bedankt voor de reacties! sorry voor de late reactie, maar het zat er de afgelopen dagen echt niet in... en ik wilde ook een goede/uitgebreide reactie geven...
@chika
Bedankt voor het aanbieden, maar eerlijk gezegd wil ik het liever zonder verdoving doen. Een extra potje erbij betekent ook weer meer werk en dus meer stress. En die stress weegt in mijn ogen niet op tegen het beetje pijn wat het dan weg neemt. En ook wat malu zegt... ik vind dat maar eng dat je helemaal niks meer voelt. Stel dat je het dan per ongeluk in je ader injecteert.
En eigenlijk gaat het ook niet om de pijn, maar krijg die naald er gewoon niet meer in... Ik weet hoe het kan/moet voelen als die naald er helemaal in zit. Soms gaat ie gewoon als een mes door een pakje boter, dus als het dan pijn doet is het voor mij een teken dat er iets niet goed zit. Of ik zit tegen of door een ader, of ik zit ergens tegen aan te drukken wat gewoon niet goed is. Althans... dat is mijn mening, aangezien ik ook weet hoe het voelt als ie er gewoon helemaal in zit.
@dino
Wat je zegt heb ik al eens overwogen!
Ik doe altijd na het injecteren zo'n klein rond pleister plakkertje er op, aangezien ik nogal snel bloed. Dus dat kan ook een indicatie zijn waar je de vorige keer geïnjecteerd hebt, maar vaak werkt dat niet aangezien je met douchen die pleisters weer verwijderd...
@malu
Overleggen met de verpleging vind ik lastig. Ik sta versta die mensen niet zo goed en ik vind ze ook niet zo behulpzaam. En als ze geen zin hebben om te helpen of dat uitstralen heb ik al geen zin meer om om hulp te vragen. Klinkt misschien stom, want het is voor mezelf. Maar ja... zo zit ik nu eenmaal in elkaar
En vaak ben je ook te moe door de reis en wil je gewoon graag snel weg. En vaak is het daar bij de verpleging ook wel een strak schema en willen ze graag snel door naar het volgende....
Verdoving is na wat jij verteld nog een extra reden voor mij om het niet te doen. Maar wat ik al zei... het gaat me niet om de pijn, die vind ik wel acceptabel. Het is meer een geschikte plek vinden om te injecteren.
Ik vraag me eigenlijk af of het mogelijk is dat je je zelf in je bil injecteert...!? Het lijkt mij lastig tot onmogelijk, maar mijn ouders of iemand anders is helaas geen optie. Ik woon ook op mezelf en alleen, dus om niet afhankelijk te zijn doe ik het ook liever zelf. Ik heb nu in 3 maanden tijd al 5 keer in een ader gezeten. Maar ik ben ook behoorlijk slechtziend, ik kan het gewoon echt niet goed zien. Maar in principe ging het gewoon altijd goed, pas sinds de laatste 2 weken zijn er problemen...
Zitten er trouwens in je kont ook geen aders? Lijkt me wel namelijk en anders... hoe diep zitten die? Want anders zou ik het misschien bij mezelf in mijn kont kunnen doen. Maar goed... in ieder geval bedankt voor de lieve en snelle reacties! (nu ik nog

)