"Mobiele telefoon" in been
Moderator: Moderators
Ik slik per dag 200 tot 350 mg. Is dat niet genoeg?
Ik slik per dag 300 tot 450 mg. Is dat niet genoeg?
- mieperdepiep
- Gevorderd lid
Dat zou genoeg moeten zijn.
Welke vorm magnesium heb je? Of evt een link waar ik even zou kunnen kijken. Vaak slikken mensen magnesium in oxide vorm, lekker goedkoop maar doet nagenoeg niks tegen krampen
Heb je wel een goede vorm van magnesium, dan kunnen die krampen ook door een calciumtekort komen
Welke vorm magnesium heb je? Of evt een link waar ik even zou kunnen kijken. Vaak slikken mensen magnesium in oxide vorm, lekker goedkoop maar doet nagenoeg niks tegen krampen
Heb je wel een goede vorm van magnesium, dan kunnen die krampen ook door een calciumtekort komen
- mieperdepiep
- Gevorderd lid
laat het eindigen op -aat: dus denk aan citraat, malaat, orotaat
Maar er zit wel een klein addertje onder het gras, want soms staat er eerst oxide en dan -aat, dat betekend dat de -aat aan de oxide is gebonden en dan doet het nog niks. Oxide wil nog wel eens flink laxeren
Ik weet dat er hier momenteel een anti-B12 sfeertje hangt, maar op hun forum is over dit soort onderwerpen wel heel veel informatie te vinden.
Maar er zit wel een klein addertje onder het gras, want soms staat er eerst oxide en dan -aat, dat betekend dat de -aat aan de oxide is gebonden en dan doet het nog niks. Oxide wil nog wel eens flink laxeren

Ik weet dat er hier momenteel een anti-B12 sfeertje hangt, maar op hun forum is over dit soort onderwerpen wel heel veel informatie te vinden.

- mieperdepiep
- Gevorderd lid
die stearaat zit bijna overal in, dat is een antiklonterstof
Ik heb zelf ook een bisglycinaat, maar die kunnen ook weer aan verkeerde vormen gekoppeld zijn. Helaas staat dit niet altijd op de verpakking, maar vaak wel op de site van de fabrikant. Ik heb overigens de magnesium van AOV, maar de citraat van Ortholon is ook erg goed maar daar had ik wel meer van nodig

Ik heb zelf ook een bisglycinaat, maar die kunnen ook weer aan verkeerde vormen gekoppeld zijn. Helaas staat dit niet altijd op de verpakking, maar vaak wel op de site van de fabrikant. Ik heb overigens de magnesium van AOV, maar de citraat van Ortholon is ook erg goed maar daar had ik wel meer van nodig
Dat was mij nog niet opgevallen LOLmieperdepiep schreef: Ik weet dat er hier momenteel een anti-B12 sfeertje hangt, maar op hun forum is over dit soort onderwerpen wel heel veel informatie te vinden.
Ik denk dat je het nogal super erg voorzichtig brengt.
het verschil met hun forum en hier is, als het op hun forum toch niets met B12 temaken heeft, men er geen probleem van maken en je alsnog je juiste weg in sturen, zo wetenschappelijk mogelijk en je de nodige biochemische adviezen geven, en niemand er probleem me heeft het publiek te zetten. dat in tegen stelling tot dit forum.
Hier hangt percies een taboe sfeer, ik vind dat wel jammer. maar dat beslist eenieder voor zichzelf.
Greetz Ing Berry van der Looij
Ik heb hier heel erg last van,
spiert trillingen,
spier spasme (samentrekken van de spieren),
krampen.
Ik heb dit in mijn hele lichaam, maar vooral in mijn benen.
Het ergste vond ik het dat ik het een keer in mijn tong had.
Ik ga de 30e naar een Neuroloog, want ook heb ik steeds meer last van kracht verlies, tintelingen in vingers en tenen en ik val regelmatig zonder reden, ook loop ik steeds onvaster.
Ik heb ruim een half jaar RC B12 4 tabletten, L-Carninite en B Balans geslikt zonder resultaat.
Ook heb ik een tijdje Calcium chew moeten slikken omdat ik een calcium gebrek had.
Mijn B12 is 1475 hoog.
Op 06-03-2012 ben ik met deze supplementen gestopt op advies van mijn internist van het VCL.
Ik heb op eigen initiatief Magnesium geslikt, maar ook hier geen resultaat van. Nu heb ik gelezen dat je je folium zuur in de gaten moet houden met het gebruik van Magnesium.
Ik slikte tussen de 600 - 800 mg. op een dag, is de maximale dosis.
Ik weet het niet meer. Ik hoop dat de Neuroloog wat vindt.
spiert trillingen,
spier spasme (samentrekken van de spieren),
krampen.
Ik heb dit in mijn hele lichaam, maar vooral in mijn benen.
Het ergste vond ik het dat ik het een keer in mijn tong had.
Ik ga de 30e naar een Neuroloog, want ook heb ik steeds meer last van kracht verlies, tintelingen in vingers en tenen en ik val regelmatig zonder reden, ook loop ik steeds onvaster.
Ik heb ruim een half jaar RC B12 4 tabletten, L-Carninite en B Balans geslikt zonder resultaat.
Ook heb ik een tijdje Calcium chew moeten slikken omdat ik een calcium gebrek had.
Mijn B12 is 1475 hoog.
Op 06-03-2012 ben ik met deze supplementen gestopt op advies van mijn internist van het VCL.
Ik heb op eigen initiatief Magnesium geslikt, maar ook hier geen resultaat van. Nu heb ik gelezen dat je je folium zuur in de gaten moet houden met het gebruik van Magnesium.
Ik slikte tussen de 600 - 800 mg. op een dag, is de maximale dosis.
Ik weet het niet meer. Ik hoop dat de Neuroloog wat vindt.
- mieperdepiep
- Gevorderd lid
weet je nog welke dat was? De ene werkt nu eenmaal veel beter dan de andere, soms is het even zoekenIk heb op eigen initiatief Magnesium geslikt, maar ook hier geen resultaat van.
die klachten komen me heel bekend voor, maar wat bij mij de oorzaak was durf ik op dit forum al bijna niet eens meer te zeggenIk ga de 30e naar een Neuroloog, want ook heb ik steeds meer last van kracht verlies, tintelingen in vingers en tenen en ik val regelmatig zonder reden, ook loop ik steeds onvaster.

Ik hoop voor je dat de neuroloog je meer duidelijkheid kan geven. Succes gewenst de 30ste!
- mieperdepiep
- Gevorderd lid
Ja, ik maakte een domme leesfout. Had alleen gekeken naar een magnesium-combinatie. Het klonk me al vaag bekend voor. Hier is het gebruikt als glansmiddel. Daar kijk ik van op, want echt glanzen doen ze niet en het is ook niet belangrijk.mieperdepiep schreef:die stearaat zit bijna overal in, dat is een antiklonterstof![]()
Er staat bij Kruidvat dus niet op welke magnesiumsoort het is.
Ik ga de 30e naar een voor mij een hele nieuwe Neuroloog in Almere.
Hij weet niets van mijn voor geschiedenis.
Dus even een frisse kijk op mijn lichaam.
Ik hoop dat hij iets kan vinden en er misschien iets aan kan doen.
Alleen jammer dat op de verwijsbrief het vermoeidheidcentrum staat.
Maar goed we zien het wel.
Ik voel me eigenlijk net een proefkonijn, hebben jullie dat ook?
Je blijft maar zoeken.
Hij weet niets van mijn voor geschiedenis.
Dus even een frisse kijk op mijn lichaam.
Ik hoop dat hij iets kan vinden en er misschien iets aan kan doen.
Alleen jammer dat op de verwijsbrief het vermoeidheidcentrum staat.
Maar goed we zien het wel.
Ik voel me eigenlijk net een proefkonijn, hebben jullie dat ook?
Je blijft maar zoeken.
- mieperdepiep
- Gevorderd lid