Carnitine, maar welke dosering? en vergoeding?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik geloof het wel, die vissige geur.

Ja, dat dacht ik ook, hoe krijg je het weg hè..
Life smells...
Gebruikersavatar
eeyore
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 feb 2011, 11:01

Bericht door eeyore »

Ja ik slik wel veel in vergelijking met anderen hier. Nam eerst propionylcarnitine en dat hielp beter, maar dat werd niet meer geleverd en ook daarvan had ik in vergelijking een hogere dosering nodig.
Die hogere doseringen zijn alleen weg te krijgen als je de flesjes neemt.
Gebruikersavatar
emmy
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2012, 20:06

Bericht door emmy »

Wat heeft het je opgeleverd dat je zoveel slikt? Ik kan me voorstellen dat je doorgaat om het maximale eruit te halen. Zelf zit ik nu op 2x3 tabletten. Dat worden er na een gesprek met de arts ws na 21-2-12 2x4 tabletten. Nu heb ik al wat meer energie en ik kijk uit naar meer tabletten. Dit om enigszins normaal te kunnen functioneren. Nu werk ik 18 uur in de week ( zittend werk)
maar ik zou zo graag qua energie naar 24 u gaan kunnen gaan.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1449
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Je moet je doelen wel haalbaar houden.
De carnithine moet geen middel zijn om weer te gaan werken ten koste van de rest.
Gebruikersavatar
eeyore
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 feb 2011, 11:01

Bericht door eeyore »

carnitine helpt me om weer iets actiever te zijn, maar werken zit er voor mij nog niet in. Wel kan ik nu twee ochtenden in de week vrijwilligerswerk doen. Ik heb minder pijn in mijn spieren en ben minder duf. Als ik minder slik ben ik veel duffer en gaan mijn spieren trillen. De hoge dosering levert me dus wel wat op, maar de carnitine geneest niet.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Super allemaal!

Klinkt hoopgevend!

Ik ga het denk ik volgende week proberen! oooohhh hoop zo dat ik ook wat meer energie krijg!

Succes iedereen
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Ik heb twee dozen over met daarin elk 90 tabletten van 330 mg Carnitine van het merk Sigma-Tau, welke ook altijd wordt voorgeschreven door ha en internisten.

Deze zijn voor een schappelijk prijsje over te nemen. Stuur bij interesse even een pb'tje ajb...
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Werken ze niet bij jou??
Heb jij ze gekrgen van dml?

ik ben nog aan t opbouwen! spannend
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Carnitene heb ik gekregen van mijn vorige arts, maar inmiddels is mijn waarde weer op peil, dus heb 2 onaangebroken dozen over.

Aangezien 't gebruik van Carnitene voor vermindering van klachten kan zorgen bij sommige patiënten, is het 't proberen absoluut waard!!!
Gebruikersavatar
emmy
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2012, 20:06

Bericht door emmy »

De carnitine geeft me energie en ik ben actiever. Dat voelt heerlijk. Toch ben ik nu sneller verkouden etc. omdat mijn lijf mijn activiteiten nog niet trekt.
Is dat herkenbaar? Mijn arts waarschuwde me om toch rustig aan te doen omdat ik anders een terugval kan krijgen.
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Ik slik nu 2x 3 tabletten per dag en mag de carnitine nu ophogen naar 2x 5 per dag.
Maar ik heb veel last van rusteloze benen 's nachts, dit had ik altijd al wel periodes, maar het lijkt nu vaker te zijn. Zou dit door de carnitine kunnen komen?
Iemand die dit herkent?
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Hmm geen idee. Heb de laatste tijd wel meer pijn in mijn benen. zou kunnen??

Ik ben nog bezig met heel langzaam opbouwen (kan tegen veel medicatie niet)
Ik hoop zooo dat t gaat werken.

De meeste mensen nemen dus 2x 3 tabletten???
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

nabo 2x 3 tabletten is vaak in het begin, je hoogt telkens op om te kijken waar je je het beste bij voelt. 2x 3 is een erg lage dosering zei hij mij. Ik reageer ook vaak niet goed op medicatie en ben heel langzaam begonnen met 2x1 per dag, toen naar 2x2 en toen naar 2x3. Elke maand heb ik een telefonisch consult met de cardioloog van CVS centrum Amsterdam over hoe het gaat.
Afgelopen week zei hij dat ik mocht ophogen naar 2x5 per dag, kijken of dat wat meer op gaat leveren.
Sinds ik het slik merk ik wel wat meer energie lijkt het, maar na het ophogen van 2x2 naar 2x3 geen verschil, vandaar nu naar 2x5 en over een maand weer een consult..


Ben benieuwd hoe het jou gaat
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Bedankt voor de info.

kun je er niet een overdosis van krijgen? of is dat net als met vit c dat je het gewoon uit plast?

Word jou bloed ook steeds getest dan op carnitine?

ik merk nog geen bijwerkingen, maar ook nog niet meer energie dus binnenkort weer verhogen.
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Blijkbaar geen overdosis, want hij zei dat 10 tabletten per dag ook nog niet zo veel was. Er waren gevallen bekend van 30 per dag, maar dat vond hij ook extreem veel en dat had weinig zin.
Volgens mij is overdosis niet aan de orde zoals ik begreep.

Nee het bloed wordt niet getest. Dat vind ik ook soms vreemd, net zoals met de b12 zal het wel weinig zin hebben om te testen?
Ik weet t ook niet...
Plaats reactie