Het onderzoek naar Lyme (co-infecties worden, volgens mij, niet onderzocht) wat gedaan wordt in de Ziekenhuislaboratoria is toch de Elisa test? Die is niet betrouwbaar.magnetronnie schreef:Wat dat betreft ben ik net zo kritisch op Prohealth in Weert en andere commerciële labs. Ik heb zelf stage gelopen in een ziekenhuislaboratorium dus ik weet een beetje hoe men daar te werk gaat en hoe grondig nieuwe testen worden onderzocht (en vergeleken met andere testen) voor ze in gebruik worden genomen. Bovendien zijn die labs geaccrediteerd en vindt er regelmatig controle plaats. Dat is voor de patiënt dus een soort garantie dat het lab inderdaad goede uitslagen levert.
Bij Prohealth kan ik daarover niks vinden op de website, dus geen idee hoe dat daar geregeld is. In Duitsland ken ik de regels al helemaal niet. Ik begrijp wel dat een patiënt bijvoorbeeld voor Prohealth kiest, het ziet er erg professioneel uit, helemaal omdat de testen die ze daar gebruiken (bijvoorbeeld PCR) ook in ziekenhuizen gebruikt worden. Maar ik heb nog nooit ergens ook maar iets van bewijs gezien dat de uitslagen die ze daar geven ook kloppen. Met andere woorden, is de Prohealth Lyme test wel beter als die in een ziekenhuislaboratorium? Dat lees je wel overal en dat beweren veel patiënten, maar ik zet daar grote vraagtekens bij.
Wat vind jij van de testen/onderzoeken die in Duitsland (Keulen, Berlijn) worden gedaan, of in Ausburg?: http://www.infectolab.de/index.php?id=22&L=1
Veel Nederlandse mensen gaan alsnog testen laten doen, op eigen (hoge) kosten. En de laatste tijd melden steeds meer mensen hier dat zij toch en/of ook Lyme en/of co-infecties hebben.
Dat vind ik bij iedere melding weer erg schrikken. Vaak zijn mensen al jaren lang ziek, met alle gevolgen van dien.
Dus, ja,

Groetjes, Louisa