overmatig zweten en/of vaak plassen 's nachts

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

geitebreier
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 mar 2007, 20:01

overmatig zweten en/of vaak plassen 's nachts

Bericht door geitebreier »

Hallo allemaal,
ik ben 's nachts regelmatig drijfnat van het zweet, zonder dat ik het erg heet heb. Dit kost blijkbaar ook veel energie, want na zo'n nacht ben ik nog erger moe dan andere ochtenden. Hebben jullie hier ook last van? M'n pyamabroek plakt aan m'n benen en de druppels lopen er soms af. Niet echt prettig dus.
groetjes van Hetty
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

nachtzweten

Bericht door Gabutje »

Kouzweet, ja hoor, daar heb ik ook periodes last van. Niet constant maar periodes.
Is niets aan te doen, moet het maar over mij heen laten komen.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ja ook ik heb daar last van soms moet ik mijn electrische deken aanzetten zo koud heb ik het. en toch ben ik drijfnat terwijl mijn lichaam ijskoud aanvoelt groetjes alie
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ja ik herken het ook. s'nachts gewoon kletsnat van het zweten.
Ook ik heb regelmatig last van koud zweet maar dat heb ik dan overdag.
Zal er wel bij horen denk ik.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Heb daar ook in periodes last van, hoewel niet al te vaak. Heb wel eens bij mezelf gedacht dat het kwam door nog te veel snacken 's avonds of te veel en te vet eten in de avond.
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Het is een bekend verschijnsel bij ME, dat samen kan gaan met een flinke ondertemperatuur.

Groetjes,

Guido
Gebruikersavatar
mlisje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 jan 2007, 18:03
Locatie: Groningen

Bericht door mlisje »

ja klopt..ook ik heb er last van..inderdaad met periodes..erg vervelend!!

liefs melissa
Gebruikersavatar
Sunny
Actief lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 04 jun 2006, 22:18

Bericht door Sunny »

Dit herken ik ook. Ik heb regelmatig dat ik snachts wakker wordt en ik helemaal nat ben van het transpireren, terwijl ik het niet echt warm heb. Ik moet dan een andere pyjama aantrekken en soms een ander dekbed opdoen.
Ik vind het op zich niet erg. Zie het maar als een sauna en dat ik op deze manier afvalstoffen kwijt kan raken... :wink:
Maar ik vind het wel vreemd, omdat ik normaal niet zo snel transpireeer over mijn hele lichaam.
Gebruikersavatar
nina
Beginner
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 sep 2007, 16:25
Locatie: Breda

Bericht door nina »

Ik heb precies hetzelde, en ik word elke nacht rond een uur of 5 half 6 wakker ervan.. plakkie plakkie...

Fijn om te lezen dat het 'normaal' is :P
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Ik heb hier ook regelmatig last van, niet elke nacht overigens.
Wel vaak dat ik het erg koud heb, een pyama aandoe, en 's nachts weer die pyama uit zit te trekken omdat ik me rot zweet.
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Heel bekend ja. s' Avonds niet in slaap komen van de kou en s'nachts wakker worden en kletsnat zijn, vooral hals en borst gebied. s'Avonds leg ik altijd een extra deken op en s'nachts gooi ik hem er weer vanaf. s' Morgens voel ik me dan ook niet echt fris, terwijl ik s'avonds net fris gedoucht heb. Maar blijkbaar normaal!
Mijn temperatuur ligt ook meestal rond het vriespunt. Grapje, maar ik zit meestal onder de 37. Tevens mijn bloeddruk is laag, meestal 120/60. Eigenlijk normaal.
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Dat is bij mij ook een steeds terugkerend verschijnsel maar meestal heb ik het alleen te warm. Ik sla dan het dekbed van mij ( met hevig protesterende partner die het altijd te koud heeft )
en na een tijdje kruip ik er weer onder. Dat herhaalt zich wel een heel aantal keren per nacht.
Ondertussen ben ik er wel voor een stuk aan gewoon geworden en stoor ik er mij niet zo veel meer aan.
I will survive
Gast

Bericht door Gast »

hoi allemaal,
grappig dat ik niet de enige ben die het soms ook zo warm heeft snachts, zeg maar ik gloei soms vd hitte.
het zal ook wel een vrouwenkwaaltje zijn.
ik heb pas gelezen dat wetenschappers erachter zijn gekomen dat als je snachts erg slecht slaapt, je ook vaker moet plassen.
de nieren krijgen zeg maar geen rust, nou dan hadden ze mij even moeten bellen, dat had ik ook kunnen vertellen! hahaha
toen ik begon met amitryptiline, om in te slapen dus, sliep ik toch heel gauw in en werd smorgens pas om 8 uur wakker, en mijne eerste plas om 9 uur!
als ik tenminste snacht geen last heb van, warmte, koude voeten, pijnlijke aders en gewrichten, restless legs, zenuwpijn, wat ben ik nog vergeten, oja hoofdpijn en hartritmestoornissen.....
groetjes en voor allemaal lekker slapen...
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

ja, ik heb dit ook wel een beetje, maar niet zo erg als jullie toch. ik moet regelmatig mijn benen van onder het dekbed steken, precies alsof mijn voeten moeten verluchten. en die opvliegers heb ik ook wel, soms ook overdag. ik dacht dat het meer een menopauze fenomeen was ..... :?

Maar koud heb ik het bijna altijd, zeker als ik stilzit. mijn vriend verklaart mij gek als ik bij mooi zomerweer, lang geleden dus, savonds een pull aan toe.

en die restless legs heb ik ook, ontzettend vervelend, ik lig meestal zo'n 2 u wakker en te draaren en te keren, voordat ik in slaap geraak. en ik heb mijn slaap zo nodig :( . en wakker word ik bijna elke nacht, op een vast uur. tegenwoordig is dat om half drie, soms verandert het en is het een ganse periode half vijf, maar niet wakker worden is er zelden bij.

slaapwel, zeggen ze dan !!!!!
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Restless legs is mij ook bekend ja en vaak plassen ook, behalve als ik naturlijk goed slaap, maar dat is helaas zelden!
Plaats reactie