"Mobiele telefoon" in been

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

"Mobiele telefoon" in been

Bericht door stargazertje »

Vandaag gaat er voor mijn gevoel telkens een mobiele telefoon op trilstand af in mijn been. Wat is dat en wat veroorzaakt dat? Oh en hoe kan ik het stoppen?
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

"Mobiele telefoon" in been

Bericht door verlorengezondheidman »

Helaas herkenbaar; ik denk telkens dat mijn mobiele telefoon afgaat.

Ik weet alleen niet of het bij ME hoort, ik denk het wel.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

"Mobiele telefoon" in been

Bericht door stargazertje »

Gelukkig bewaar ik mijn mobiel ergens anders. :)

Heb het trouwens ook in mijn handen dat trillen. Als ik iets vasthoud inclusief duimen dan bewegen die uit zichzelf ook.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

"Mobiele telefoon" in been

Bericht door verlorengezondheidman »

Delen van mijn bovenarmen (biceps) trillen ook net als mijn handen.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

"Mobiele telefoon" in been

Bericht door diederik »

Fasciculaties?

Veelvoorkomend bij ME, zelf ook veel last van gehad (vooral aan been), al ff niet meer.
Geen idee waaraan het ligt, al heb ik al wel een paar keer een link naar magnesium gelezen.
Ik weet weinig.
magnetronnie
Gevorderd lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 nov 2010, 10:15

"Mobiele telefoon" in been

Bericht door magnetronnie »

Ik heb de afgelopen maanden met vlagen dat ik steeds op een bepaald ritme een trilling door mijn voeten voel gaan. Ik dacht eerst dat ik een wasmachine voelde of een vrachtwagen die voorbij kwam, maar ben er inmiddels achter dat het echt in mijn voet zit. Daar heb ik dan bijvoorbeeld een ochtend last van en dan weer een paar dagen niet.
Is dat een beetje hetzelfde? Dat Wikipedia artikel van diederik is wel erg interessant. :D
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

"Mobiele telefoon" in been

Bericht door diederik »

RE mijn vorige post: verder klikkend op Benigne fasciculatiesyndroom las ik onderaan dat gelijkaardige symptomen voorkomen bij MS, Lyme, ME, Fibro en B12-tekort, dus behalve de magnesium die ik hierboven vermeldde is B12 ook een idee.

Ik heb er dus al geruime tijd geen last meer van maar pak zowel veel Mg als B12, dus geen idee of 1 van beide er iets mee te maken kan hebben gehad.
Ik weet weinig.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

"Mobiele telefoon" in been

Bericht door stargazertje »

Ik heb in ieder geval vandaag weer een duur woord geleerd dankzij Diederik.
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

"Mobiele telefoon" in been

Bericht door diederik »

Hehe. Tja, ik vind dat het soms wel nuttig kan zijn om preciezere termen te kennen om iets te benoemen ;)


Hoewel ik nog niet helemaal doorgrond heb of het nu wel om fasciculaties dan wel myokymie gaat. Zeker op mijn dijbeen lijkt het dikwijls meer op de beschrijving van het tweede.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1449
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

"Mobiele telefoon" in been

Bericht door semma »

Handig die beschrijvingen. Ik vraag me nog steeds af hoe het aanvoelt als het aanvoelt als er mieren over je lopen. Ik voel die fasciculaties (hoe onthou je dat?) namelijk altijd IN mijn lichaam en ik zou het nooit met mieren beschreven hebben want dat is een zacht kriebelen.

Ja, ook dat in de voetzolen. Ik heb lang gedacht dat er bij buren iemand iemand iets over het balkon sleepte of zo. In m'n armen ook iets wat aanvoelt als je buik knort.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ja ik herken het ook.
Ik noem het altijd een zenuwtrek :wink:
maar het is een spiertrekking.
Ik heb het echt overal. Niet tegelijk natuurlijk.
Oog, hand, been enz.
Gast

Bericht door Gast »

ik heb erge last gehad van spiertrillingen en trekkingen,gebruik hiervoor magnesium
wat stargazertje bedoelt heb ik warschijnlijk ook, en ik omschrijf het als een gezoem,meestal bij de enkels, laatst ook bij elleboog
volgens mij is dat ook iets neurologisch, doet verder geen pijn, maar is wel heel irritant
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

herkenbaar inderdaad, precies zoals je zegt...of je mobieltje af gaat in je broekzak, maar ik kan het ook op andere plaatsen hebben.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Bizar! Ik heb dat nooit, wel van die spiertrillinkjes soms. Ik heb soms wel een periode dat mijn benen opeens heel veel zwakker zijn dan 'normaal'. Dan voelen ze echt als pap en alsof je er ieder moment doorheen kan zakken. Ik heb het idee dat het met mijn darmen te maken heeft, die zijn dan meestal ook wat gevoeliger en/of raar bezig.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
angel84
Actief lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 25 feb 2012, 15:50

Bericht door angel84 »

Ik dacht altijd dat het maar een gekkigheid was van mij, denken dat mn mobieltje afgaat maar dat ding was steeds onschuldig... :-k
Plaats reactie