraard!!)
Aangezien je hart ook een spier is heb ik dus ineens ook flink meer hartproblemen
Ik stop dus maar even om te kijken of het wegtrekt na paar dagen
Om dan heel langzaam opnieuw te beginnen
Ik heb nl al 5 dagen alleen maar toenemende spierpijn
Zou het wElicht kunnen komen omdat t een antooxidant is en er evt een hoop rommel vrijkomt?
Hoi allemaal,
Ik ben weer eens even benieuwd. Hoe gaat het met iedereen die Carnitene gebruikt en hoe zijn de ervaringen?
Ik kan nog steeds niet naar 3 tabletten komen. Ik lees dat mensen die bij Dr. V. zijn en die 12 tabletten per dag gebruiken en ook wel 20 tabletten......
Groetjes, Louisa
Ik ben weer eens even benieuwd. Hoe gaat het met iedereen die Carnitene gebruikt en hoe zijn de ervaringen?
Ik kan nog steeds niet naar 3 tabletten komen. Ik lees dat mensen die bij Dr. V. zijn en die 12 tabletten per dag gebruiken en ook wel 20 tabletten......
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Zoveel ja?
Ik zit ook bij Visser en blijf nu op 2x daags 3 tabletten, dat gaat goed.
De bedoeling was ophogen tot 2x daags 4 tabletten, maar dan krijg ik contstant diarree.
Visser zei tegen mij dat ik niet hoger dan 2x 4 tabletten hoefde te gaan, omdat het ruim voldoende zou zijn voor mijn gewicht.
Nou weeg ik 65kg, maar dan moet je wel heeel zwaar zijn mocht je 20 tabletten nodig hebben
Ik zit ook bij Visser en blijf nu op 2x daags 3 tabletten, dat gaat goed.
De bedoeling was ophogen tot 2x daags 4 tabletten, maar dan krijg ik contstant diarree.
Visser zei tegen mij dat ik niet hoger dan 2x 4 tabletten hoefde te gaan, omdat het ruim voldoende zou zijn voor mijn gewicht.
Nou weeg ik 65kg, maar dan moet je wel heeel zwaar zijn mocht je 20 tabletten nodig hebben

Ik blijf op dit moment ook steken op 2x daags 3 tabletten. Moest eigenlijk al op 2x4 zitten maar krijg zo'n hoofdpijn dat ik dan toch weer terug ga naar 2x3. Heb ook moeite met de pillen door te slikken, ik weet dat het tussen m'n oren zit maar ze blijven vaak in m'n keel hangen.
Over de werking ben ik wel positief. Ik kan de trap weer in één keer oplopen zonder halverwege uit te moeten rusten, de brandende spieren in m'n bovenbenen zijn zo goed als weg, behalve bij lange stukken lopen.
Huh 2x4 ruim voldoende bij 65 kilo? Ik weeg 60 kilo en Visser had het over minstens 2x5, liefst 2x6
Over de werking ben ik wel positief. Ik kan de trap weer in één keer oplopen zonder halverwege uit te moeten rusten, de brandende spieren in m'n bovenbenen zijn zo goed als weg, behalve bij lange stukken lopen.
Huh 2x4 ruim voldoende bij 65 kilo? Ik weeg 60 kilo en Visser had het over minstens 2x5, liefst 2x6

Er zijn toch ook mensen in behandeling bij Visser die 2x10 per dag (330 mg) gebruiken (john kieboom).
Ik ben zelf wel benieuwd waar die hoge dosering op gebaseerd is, is er een carnitine-deficiënte? Of anders?
Visser of Vermeulen hebben mij geen Carnitene voorgeschreven, een andere behandelend internist wel.
Groetjes, Louisa
Ik ben zelf wel benieuwd waar die hoge dosering op gebaseerd is, is er een carnitine-deficiënte? Of anders?
Visser of Vermeulen hebben mij geen Carnitene voorgeschreven, een andere behandelend internist wel.
Groetjes, Louisa
Hoi asje,
Groetjes, Louisa
Ohw, oké. Maar, nog een vraagje: wordt die lage waarde dan niet meer hoger door het gebruikt van de Carnitene?, en wordt die waarde dan ook nog regelmatig gecontroleerd? Of niet?asje schreef:Wij hebben idd vaak een lage waarde, in mijn geval was dat extreem.
Groetjes, Louisa