Melatonine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

heikenie
Actief lid

Bericht door heikenie »

Een heel juiste raad die je daar geeft Henny. Bij mij is het ook heel duidelijk dat ik de meeste slaapproblemen heb wanneer ik mij overdag niet aan mijn regelmatige rustpauzes heb gehouden. Dan helpt ook de Melatonine niet!

Ikzelf neem nu nog twee gram en ben van plan om binnenkort te verminderen naar 1gr. Ik heb daarvoor de medicatie van amerika laten meebrengen. Daar hebben ze biologisch-zuivere Melatonine van prima kwaliteit in pilletjes van 1gr.

Blackcat.... Misschien moet je toch maar eens aan de dokter vragen hoe je , rekening houdend met je kinderwens, het beste kan omgaan met je slaapproblemen. Een zwangerschap en zeker in combinatie met CVS vraagt veel energie dus een gezonde slaap kan je nu echt wel gebruiken. Het is ook goed dat je dit nu al aanpakt zodat je een beetje in betere conditie een zwangerschap kan beginnen.

Ik wens je alvast veel succes met je " babyplanning " en denk eraan dat je de regelmatige rustpauzes nu zeker moet in acht nemen.

Liefs

Heikenie
I will survive
blackcat
Actief lid

Bericht door blackcat »

bedankt voor de lieve reacties! :D
ik ga volgend jaar eerst trouwen,dus de kinderwens moet nog even wachten.. :wink:
en even kijken hoe het dan gaat.

Maar wilde vast proberen af te bouwen.
Ik heb wel een afspraak bij smits binnenkort voor de melatonine,even overleggen dan.
Al vraag ik me af of hij iets heeft toe te voegen.. :?

Inderdaad is het verstandig het ritme overdag goed aan te houden!
En dat schiet er nog weleens bij in...

liefs
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Bah de wintertijd brengt ook niets goeds voor het biorytme. Dacht ik dat ik nu wel een uurtje eerder fit zou zijn s'morgens, maar helaas. Ook voel ik me s'avonds niet veel meer moe, helaas.
Maar we gaan gewoon maar door met de Melatonine, misschien gaat het over een weekje weer beter.
Ook hoop ik dat mijn dochtertje s'morgens een uur later gaat wakker worden!! Ze is s'middags dood moe, van te vroeg wakker worden.
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Met kleine kinderen erbij is de klok verzetten extra zwaar, vond ik.
Het duurde wel twee weken voor we weeer in een acceptabel ritme zaten.
Dus sterkte en veel liefs, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
brigjuhstyle
Beginner

Bericht door brigjuhstyle »

Ik heb nog geen eens kinderen (alleen een hondje en een vogeltje :D) en ik heb er al moeite mee.. ik ben al vanaf dat de klok terug is gezet van slag.

Heb rond 5 uur 's middags als het donker begint te worden het idee dat het al 7 uur is.. en buiten dat.. het irritantste is dat ik gewoon hartstikke kapot ben :(
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Ik heb vandaag de originele Melatonine gekocht bij natuurarts, ik gebruikte Melatomatine, veel te duur en zou minder werken.
Ik het nu van het merk LIberty Healtcare en het heet sleepzz. Info op www.sleepzz.nl, ook voor andere tips fijne site. Het zou ook gewoon bij Etos en Kruitvat te koop zijn 500 tabl. €12,95, geloof ik.
Ik moet er nu 9 van nemen en over een paar dagen minderen en wanneer het goed gaat er gewoon mee stoppen.
Dus voor die genen die willen stoppen, het kan gewoon. Hij zei het lichaam knapt het verder wel zelf weer op, je moet het niet te veel aan extra stofjes laten wennen. Alleen een tijdje gebruiken wanneer nodig, dat ga ik dus ook doen.
Eigenlijk met alle homeopathie moet je zo werken, aanvullen/aansterken en dan het lichaam zelf zijn werk laten doen.
MacM
Gevorderd lid

Bericht door MacM »

Philips heeft een nieuwe lamp op de markt gebracht, waardoor je makkelijker wakker wordt.

http://www.consumer.philips.com/consume ... L_CONSUMER

en

http://www.consumer.philips.com/consume ... L_CONSUMER
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Zou die echt helpen???? Wel een beetje duur. Zou het wel willen testen voor Philips!!!!!! Ben de perfecte kandidaat hiervoor!!! Krijgen ze een rieële test uitslag, hahah!!
blackcat
Actief lid

Bericht door blackcat »

doe mij ook die lamp!! :lol:

Zit er ook al lange na te kijken,of zoeen voor overdag,zo'n lichttherapie lamp.

maar zijn zo duur.. :shock: :(
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

blackcat schreef:doe mij ook die lamp!! :lol:

Zit er ook al lange na te kijken,of zoeen voor overdag,zo'n lichttherapie lamp.

maar zijn zo duur.. :shock: :(
Mij is ooit een halogeen bouwlamp van de Gamma/Praxis/??/ ??aangeraden.
Misschien helpt dat wat? Dat is in ieder geval minder duur.

Ik heb het niet geprobeerd. (Ben wel een tijd bij donker dagen 's ochtends zo vroeg mogelijk als het licht was naar buiten gegaan. )

Groetjes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
MacM
Gevorderd lid

Bericht door MacM »

Henny schreef:
Mij is ooit een halogeen bouwlamp van de Gamma/Praxis/??/ ??aangeraden.
Misschien helpt dat wat? Dat is in ieder geval minder duur.
Dat schijnt ook te helpen. In die Wake Up lamp zit geen speciale verlichting, gewoon een felle gloeilamp. Het bijzondere eraan is dat de lamp langzaam feller wordt, net als een zonsopgang zeg maar. Zo'n bouwlamp kan dat niet; je kan hem wel op de tijdschakelaar zetten, maar ik vermoedt dat dat niet zo prettig wakker worden is;).
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Om eerlijk te zijn bedoelde ik het niet als wekker. Ik wil er eigenlijk niet eens aan denken.

Ik had het meer in gedachten voor kort naar het opstaan, zodat je lijf weet: "Het is licht, nu minder melatonine aanmaken (tot vanavond) ".
Of voor die donkere novemberdagen, waarop het niet echt licht wordt.

Hartelijke groetjes Henny
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Dus het enige voordeel van die Philips lamps is dat er timer opzit en dat ie een zonsopgang nabootst? Ik heb zoiets, rolluiken dicht bij slapen en rolluiken open met opstaan.
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Shavonne schreef:Dus het enige voordeel van die Philips lamps is dat er timer opzit en dat ie een zonsopgang nabootst?
Ja, en dat er vogelgeluiden uit komen. :-)
Ik had ook al zoiets van: Die 130 euro kan ik lekker in mijn zak steken als ik gewoon een tijdklok (heb ik al) zou aansluiten op mijn slaapkamer-lamp (heb ik al) en eventueel de timer van de CD-speler (heb ik al) aan zou zetten met een CD met vogelgeluiden (heb ik al) erin. :D

Maar in werkelijkheid doe ik het simpeler: Gordijnen open en zoveel mogelijk (dag)licht proberen op te vangen als ik wakker moet worden. ;-)
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Voor de wekker valt volgens mij wel wat te improviseren.
Hierboven staat een prachtig recept.

Blackcat had het ook over een lichttherapie lamp.
Dat is volgens mij wat anders dan die wekker.
Die zorgt dat je in de winter voldoende licht krijgt.
Daarvoor was de eventuele bouwlamp.

Groetjes, Henny
Plaats reactie