overmatig zweten en/of vaak plassen 's nachts

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Dat zweten overdag komt mijn inziens omdat alle activiteiten ons vreselijk veel energie kosten.. Wij zijn al zo gewend om kleine dingen te doen op een niveau dat gezonde mensen in bed zouden liggen.. Maar het kost je dan dus ook veel meer energie en dus zweten.. Hoe vervelend ook :-(
Als ik terug ga denken heb ik dit ook al 10 jaar.. In mijn tienertijd had ik altijd al veel zwarte kleding aan om de zweetplekken niet teveel op te laten vallen..
anita43
Beginner

Bericht door anita43 »

Ik word er altijd wakker van tegen de ochtend en dan maar alles weer schoon aan hè!
Maar het meest vervelend vind ik ook overdag zo zweten, van die natte plekken soms onder je armen, schaam me soms rot!
Ben zo proper op mezelf en dan dit weer :x
Mijn t-shirts vertonen allemaal gele plekken onder de armen, krijg het er ook niet meer uitgewassen. Wat een zooitje hè ha ha!!
Daar misschien iemand tips voor, om die vlekken er uit te krijgen?
I know the heart of life is good....
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ja die tip wil ik ook wel..!! Krijg het geel er ook niet uit.. Pas heeft mijn man mn shirts 2 keer moeten wassen, omdat de zweetlucht er niet eens was uitgegaan.. :oops:
mrt
Actief lid

Bericht door mrt »

Sinds ik bij iedere was een schep soda bij de zeeppoeder doe, gaat de "mensenlucht" veel makkelijker uit de T-shirts en is 1 keer wassen genoeg, ipv 2 of soms zelfs maar 3 keer de was draaien en dan na drogen nog steeds de lucht ruiken.

Of het tegen zweetvlekken helpt, weet ik niet, maar wel heb ik gemerkt dat soda ook goed is tegen slijtage/hard worden van textiel. Mi omdat er geen kalk in neerslaat in het weefsel.
anita43
Beginner

Bericht door anita43 »

Dan maar eens wat soda proberen, zal toch wel iets beteren denk ik.
Gooi er ook wel eens vanish op, wordt ietsje lichter. Maar dat spul is nogal kostelijk!!
mijn moeder zei vandaag voor eens ouderwetse ossegal zeep te gebruiken.
Ga straks eens kijken of je dat hier in belgie kan krijgen.
Wordt vervolgd....... :)
I know the heart of life is good....
ben79
Gevorderd lid

overmatig zweten

Bericht door ben79 »

samengevoegd. admin

Vannacht schoot ik plots wakker en het was alsof er iemand een ganse emmer water over mij had leeggegoten.

Mijn lakens waren kletsnat ,niet normaal.
Weet echt niet hoe dit kwam.
Ik voelde ook links onderaan de ribben ook een enorme druk,niet pijnlijk maar wel heel irritant eigenlijk.
Waarschijnlijk de milt vermoed ik.

Een verklaring heb ik hier niet voor ,zijn er mensen die weten door wat dit zou kunnen komen?

Grts
diederik
Gevorderd lid

overmatig zweten

Bericht door diederik »

Ik heb altijd last van nachtzweten na het consumeren van histamine- of fructosehoudende voeding de dag voordien :)

Ge kunt eens proberen te onthouden wat ge altijd de dag voordien hebt gegeten wanneer dit gebeurt, en zien of er een patroon inzit...

Er kunnen natuurlijk nog meer andere redenen zijn, dit is gewoon degene die bij mij meestal voorkomt :)
Ik weet weinig.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur

overmatig zweten

Bericht door stier »

Ik zou ook denken aan iets in je voeding. Ben zelf ook nog aan het puzzelen. Bepaalde e-nrs zijn in elk geval boosdoeners, zoals e621. En histamine ja.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
marlène
Gevorderd lid

overmatig zweten

Bericht door marlène »

Heb het vroeger ook gehad maar nooit geweten waardoor het kwam. Is vanzelf weggegaan maar was zeer vervelend inderdaad. Telkens pyama veranderen in holst van de nacht. Ik meen dat je spreekt over koud zweet?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
vital
Actief lid

Bericht door vital »

Ik had dat ook een tijdje geleden, maar dat had vooral te maken met de venlafaxine die ik nam (denk ik toch).
ben79
Gevorderd lid

Bericht door ben79 »

Bedankt iedereen voor jullie reactie :-)

Ik heb gisteren één aardbei gegeten,mss was het daardoor.
E nummers kunnen het niet zijn want eet bijna alles biologisch en kijk altijd of er geen e nummers opstaan :-)

grts
angel84
Actief lid

Bericht door angel84 »

Het schijnt dat azijn bij de was ook goed moet werken. Soda werkt negatief op aluminium en dat zit ook in de wasmachine, dus de meningen zijn verdeeld of het zo goed is dan. Werken doet het dus schijnbaar iig wel ;)
kel
Actief lid

Bericht door kel »

Zooo toevallig ik heb dit sinds een paar weken ook! ;s
was zo bang dat het iets ernstigs was, omdat je dit vaan hoort bij de ziekte van hodkin en non hodgkin enzo... en dat gecombineerd met dikke lymfeklieren... dan heb je ook overmatig zweten dat je drijfnat wakker wordt! en sinds een maand heb ik dit ook... het vreemde ik dat het steeds met periodes is... dan heb ik het steen en steen koud! en toch wordt ik snachts drijfnat wakker! vooral hals en borst :S maar er zijn ook nachten bij dat ik nergens last van heb!
meestal is het de combi met ontstekingen in mijn rug of weer enorm veel pijn in mijn darm is dit bij jullie ook?
mehans
Actief lid

Bericht door mehans »

Zoveel mogelijk vochtafdrijvende produkten zoals koffie, thee, chocola, suikers, . . . vermijden, zou ook helpen.
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
on4kkpt
Actief lid

Bericht door on4kkpt »

Deze Neuro klachten komen ook bij andere ziektes voor, vandaar die eerst uit te sluiten vooraleer aan ME/CVS te denken.

Artsen zien andere ziektes over het hoofd(door verkeerde interpretaties van bloed uitslagen en uitblijven van de juiste testen) en als er niks op te plakken vald komt men geregeld met CVS/ME,

Zijn andere ziektes uitgesloten, zoja op welke ziektes getest? welke testmethode?
zet evt jullie bloed uitslagen hier even neer, dan kijken we ff mee
dan zien we ineens of de juiste testen gedaan zijn.

greetz Ing Berry van der Looij.
Plaats reactie