alcohol

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Biancavia
Actief lid

Bericht door Biancavia »

Ik kan ook heel slecht tegen alcohol. Al na één glas kan ik hartstikke moe worden en dan is heel de avond voor mij verpest.
En bovendien ben ik de dag erna extra ziek.
heikenie
Actief lid

Bericht door heikenie »

Ik drink ook af en toe een glaasje wijn en in de zomer kan een ijskoud pintje me ook wel smaken. Veel kan ik echter niet hebben maar dat was altijd al zo, daar heeft CVS geen verandering ingebracht.

Heike
I will survive
Nancy
Beginner

Bericht door Nancy »

vroeger kon ik drinken tijdens het op stap gaan, zat zijn en ' s anderdaags bijmanier van spreken gewoon naar school gaan met wel een katertje maar de dag erna was dat van me af.
Als ik nu drink, zelfs maar 3 glazen wijn, ten eerste ben ik direct dronken, en ten tweede ik ben de dag erna doodziek. en daarbovenop voel ik dat tot 2 weken erna. Mijn lichaam is dan echt volledig op en dan moet ik echt "revalideren" van een avondje uit. :?
Renka
Gevorderd lid

Bericht door Renka »

Ik drink ook geen alcohol. Vroeger tijdens het uitgaan dronk ik wel behoorlijk wat (zo'n 10 mixjes). Moet wel zeggen dat ik er ook toen al niet heel goed tegen kon en het lang duurde voor het uit mijn lichaam was. De laatste 6 jaar drink ik amper meer. Af en toe nog wel eens gluhwein ofzo geprobeerd, maar tegenwoordig probeer ik niet eens meer iets. Teveel last van.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Het ene glaasje sekt tijdens de jaarwisseling is er behoorlijk ingehakt!!! Nieuwjaarsdag was ik helemaal duf ervan. Zal ook wel de combinatie pijnstillers en alcohol zijn. Niet goed dus!
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

Ik drink totaal geen alcohol meer; met het proosten met oud en nieuw exact 1 slokje.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Volgens mij is alcohol-intolerantie een structureel syndroom bij elke ME-er.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Daar dacht ik ook al aan.
sam
Beginner

Bericht door sam »

ik dronk zowieso al bijna niet voordat ik wist dat ik cvs had. nu idd helemaal niet meer omdat ik toch wel zo'n gevoel heb dat dat helemaal verkeerd zal vallen :wink:
groetjes samentha
marlous91
Beginner

Bericht door marlous91 »

voor ik ziek werd, althans, aan een stuk door ziek werd, dronk ik voor mijn doen heel veel. was ongeveer een jaar lang elke vrijdag of zaterdag avond zwaar aangeschoten tot dronken, en kon toen denk ik netzoveel hebben als de meeste meiden van mijn leeftijd.
toen ik begin 2007 ziek werd (toen waarschijnlijk een b12 tekort waar ik in mei van ben opgeknapt) dronk ik amper omdat ik dat gewoon niet verstandig vond. sinds ik nu aan een stuk weer ziek ben, ben ik een half jaar ongeveer niet uit kunnen gaan, en dus ook weer vanzelfsprekend niet gedronken, gewoon omdat ik niet in die gelegenheid was om dat te doen, en als ik dat wel was dan probeerde ik verstandig te zijn, met hulp van mijn vriend ;)
nu ik de laatste tijd tog een beetje begin op te knappen, begin ik langzaamaan ook weer te drinken, ik merk wel dat ik na 2 glazen bacardi razz al aangeschoten ben, maar dat is tog ook meer dan logisch als je een jaar niet of amper gedronken hebt? dat is tog iets wat je een beetje op bouwt.
ik moet wel zeggen dat ik minder behoefte heb aan alcohol, als ik het drink gaat het mij om de smaak dat ik het drink, en niet van 'ooh ik moet dat drinken want ik heb zin in alcohol'.
does it ever get any better,, or wil I feel this way the rest of my life? - krezip
senna
Donateur
Donateur

Alcohol en ik

Bericht door senna »

Topic samengevoegd. Admin Zuiderzon

Ik wil niet schrijven "ik vedraag geen alcohol". Dan lijkt het alsof ik er erg ziek van word.
Als ik 1 glas wijn drink word ik gewoon heel erg slaperig (alsof ik een fles wijn uit heb). Herkennen jullie dit en wat is de verklaring hiervoor ?

Senna (beter gekend als BOB)
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik herken dit zeker! als ik wijn drink wordt ik na een paar slokken al misselijk en moe
Ik drink ook heel weinig alcohol ivm de reactie .
Ik ben ook benieuwd of er meer zijn die dit herkennen
louisa
Gevorderd lid

Alcohol en ik

Bericht door louisa »

senna schreef:Ik wil niet schrijven "ik verdraag geen alcohol". Dan lijkt het alsof ik er erg ziek van word.
Heel herkenbaar! Ik verdraag geen alcohol: ik heb een alcohol-intolerantie. Als ik alcohol drink, word ik héél erg ziek. Dus voor mij geen wijntje, biertje of champagne! Ook niet in voedsel, voor- en nagerechten etc. Ik moet daar altijd heel goed op letten.

Ik heb begrepen dat dit bij ME/CVS zou horen. Zie symptomen lijsten ME/CVS: http://www.me-gids.net/index.html
SPIJSVERTERINGSSTOORNISSEN

* Oesophagiale (slokdarm) spasmen (voelt als extreme pijn in de borst dat soms uitstraalt naar de borst of het midden van de rug).
* Moeilijkheden met slikken (of onvermogen om totaal te slikken) of oesophagiale reflux (zuur).
* Grote dorst en/of toegenomen trek en/of hunker naar voedsel of gebrek aan eetlust.
* Onvermogen om te veel vet te verdragen (glablaas problemen).
* Veranderingen in smaak en geur, een verhoogd reukgevoel of vieze dingen ruiken. Rare smaak in de mond (bitter, metaal).
* Verscheidene nieuwe voedselallergieën en -intoleranties
* Opgeblazen gevoel. Abdominale pijn, misselijkheid, indigestie of braken.
* Intense pijn aan galblaas (in het bovenste kwadrant rechts in de buik) of pijn, gevoeligheid of ongemak aan de lever. Leverproblemen kunnen leiden tot een vergiftigd gevoel en alcoholintolerantie komt zeer vaak voor.
* Diarree, constipatie of een afwisseling tussen beide.
en
4. Overige klachten

* flauwtegevoelens (en een enorme behoefte aan zoet eten),
* maag- en darmstoornissen, zowel verstopping als diarree
* voedselovergevoeligheden
* alcohol intolerantie en
* overgevoeligheid voor drugs
Groetjes, Louisa
Afbeelding
danielle1982
Beginner

Alcohol en ik

Bericht door danielle1982 »

Hallo,

Bij mij is dit ook zo. Ik word zeer moe na één glas. Maar wat ik ook vaak heb is dat de spieren in mijn hals en nek da beginne 'trekken'. Ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen.Het lijkt alsof die zich helemaal opspannen.

Groetjes
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Alcohol en ik

Bericht door Lea »

Danielle,

Ik heb dezelfde reaktie als jij. Dat opspannen van spieren in de nek is een allergische reaktie. Ik krijg die ook als ik verkeerde voeding eet.
Ook krijg ik altijd schele hoofdpijn en dikwijls migraine van alcohol.
Dus blijf ik er meestal volledig af.

groetjes
Plaats reactie