Hoi jgerristen,
Dank je wél, voor jouw uitgebreide toelichting.
jgerritsen schreef:Het effect wat ik toen had was aanzienlijk meer energie en ook minder pijn. En wat erg opvallend was dat ik veel beter sliep dan voorheen... en ook nu.

Eerlijk is eerlijk, daarom spreekt het één en ander
mij ook eigenlijk best aan, omdat ik zelf ook een ME-er ben met veel pijn en ik zou het zoooo graag willen: ietsie pietsie minder pijn, meer energie zou ik ook wel erg graag willen en zeker ook graag een betere kwaliteit van leven......
Maar, ik heb geleerd op het ME-pad, dat er, helaas, ook veel therapeuten van allerlei pluimage zijn, die over de ruggen van (zoekende en wanhopige) ME-patiënten graag veel geld willen verdienen en dat ook
daadwerkelijk verdienen.
Hier op het forum zijn door de tijd heen verschillende "soorten therapieën, wonder-middelen etc." voorbij gekomen en iedere keer komt er weer wat "nieuws" voorbij.......
Dit houdt mij altijd scherp, blijf ik bij de les, kijk ik met een kritisch helder blauw oog

en stel ik vragen.
Vandaar ook mijn vele vragen aan jou, omdat ik het gevoel kreeg door jouw berichten dat je er meer van wist en dat er een persoonlijke verhaal/ervaringen achter zou kunnen zitten. En voila......
Optimens Sane, is idem MetMaster Nederland, MetMaster Pijnstudio Hilversum.
Natuurlijk!, ben ik ook super blij voor john, norma en linn_01 dat zij een erg goede ervaring hebben met Optimens Sane Therapie en dat zij verbetering/verlichting ondervinden en een bepaalde kwaliteit van leven weer terug hebben en hoop ik echt dat het vooral ook blijvend is.
Hoe dat kan, hoe dat gebeurt in het lichaam/spieren, cellen etc., ja, daar zou ik eigenlijk best, in begrijpelijke taal

, meer over willen weten.
Maar, de ervaring van Lynn (ernstige verslechtering) en wat ik via dit forum heb gelezen, dat er 4 mensen zijn die (nog) niet goed reageren op de Optimens Sane Therapie, dan raak ik (nog lang) niet overtuigd van het feit dat de Therapie van Optimens Sane
100% veilig is voor alle ME-patiënten.
Als ik het goed begrijp, werkt R. nu met een groep van 11-12 ME-patiënten en is het een experimentele fase/therapie.
Groetjes, Louisa