Kwaliteit van leven terug door Neuro Stimulatie

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

jkieboom
Actief lid

Bericht door jkieboom »

nabo schreef:Woooow. wat een nieuws!!

kon je na 2 behandelingen al 25 km schaatsen??? en daarvoor bedlegerig?k

goed zeg! heeeel fijn
Ik stond hier zelf ook enorm van te kijken.
Ik had deze dag de hartmeter ook continu om, deze is soms wel boven de voor mij vastgestelde maximale hartslag uitgekomen, maar door niet te hard te willen schaatsen kon ik de hartslag er ook onder houden.
Nu moet ik zeggen, schaatsen is zo'n beetje mijn tweede natuur.
Ik heb altijd veel geschaatst (ijshockey training, winter training voor rolhockey) en gerolschaatst (rolhockey gespeeld). Helaas na pfeiffer moeten stoppen, ik kon de inspanning (training en wedstrijden) hierna niet meer aan.
Als er natuurijs ligt, moet ik er in ieder geval even op heb gestaan (al is het maar de 5 minuten krabbelen, zoals ik al omschreef). De laatste jaren dat er ijs heeft gelegen is het ook vaak bij die 5 min. gebleven. De gang naar het ijs (al is dat nog geen minuut lopen) was vaak al te zwaar.

Dus ik was nu heel erg verbaast dat ik na de 2e behandeling, eindelijk weer zo makkelijk kon schaatsen.
Het blijft voor mij ook echt een "wonder"
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
jkieboom
Actief lid

Bericht door jkieboom »

mieshka schreef:Wat kost dat nou? 8)
Hierover kan je het beste contact opnemen met Optimens.
jkieboom
Actief lid

Bericht door jkieboom »

verlorengezondheidman schreef:Zijn er reeds ME/CVS-centra die dit (experimentele) medicijn ondersteunen?
Het is geen behandeling met een medicijn, maar met micro-electroden.
Op de website van www.optimens.nl onder het kopje wetenschappelijk kan je meer info lezen.
aquamarijn
Actief lid

Bericht door aquamarijn »

en toch ben ik ook wel benieuwd wat dat kost, dat is toch geen geheim lijkt me??
ik vind de website van optimens een beetje raar, er staat niks over wat het kost en waar er evt. therapeuten zitten die die therapie geven. alles wordt geregeld vanuit 1 centraal punt en dan moet je blijkbaar mailen voor een adres.
daar krijg ik zelf altijd de kriebels van, therapieen omgeven door geheimzinnigheid, daar zit vaak een luchtje aan
jkieboom
Actief lid

Bericht door jkieboom »

anka schreef:John,

Allereerst; super dat je je zoveel beter voelt!

Als ik het goed lees, wordt bij deze therapie het MetMaster-apparaat ingezet, ook wel bekend als APS-apparaat. APS therapie is hier al vaker vermeld (http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-106.html), maar nog nooit las ik dat iemand daar zo snel en zo extreem veel baat bij had.

Bestaat de therapie die jij kreeg uit nog meer elementen dan APS-therapie of is het toch iets heel anders?
Het klopt inderdaad dat de therapie wordt uitgevoerd met een MetMaster apparaat. Dit is echter een ander apparaat dat staat omschreven in de link waarnaar jij verwijst. Ook is de werkwijze bij de behandeling van belang.
Zoals ik hierboven al heb omschreven zorg ik dat ik naast de ONST therapie zo veel mogelijk binnen mijn grenzen blijf (onder maximaal vastgestelde hartslag). Maar dit lukt zeer goed en geeft me nu "kwaliteit van leven".
jkieboom
Actief lid

Bericht door jkieboom »

mehans schreef:Is dit zo nieuw ?

Dit lijkt me toch fel op de neuro-stimulator,

apparaat dat reeds meerdere jaren in pijnbestrijding word gebruikt.
De neuro stimulator waar jij het over heb, is dat hetgeen wat hier al eerder is beschreven?
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-106.html
In de reactie hierboven kan je mijn reactie hierop zien.
jkieboom
Actief lid

Bericht door jkieboom »

semma schreef:Eerst lang bedlegerig zijn en dan zo, hoppa, een uur scháátsen?
Ben je niet gevaarlijk aan het forceren?
Zoals je misschien hierboven al heb kunnen lezen, heb ik continu een hartmeter gedragen. De voor mij berekende maximale hartslag is zo min mogelijk overschreden. Nee, ik ben dus absoluut niet "gevaarlijk aan het forceren".
jkieboom
Actief lid

Bericht door jkieboom »

muize schreef:Hallo ,
Prachtig als je dit resultaat kan bekomen !! Veel succes met je verdere behandelingen !!
Is er iemand die weet of er in Belgie dergelijke behandelingen worden gegeven of is deze behandeling nog in proeffase ? Ik vind er niet veel van terug ....
De therapie wordt inmiddels in Nederland door meerdere ME patiënten gevolgd. Er is op dit moment één therapeut bij de behandeling inderdaad "proeffase"van ME patiënten betrokken.
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Ben het helemaal mef je eens john.

Jou verhaal is geweldig het is een droom. maar dan werkelijkheid.
ik ben super blij voor je.

en ik geloof je 100% alles gelezen en het is zooooooo hoopvol!!!

heeeeeel erg bedankt dat je dit met ons deelt en ik hoop op nog veeeeel meer verbetering.

het is super!!!!!
bedankt.

samen zijn we sterk!! jaaaaaaa!!!
jkieboom
Actief lid

Bericht door jkieboom »

aquamarijn schreef:Hoe gaat het nu John??
Het gaat heel erg goed met John.
Ik kan iedere dag mijn rustige schema uitvoeren. Ben gemiddeld 11 uur uit bed per dag. Dus je hoor mij niet klagen.

Ik heb "kwaliteit van leven" gekregen!!
manja
Gevorderd lid

Bericht door manja »

Hoi John, Bedankt voor je uitleg. Als je de nieuwe Vo2max hebt laat het even weten. Ben benieuwd of die waarde weer wat hoger is geworden. Fijn dat het beter met je gaat. Groeten, Manja
aquamarijn
Actief lid

(...)
en wat die behandelmethode betreft, ik heb me niet verdiept in wat optimens precies doet, wellicht is het wetenschappelijk onderbouwd, dat zou kunnen. mij valt echter een bepaalde werkwijze op op de website, waar ik persoonlijk de kriebels van krijg. echte wonderlijke genezingsmethodes wil je juist openheid van zaken in geven, dus ook wat betreft kosten, therapeuten, en zo veel mogelijk verwijzigingen naar wetenschappelijke literatuur die zou onderbouwen waarom iets zou werken.
toch vind ik het wel degelijk interessant, er zijn wel vaker alternatieve geneeswijzen die hun diensten bewijzen, dus wellicht zou dit voor MEers ook wel een daarvan kunnen zijn, wie zal het zeggen!
Laatst gewijzigd door aquamarijn op 20 mar 2012, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
jkieboom
Actief lid

Bericht door jkieboom »

aquamarijn schreef:en toch ben ik ook wel benieuwd wat dat kost, dat is toch geen geheim lijkt me??
ik vind de website van optimens een beetje raar, er staat niks over wat het kost en waar er evt. therapeuten zitten die die therapie geven. alles wordt geregeld vanuit 1 centraal punt en dan moet je blijkbaar mailen voor een adres.
daar krijg ik zelf altijd de kriebels van, therapieen omgeven door geheimzinnigheid, daar zit vaak een luchtje aan
Zoals je in mijn beantwoording heb kunnen lezen is dit een proef onder ME patiënten. Dan is het lastig vast te stellen wat zoiets gaat kosten (afhankelijk van het aantal behandelingen). De therapeut die de ME patiënten nu behandeld komt bij de patiënten thuis. Dit is op dit moment 1 therapeut. Op de website staat echter wel te lezen wat de behandeling normaal (6 behandelingen) kost; dit kan je vinden onder het kopje "voor wie" en dan "kosten en verzekering".
Er is toch niets vreemds aan om voor meer informatie een mail te moeten sturen of telefonisch contact op te nemen?
aquamarijn
Actief lid

aaahh ik zie dat ik mijn woorden terug moet nemen...! ik heb de site bekeken op mijn gsm en kwam nergens kosten tegen, dat website deel werkte bij mij uberhaupt niet. ik was in de veronderstelling dat het er niet op stond, maar dat blijkt dus aan mijn telefoon te liggen!
dan ist idd minder geheimzinnig :D

wat ik vreemd vind overkomen is
Therapeut zoeken en/of afspraak plannen
• Afspraken worden centraal gecoördineerd

dan denk ik, wat is het probleem van het vermelden waar therapeuten zitten, met naam en woonplaatsvermelding??
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Ik heb ook zo een soort behandeling gevolgd bij dr Maes en mij heeft het niets geholpen.
Toch weet ik dat het bij sommige mensen wèl hielp.

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=3485
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gesloten