Lymetest Infectolab Augsburg

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi malu,
malu schreef:Zal ik hem even naar je mailen? Heb hem net op laptop opgeslagen.

Leuke opfriscursus Duits btw ;).
:lol: :D je bent met net een stapje voor. Ik had ook net de tekst gekopieerd en opgeslagen om per mail op te gaan sturen......

@ hoi metoo,

Het is een interessant document/de lezing!
En zoals "annahan" al zei: in Duitsland is men al veel verder met Lyme en Co-infecties en het onderzoek daar naar.

En tot voor kort heb ik niet geweten dat Dr. Armin zo een vooraanstaande arts is in de Lyme-wereld.
Ons bloed is in goede handen :wink:.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

ok duidelijk nabo!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
blom
Beginner

Bericht door blom »

Hallo allemaal,

Poeh hé wat een ontwikkelingen hier!

Ik heb het hele topic door gelezen, de website van infectolab doorgespit en ergens een prijlijst gezien maar die kan ik nu niet terug vinden.

Heeft iemand een linkje voor me?

Ik wil heel graag de testen laten doen voor zowel mijn man als voor mezelf en probeer een kostenplaatje te maken.

Heeft iemand ook geprobeerd de testen toch vergoed te krijgen via de zorgverzekering?
Ik waag er maandag toch een telefoontje naar de Agis aan....
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Heb hem al gehad Louisa en Malu, maar bedankt voor het aanbod ;-)

En dat ons bloed in goede handen is, dat wist ik gelukkig al...
Ik heb geloof ik ook nog ergens een presentatie van Armin van het Dublin congres, zal eens kijken of ik die nog terug kan vinden...(en of ik die kan plaatsen, want zijn slides geloof ik?).

Weet niet of ik met mijn hoofd nu dat Duits kan begrijpen, ben momenteel een beetje 'suf'...

Ik heb afgelopen woensdag een aanrijding gehad met de auto, flinke klapper gemaakt, en ben nog redelijk van de kaart...hoofdpijn, nek- en rugpijn...en een auto die total loss is, en een heleboel stress omtrent het hele verzekeringsgebeuren, aangezien er tegensrijdige verklaringen zijn...

Bbllwww...kon ik er net bij gebruiken, nu ik net begonnen ben met mijn behandeling (me zelfs een paar dagen redelijk goed voelde ook!) en dan krijg je dat...kan het een keer goed gaan?

Dus Cowden voorlopig even (gedeeltelijk) 'on-hold' zo lang ik niet weet wat hier de gevolgen van zijn, en ik niet kan onderscheiden wat evt. een Herx. reactie kan zijn op het protocol, of dat het met het ongeluk te maken heeft.

Ik ga wel door met de druppels van de eerste dagen, alleen de 'ontgifting en ondersteuning' dus, want daar voelde ik me wel redelijk goed bij, en had iig er geen negatieve reactie op.

Maar met het toevoegen van de heftigere druppels als de Samento en de Banderol (het echte werk zeg maar) wacht ik nog maar even...

To be continued dusss...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Hey Metoo
Van t ongeluk weet k al zoals je weet.
Ga je morgen nog een bericht terug sturwn hoor. heb t allemaal gelezen.

Maar klote dat je nu de behandeling on hold moet zetten. pffff dat is echt shit.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Even jullie hulp nodig voor de buisjes:

Wat doe ik met de volgende buisjes?

Blauw:

Bruin:

Geel:

Rood:

Hartelijk dank!

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi marlène,
marlène schreef:Even jullie hulp nodig voor de buisjes:

Wat doe ik met de volgende buisjes?
Blauw:
Bruin:
Geel:
Rood:
Advies van Dr. Armin van Infectolab:

blauw en bruin:
louisa schreef::idea: * de "bruine" Tube (Serum-Gel-Tube (brown cap)) 30 minuten recht op staan?:
Yes, do this step because the serum needs to coagulate in an upright position. The lab assistant should know about this preanalytical point. Then the tubes are ready for sending all.
But no centrifugation and no cooling and no freezing!
:idea: * de "blauwe" Tube (NH Heparin-Tube (bleu cap)) zitten ook gel-korrels in en had ik ook een vraag over, en het advies is:
Yes, after taking the blood, it should be shaken 5-10 times carefully.
Voor geel (CPDA) en rood (EDTA K), staat in het kleine foldertje ook met een plaatje (heb je die ook gekregen?):
Mix well. Careful mixing of the S-Monovettes prepared with anticoagulants prevents the blood from clotting.
Groetjes, Louisa

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Super, dank voor het snelle antwoord. Ik heb alle uitleg in de brochure gekregen maar begrijpend lezen is zowat één van mijn zwakste punten. Handleidingen lezen zijn echte nachtmerries. Daar krijg ik het spaans benauwd van.

louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi marlène,
marlène schreef:Ik heb alle uitleg in de brochure gekregen maar begrijpend lezen is zowat één van mijn zwakste punten. Handleidingen lezen zijn echte nachtmerries. Daar krijg ik het spaans benauwd van.
Herkenbaar :wink:, begrijpend lezen (en dan ook nog in het Engels) gaat mij ook niet meer goed af. Vandaar dat ik nog even had gemaild met Dr. Armin.
Ik was ook niet helemaal zeker, en het kost te veel geld, om zo maar iets te doen.

Veel succes en sterkte, ook voor jou!

Groetjes, Louisa

spring
Donateur
Donateur

Bericht door spring »

Zojuist heb ik mijn pakketje ontvangen. Alles uitgespit en nog wat vragen gesteld. Wel apart dat mij verteld werd door Jacky dat de bruine serum tube niet een half uur rechtop hoeft te staan omdat hij niet gecentrifugeerd wordt. Maar ik denk dat ik maar voor het advies van de inmiddels beroemde dr. Armin ga. Ik vond het allemaal erg verwarrend maar nu ben ik er wel uit. De tube met de blauwe dop is dus de oranje uit de folder.

Nu nog laten prikken... Ben benieuwd of de prikpost bij het ziekenhuis mee wil werken. Had gebeld en kon niet bij een prikpost op locatie omdat ik wel stickers van het ziekenhuis moet hebben en verzekeringspasje laten zien enzo. Ze willen blijkbaar de bureaucratische manier. Ik kijk wel. Anders heb ik een reserveoptie achter de hand die kan prikken maar het eigenlijk nooit meer doet. Iemand anders tips in de buurt van Den Haag?

Weten jullie of Nederlandse naalden passen op dat extra dopje, dat lijkt op de onderkant van zo'n naaldding, maar dan anders en zonder naald?

Groetjes!
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
spring
Donateur
Donateur

Bericht door spring »

Nog een vraagje, wat is er bij jullie getest tav Bartonella? IgG of PCR? Wat is beter?

Bij mij stond deze niet bij het advies, maar wil er wel op testen.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

In Augsburg testen ze denk ik van Bartonella alleen antistoffen? (Ig'X') Bij DML alleen PCR. Dewelke het beste is, geen idee.

Al testte ik op antistoffen ooit bij DML negatief omdat het antistoffen waren tegen B Henselae/Quintana, maar op PCR positief omdat het een andere soort Barto zou zijn. En de antistoffentest dus alleen gevoelig zou zijn voor een bepaalde species, en de PCR misschien voor alle soorten Barto?

't kan natuurlijk zijn dat ik ernaast zit he. Of dat ze in Augsb ook op meerdere soorten Barto testen.
Ik weet weinig.
bieb
Actief lid

Kan er een lyme poll komen????

Bericht door bieb »

Met daarop of je pos/neg bent

Of je pos/neg bent op Co. Infecties

Waarde de test hebt laten doen. Augsburg weert etc

Of je vroeger al eens op lyme bent getest

Nog meer ideeën??

Ben zo benieuwd namelijk hoeveel mensen hier positief zijn met Co. Infecties!!!!
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

spring schreef:Nog een vraagje, wat is er bij jullie getest tav Bartonella? IgG of PCR? Wat is beter?

Bij mij stond deze niet bij het advies, maar wil er wel op testen.
Ik ben getest op bartonella via PCR bij DML, en heb ook een antistoffentest gedaan (die wordt gewoon bij het ziekenhuis uitgevoerd). Mijn antistoffentest was overigens negatief.

Volgens mij testen ze in Augsburg eerst op antistoffen, en als die positief zijn, dan doen ze een PCR test.
Ik weet echter niet welke antistoffentest ze gebruiken.

Ik zou dan ook niet weten waar je je het beste kan laten testen.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Ze testen in Augsburg op B. Henselae en B. Quintana, testen zijn van Euroimmun in Lübeck. (Op hun website staan meer specificaties, zie euroimmun.de). En daarna idd pas PCR.
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Plaats reactie