Lymetest Infectolab Augsburg

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Oh wat goed Felixloena! Weet je toevallig of dat die van maandag is of van 6 juli? Mijn testkit was ook op 6 juli verzonden, maar heb nog steeds niks ontvangen... Vind het maar vreemd, heb ze al gemaild of ze zsm een nieuwe opsturen...
Inderdaad het is die van 6 juli.... ze hebben me afgelopen maandag nog een nieuwe set gestuurd, zal die ook nog wel een keer aankomen :| . ik kan me voorstellen dat ze het doosje bij de douane geopend hebben, want er staat iets op als 'biological substance cat. B'. en dat het daardoor zo lang geduurd heeft. Maar het is er gelukkig.
Denk dat ik dan ook maar Augsburg ga doen en niet op mn consult wacht. Of zou ik DML bellen voor advies welke testen? Maar het lijkt me ook wel weer goed als Augsburg even fris tegen mijn vragenlijsten aankijkt en bepaalt wat te doen.
Ik heb na de laatste negatieve testen mijn consult bij DML een maand opgestuurd, zodat ik eerst de testen in Augsburg kan doen. Ik heb nu half aug weer een afspraak in Brussel, en weet dan waar ik aan toe ben in Augsburg.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Ik lees net op lymenet het volgende:
Ik heb inmmiddels ook een mail gestuurd naar Augsburg, maar vanwege extreme drukte beantwoorden ze geen mail van nieuwe patienten meer?? Alleen mensen die al onder behandeling zijn kunnen vragen stellen.
spring
Donateur
Donateur

Bericht door spring »

Wellicht is dat van de behandelafdeling, niet de lab afdeling? Heb ze nml vandaag gebeld en ik werd gevraagd om ze te mailen.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Dat zou kunnen, geen flauw idee.
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Inderdaad het is die van 6 juli.... ze hebben me afgelopen maandag nog een nieuwe set gestuurd, zal die ook nog wel een keer aankomen Neutral . ik kan me voorstellen dat ze het doosje bij de douane geopend hebben, want er staat iets op als 'biological substance cat. B'. en dat het daardoor zo lang geduurd heeft. Maar het is er gelukkig.
Gelukkig is mijn testkit ook vandaag aangekomen. Had ze wel net al gemaild of ze vandaag nog een nieuwe op willen sturen, dus hoop in dit geval dat ze er nog geen werk van hebben gemaakt ;).

Ik lees nu in de folder dat de serum-buisjes direct na het prikken 30 min stil moeten staan, en dat je die andere even licht moet 'schudden' tot de vloeistof/korrels goed gemengd zijn? Klopt dat?
(ivm koerier plannen wel handig om te weten of ik nog een half uur op mijn bloed moet wachten na het prikken... ;)).
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi malu,

Zitten bij alle testen waarvoor bloed moet worden afgenomen duidelijke aanwijzingen?
Als ik in NL een Laboratorium kan vinden die mij wil prikken, dan is dat wel handig om als informatie te geven, zodat alles goed gaat :wink:.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Zitten bij alle testen waarvoor bloed moet worden afgenomen duidelijke aanwijzingen?
Als ik in NL een Laboratorium kan vinden die mij wil prikken, dan is dat wel handig om als informatie te geven, zodat alles goed gaat .
Er zit een boekje bij dat per kleur van de buisjes beschrijft wat ermee moet gebeuren.
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Op zich denk/hoop ik dat de volgorde en manier van afhandelen wel in hun systeem zit, maar ik zit nu te kijken hoe het zit en begrijp er zelf weinig van. 10 minuten centrifugeren en dan in sommige gevallen 30 min laten rusten? Of alleen wat schudden en niet per se centrifugeren?

Ik ga morgen wel even informeren hoe lang de 'nabewerking' in beslag neemt, als ik ze dan gelijk het boekje laat zien dan komt het vast wel goed ;).
spring
Donateur
Donateur

Bericht door spring »

Oeh centrifugeren? Dat word lastig ls n vriendin thuis prikt...??
(Bon Jovi)
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Nee, centrifugeren mag absoluut niet staat in de beschrijving. Je kunt echt thuis laten prikken hoor, geen aparte aparatuur nodig. Licht schudden voor het ene buisje, en het andere soort 30 min laten staan. Iets anders hoef je er niet mee te doen.
spring
Donateur
Donateur

Bericht door spring »

Nee, centrifugeren mag absoluut niet staat in de beschrijving. Je kunt echt thuis laten prikken hoor, geen aparte aparatuur nodig. Licht schudden voor het ene buisje, en het andere soort 30 min laten staan. Iets anders hoef je er niet mee te doen.
Fijn! Vast weer n zorg minder.
(Bon Jovi)
malu
Gevorderd lid

Bericht door malu »

Ok, sorry voor de verwarring dan, had ook niemand erover gehoord. Alleen achterop staat 'recommendations on centrifugation' met allerlei aanwijzingen daarvoor per soort buisje. Ik maak eruit op: schudden is voldoende, centrifugeren kan ook.
Laatst gewijzigd door malu op 18 jul 2012, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
spring
Donateur
Donateur

Bericht door spring »

Opgehelderd dan! ;-)
(Bon Jovi)
imaginary
Gevorderd lid

Bericht door imaginary »

Tip voor de mensen die zich laten prikken: zorg dat je ligt want ik ging na al die buisjes van mn stokkie :lol:
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Burial
Gevorderd lid

Bericht door Burial »

ik heb n keer 12 buisjes af laten nemen en dat ging ook goed
wel n beetje licht in mn hoofd, maar dit moet wel goed komen :)
ik ben niet pessimistisch, ik ben realistisch

"Drop The Lyme"
Plaats reactie