Kwaliteit van leven terug door Neuro Stimulatie
Moderator: Moderators
Hoi allemaal,
Informatie via de BVAT: http://www.bvat.nl/ gekregen:
Informatie via de BVAT: http://www.bvat.nl/ gekregen:
Groetjes, LouisaDe heer Roland Monsma en zijn praktijk Optimens Sane zijn niet bekend bij de BVAT, aangezien de heer Monsma geen erkenning van onze Beroepsvereniging heeft. Dit houdt in dat hij geen door de BVAT erkende APS opleiding gevolgd heeft.
U noemt echter ook ATP therapie. ATP is echter geen therapie vorm maar een stof in het lichaam dat aangemaakt wordt in de mitochondriën. Deze stof zorgt voor de energie in de cel.
De aanmaak van deze stof is één van de belangrijkste kenmerken van de APS Therapie.
Over de betrouwbaarheid van de Optimens Sane organisatie kunnen wij u helaas niet informeren daar wij geen enkele verbintenis met deze organisatie hebben.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Uit bovenstaande blijkt dus dat dhr. R.M totaal geen weet/kennis heeft van het behandelen van ME patienten. Wat ook logisch is als de pilot net is gestart en de protocollen nog opgesteld moeten worden.
.[/quote]
Wie zegt dat Roland gewoon doorgaat als je erg vermoeid bent? Ook ik heb rust periodes gehad zodat het lichaam kan herstellen! Nu heb ik weer een rustpriode van 2 weken, afhankelijk van hoe het lichamelijk gaat gaan we kijken hoe de behandeling verder vorm gegeven word.
Maar ook met medicatie kan je bijwerkingen krijgen, en dat blijven we wel allemaal vrolijk slikken en voor betalen.
Roland kijkt naar hoe het lichaam reageert. Begint laag, en reageert het lichaam slecht gaat hij laag door omdat hij dan niet hoger wil, kan en durft te gaan. De behandeling is dus per persoon verschillend.
Stellen dat Roland totaal geen kennis van ME heeft vind ik kwalijk.
Hij is een goede therapeut die deze behandeling uit mag voeren. En heeft voldoende kennis in huis. Vind dat je pas mag oordelen als je hem gesproken hebt.
.[/quote]
Wie zegt dat Roland gewoon doorgaat als je erg vermoeid bent? Ook ik heb rust periodes gehad zodat het lichaam kan herstellen! Nu heb ik weer een rustpriode van 2 weken, afhankelijk van hoe het lichamelijk gaat gaan we kijken hoe de behandeling verder vorm gegeven word.
Maar ook met medicatie kan je bijwerkingen krijgen, en dat blijven we wel allemaal vrolijk slikken en voor betalen.
Roland kijkt naar hoe het lichaam reageert. Begint laag, en reageert het lichaam slecht gaat hij laag door omdat hij dan niet hoger wil, kan en durft te gaan. De behandeling is dus per persoon verschillend.
Stellen dat Roland totaal geen kennis van ME heeft vind ik kwalijk.
Hij is een goede therapeut die deze behandeling uit mag voeren. En heeft voldoende kennis in huis. Vind dat je pas mag oordelen als je hem gesproken hebt.
Linda on a mission #blog me-lindasblog.blogspot.com
We kunnen wel doorgaan Roland en optimens Sane door het slijk te halen.
Ben je geintresseerd, maak een afspraak.
Heeft het je intresse niet, steek er dan ook je tijd en energie niet in.
Voelt het niet goed, doe de behandeling niet.
Maar van elke mug een olifant maken, daar word ik zo moe van.
Fijn dat je feiten hebt, zal vast een verklaring voor zijn, en -vergeet niet- een mens leert ook van z'n fouten.
Fijn dat je feiten hebt, zal vast een verklaring voor zijn, en -vergeet niet- een mens leert ook van z'n fouten.
Ik sluit me volledig aan bij het bovenstaande.linn__01 schreef:We kunnen wel doorgaan Roland en optimens Sane door het slijk te halen.
Kan jullie verder melden dat het met mij nog steeds uitstekend gaat.
Ben erg blij dat Roland mij benaderd heeft.
Ik heb de gok genomen, had toch niets te verliezen en ben enorm blij dat ik "kwaliteit van leven" heb gekregen.
Ik geniet nu iedere dag van wat de therapie mij tot op heden heeft geboden!!
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
Ik ben blij voor de mensen waar het goed mee gaat, voor hun heeft de behandeling schijnbaar goed uitgepakt.. Waar ik ook geen probleem mee heb, is dat het om een experiment gaat, het is je eigen keus of je eraan mee wilt doen.
Wat ik wel heel erg vind is dat degene die hieraan meedoen schijnbaar niet weten dat het om een experiment gaat. .Als je aan een experiment meedoet weet je dat het ook verkeerd kan uitpakken, dit wordt schijnbaar niet goed duidelijk gemaakt door Roland. Lynn schreef dat haar gouden bergen belooft zijn, en we hebben gelezen hoe het nu met haar gaat.
Als je aan een behandeling begint behoor je te weten waar je aan begint, dat dit hier niet is gebeurt vind ik hoogst kwalijk.
Wat ik wel heel erg vind is dat degene die hieraan meedoen schijnbaar niet weten dat het om een experiment gaat. .Als je aan een experiment meedoet weet je dat het ook verkeerd kan uitpakken, dit wordt schijnbaar niet goed duidelijk gemaakt door Roland. Lynn schreef dat haar gouden bergen belooft zijn, en we hebben gelezen hoe het nu met haar gaat.
Als je aan een behandeling begint behoor je te weten waar je aan begint, dat dit hier niet is gebeurt vind ik hoogst kwalijk.
Hoi linn_1,
De enige juiste verklaringen staan goed te lezen in de Faillissementsverslagen, dat zijn de werkelijke feiten over R., niets meer en niets minder. Die moet je dan wel durven te lezen.
Als je begaan bent R. en hem een erg aardige en betrokken therapeut/persoon vindt, is dat natuurlijk niet fijn om onder ogen te moeten zien.
En het bericht van de BVAT zegt ook voldoende, lijkt mij.
Anyways, iedereen kan hier de informatie lezen en kan op basis daarvan een keuze maken.
* Of gaan naar een geregistreerde/gecertificeerde/geaccrediteerde APS therapeut, aangesloten bij de BVAT Beroepsvereniging: http://www.bvat.nl/
* Of kiezen voor:
- een niet- geregistreerde therapeut en niet geaccrediteerd/gecertificeerd is,
- niet aangesloten is bij een Beroepsvereniging die je beschermt als cliënt/patiënt (Tuchtreglement, Klachtreglement),
- die mensen (ME-patiënten) bewust bloot stelt aan het nemen van (grote) gezondheidsrisico's en geen nazorg programma heeft,
- die ME-patiënten bewust laat mee doen aan een experiment waarvoor geen enkele medische- en wetenschappelijke onderbouwing is,
- die failliet is (en de vraag daarbij is of Optimens Sane de werkzaamheden die liggen in het verlengde van failliete BV: Met Products Manufacturing Company BV eigenlijk wel kan/mag uitvoeren immers het is een voortzetting van dezelfde werkzaamheden en volgens het Faillissementsverlag zou daar geen voortzetting meer van zijn?..........), die gelden ontvangt maar daar geen enkele zekerheid en aansprakelijkheid tegen over kan stellen naar de cliënt/patiënt (welk geld in de failliete boedel verdwijnt, of gaat het in eigen zak?).
Ik noem dit alles niet van een mug een olifant maken, maar serieuze en juridische zaken die je niet zo maar opzij kunt leggen.
En natuurlijk ieder mens kan leren van zijn fouten, maar R. heeft op zakelijk gebied (waarbij andere mensen van bedrijven flink financieel benadeeld zijn, er meerdere rechtszaken zijn geweest en ook de crediteuren in het faillissement veel geld zijn kwijt geraakt) wel meer dan een paar fouten gemaakt.
Iedereen is natuurlijk altijd vrij om voor zich zelf te kiezen welke keuze je maakt.
Waar het mij hier steeds om gaat is, dat ME-patiënten, waarvan een behoorlijke groep ME-patiënten een erg kwetsbare groep is, veilig naar een therapeut voor een veilige therapie/behandeling kunnen gaan en beschermd worden en zijn.
En niet onbelangrijk: de therapie van R. is een experiment-, -niet bewezen, -pilot een proef met personen met ME.
En je kunt niet iedere ME-patiënt zo maar aanraden daar ook aan mee te gaan doen, zonder dat alle risico's etc. zijn verteld, zodat mensen ook de andere kant van de medaille zien en zich er 100% bewust van zijn welke risico's zij nemen als zij aan de therapie van Optimens Sane gaan beginnen.
Groetjes, Louisa
Het is niet enkel een kwestie van elke mug een olifant maken. Was het maar zo simpel......linn__01 schreef:We kunnen wel doorgaan Roland en optimens Sane door het slijk te halen.
De enige juiste verklaringen staan goed te lezen in de Faillissementsverslagen, dat zijn de werkelijke feiten over R., niets meer en niets minder. Die moet je dan wel durven te lezen.
Als je begaan bent R. en hem een erg aardige en betrokken therapeut/persoon vindt, is dat natuurlijk niet fijn om onder ogen te moeten zien.
Anyways, iedereen kan hier de informatie lezen en kan op basis daarvan een keuze maken.
* Of gaan naar een geregistreerde/gecertificeerde/geaccrediteerde APS therapeut, aangesloten bij de BVAT Beroepsvereniging: http://www.bvat.nl/
* Of kiezen voor:
- niet aangesloten is bij een Beroepsvereniging die je beschermt als cliënt/patiënt (Tuchtreglement, Klachtreglement),
- die mensen (ME-patiënten) bewust bloot stelt aan het nemen van (grote) gezondheidsrisico's en geen nazorg programma heeft,
- die ME-patiënten bewust laat mee doen aan een experiment waarvoor geen enkele medische- en wetenschappelijke onderbouwing is,
- die failliet is (en de vraag daarbij is of Optimens Sane de werkzaamheden die liggen in het verlengde van failliete BV: Met Products Manufacturing Company BV eigenlijk wel kan/mag uitvoeren immers het is een voortzetting van dezelfde werkzaamheden en volgens het Faillissementsverlag zou daar geen voortzetting meer van zijn?..........), die gelden ontvangt maar daar geen enkele zekerheid en aansprakelijkheid tegen over kan stellen naar de cliënt/patiënt (welk geld in de failliete boedel verdwijnt, of gaat het in eigen zak?).
Ik noem dit alles niet van een mug een olifant maken, maar serieuze en juridische zaken die je niet zo maar opzij kunt leggen.
En natuurlijk ieder mens kan leren van zijn fouten, maar R. heeft op zakelijk gebied (waarbij andere mensen van bedrijven flink financieel benadeeld zijn, er meerdere rechtszaken zijn geweest en ook de crediteuren in het faillissement veel geld zijn kwijt geraakt) wel meer dan een paar fouten gemaakt.
Iedereen is natuurlijk altijd vrij om voor zich zelf te kiezen welke keuze je maakt.
Waar het mij hier steeds om gaat is, dat ME-patiënten, waarvan een behoorlijke groep ME-patiënten een erg kwetsbare groep is, veilig naar een therapeut voor een veilige therapie/behandeling kunnen gaan en beschermd worden en zijn.
En niet onbelangrijk: de therapie van R. is een experiment-, -niet bewezen, -pilot een proef met personen met ME.
En je kunt niet iedere ME-patiënt zo maar aanraden daar ook aan mee te gaan doen, zonder dat alle risico's etc. zijn verteld, zodat mensen ook de andere kant van de medaille zien en zich er 100% bewust van zijn welke risico's zij nemen als zij aan de therapie van Optimens Sane gaan beginnen.
Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 29 mar 2012, 19:27, 7 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
Wil je even duidelijk meegeven dat we er bewust van waren dat het een proef is, dat er geen protocollen zijn. John heeft ons ook vanaf het begin verteld dat hij de EERSTE was. En allemaal hebben we hem op de voet gevolgd op Twitter en Facebook.Fleur schreef:
Geen gouden bergen, niets werd mij gegarandeerd.
Geen vooruitgang, geen achteruitgang.
We zijn begonnen onder het motto, kijken wat het lichaam doet en hoe het reageert met de woorden "ik wil je heel graag helpen". Daar is niets mis mee toch?
Hij heeft geen verkoop praatjes, jullie zien dat misschien zo.louisa schreef:Hoi linn_1,Het is niet enkel een kwestie van elke mug een olifant maken. Was het maar zo simpel......linn__01 schreef:We kunnen wel doorgaan Roland en optimens Sane door het slijk te halen.
* Of kiezen voor:
Groetjes, Louisa
Vergeet niet dat ook ik al jaren ziek ben en alles al afgestruind ben om mij maar een beetje beter te voelen. En dit is het eerste dat ik echt resultaat zie, en daarom deel ik mijn verhaal. En ook John en Norma waren radeloos en wilden zelfs naar Noorwegen, zo kwetsbaar en zonder hoop! Dus wij zijn ook niet zomaar mensen die impulsief -zonder alles aandachtig bekeken, besproken en overwogen te hebben- in een behandeling zijn gestapt.
Ook met Roland is hier uitgebreid over gesproken!
De sites,het is niet dat ik ze niet onder ogen durft te zien, maar het heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
Ik heb baad bij de therapie, en daar ben ik nogsteeds blij mee. Daarom post ik mijn verhaal hier. Maar ik heb het gevoel dat ik de man die veel tijd en energie steekt in het begrip ME én in de mensen mét ME moet verdedigen.
En daar ben ik klaar mee.
Ik wil geen hoop zaaien, geen valse beloftes doen en geen mensen aanzetten tot de therapie. Ik heb mijn verhaal verteld en zijn er mensen die het intressant vinden, hoor ik het graag.
Krijg sterk het gevoel dat je argumenten opsomt om mensen de behandeling af te raden. Je noemt het zelf feiten, maar ik zie er weinig positieve dingen in.
Ik ben dankbaar voor de therapie! En ik ga daar door deze berichten niet aan twijfelen, nog nieteens misschien!
-
- Gevorderd lid
Mag ik voorstellen om het graven en wroeten nu te beeindigen?! Zo'n beetje alle beschikbare info over de therapie en R is inmiddels hier gemeld, men kan een eigen (gebalanceerde?) mening vormen en zonodig verder zoeken als zij dat willen.
Persoonlijk ben ik nu voornamelijk geinteresseerd in de resultaten bij degenen die de therapie ondergaan en of, danwel hoe, dit ons in de toekomst kan sturen of helpen.
Persoonlijk ben ik nu voornamelijk geinteresseerd in de resultaten bij degenen die de therapie ondergaan en of, danwel hoe, dit ons in de toekomst kan sturen of helpen.
'Dont worry about the world coming to an end today, it's already tomorrow in Australia'
Slotje. Ik heb al eerder gewaarschuwd dat hier normaal gereageerd moet worden, en als dat niet zou gebeuren, er een slotje komt. Dat is bij dezen dus gebeurd.
Iedereen heeft nu zijn zegje kunnen doen, en de reacties die agressief van toon waren zijn verwijderd (met de reacties op die reacties, aangezien het anders er nogal vreemd uitziet).
Het is logisch dat er een discussie ontstaat, maar er is op dit forum ook zeker ruimte voor kritische vragen, die moeten ook gesteld kunnen worden. Dus: beide kanten van het verhaal. Op deze manier kan iedereen verder zelf wel beslissen of ze dit gaan doen of niet. Maar dit gaat hier blijkbaar niet, vandaar het slotje.
Iedereen heeft nu zijn zegje kunnen doen, en de reacties die agressief van toon waren zijn verwijderd (met de reacties op die reacties, aangezien het anders er nogal vreemd uitziet).
Het is logisch dat er een discussie ontstaat, maar er is op dit forum ook zeker ruimte voor kritische vragen, die moeten ook gesteld kunnen worden. Dus: beide kanten van het verhaal. Op deze manier kan iedereen verder zelf wel beslissen of ze dit gaan doen of niet. Maar dit gaat hier blijkbaar niet, vandaar het slotje.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King