Carnitine, maar welke dosering? en vergoeding?
Moderator: Moderators
Semma,
Het was erger dand at, en ik had dat ook bij andere zure dingen (carnitine smaakt heel zuur) als er vb. azijn of zuurkool ergens bij was, had ik juist hetzelfde.
De urine liep er dan g ewoon uit, echt verschrikkelijk.
Gelukkig heb ik dat nu niet meer.
Het was erger dand at, en ik had dat ook bij andere zure dingen (carnitine smaakt heel zuur) als er vb. azijn of zuurkool ergens bij was, had ik juist hetzelfde.
De urine liep er dan g ewoon uit, echt verschrikkelijk.
Gelukkig heb ik dat nu niet meer.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Ik gebruik de flesjes. Vroeger had ik altijd de pillen , maar dat werden er te veel. De smaak van die flesjes is niet lekker, maar eventueel mag je ze mengen met wat drinken. 1 flesje staat gelijk aan 3 pillen.
Ik heb niet het idee dat de flesjes beter zijn dan de pillen, maar ik vind het wel makkelijker.
Ik heb niet het idee dat de flesjes beter zijn dan de pillen, maar ik vind het wel makkelijker.
Ik kreeg te horen dat je het plm een maand kunt proberen, soms merk je het dus pas wat later.
Kan me niet meer herinneren hoe lang het bij mij duurde voor ik het merkte, iig slikte ik toen ook 4 tabletten en het hielp duidelijk. Jaren later ging ik naar 8, dat hielp nog meer en vandaar nog eens naar 12. Steeds resultaat. Maar ongeveer de helft van de patiënten heeft er baat bij.
Kan me niet meer herinneren hoe lang het bij mij duurde voor ik het merkte, iig slikte ik toen ook 4 tabletten en het hielp duidelijk. Jaren later ging ik naar 8, dat hielp nog meer en vandaar nog eens naar 12. Steeds resultaat. Maar ongeveer de helft van de patiënten heeft er baat bij.
Life smells...
Hé Karolien, dat is apart. Ben benieuwd of we daar ooit een verklaring voor horen.
Ik geloof dat ik begon met 2 karbonkels Carnitine en 2 smelttabletten B12. Samen zorgden ze voor verbetering. Ik zou niet weten wat er voor rekening van de Carnitine en wat voor rekening van de B12 komt. De andere pillen erbij was weer een achteruitgang, want door de melatonine kon ik haast niet meer uit bed komen. Daar ben ik mee gestopt, zal er in betere tijden weer mee verder gaan in lagere dosis.
Ik geloof dat ik begon met 2 karbonkels Carnitine en 2 smelttabletten B12. Samen zorgden ze voor verbetering. Ik zou niet weten wat er voor rekening van de Carnitine en wat voor rekening van de B12 komt. De andere pillen erbij was weer een achteruitgang, want door de melatonine kon ik haast niet meer uit bed komen. Daar ben ik mee gestopt, zal er in betere tijden weer mee verder gaan in lagere dosis.
Ik neem nu 3 weken carnitine tabletten en het verschil voor mij is ongelooflijk. Een uur nadat ik ze genomen heb wordt mijn hoofd helder. Ik kan mij beter concentreren en ook eens van iets genieten. De bijwerkingen, hoofdpijn en meer spierpijn zijn verdwenen. Kan het haast niet geloven. Mijn huisdokter staat er echter niet achter. Spijtig. Ze zegt te weinig te kennen van voedingssupplementen. Vandaar mijn vraag aan jullie? Kan je dit blijven nemen zonder schade aan te richten aan bv de nieren. Als ik het een dag niet neem heb ik onmiddellijk terugval. Zou het dus willen blijven nemen .
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Het goedje is steeds uitverkocht.
Het goedje is steeds uitverkocht.