asje schreef:@vic Ik denk wel dat bij jou belangrijk is dat je 'goed' gaat eten. Toen ik rekening ging houden met hypoglycemie veranderde er veel. Na een week of twee ervaar je dat al.
Mss ook hoopvol: ik ben al heel lang ziek en behoorlijk beperkt maar ik ben wel allerlei klachten kwijt die ik de eerste jaren had en vrij stabiel. Ik denk wel dat de Carnitene daar ook bij helpt.
@vgm Dan is het verloop progressief.
Hee Asje, ik ga daar echt werk van maken.
Momenteel weet ik niet goed wat mag en niet mag.
Is een totaal andere levensgewoonte aankweken he.
Nu heb ik volgende week die test. En dan vraag ik een gesprek met een dietiste. Eventueel met het opstellen van een menu of zo.
Zijn veel kleine dingetjes die soms kunnen werken. Past wel niet in de titel, maar vertel het toch graag.
Zo neem ik heel veel pijnstillers. Dat dit rotslecht is voor het lichaam weet ik ook. Neem al heel lang veel te veel. Heb pijn, je neemt iets, pijn niet weg, nog iets enz...
Nu legde iemand me uit dat als je boven een bepaalde dosis gaat dat dit totaal geen meerwaarde qua pijnvermindering geeft.
Ben van de ene op de andere dag gehalveerd... Geen probs. Niet beter gevoeld, niet slechter.
Vandaag heb ik het gedaan met slechts 5 innames van 2 pijnstillers. Zijn er nog steeds 10, wat veel is. Weer hetzelfde, niet beter, niet slechter.
Heb mezelf voorgenomen hier ook aan te werken. En dit tot een absoluut minimum te herleiden. Wellicht zal dit ook z'n vruchten op langere termijn afleveren.
En nu begin ik die zaken te kunnen opbrengen. Heb de indruk steeds meer uit m'n depressie te komen en eindelijk het goede AD te nemen. Door me niet zo ongelukkig te voelen (er zijn natuurlijk nog vele donkere momenten) is de pijn ook beter te dragen. Hoe dat komt weet ik niet, maar ik kan de pijn meer loslaten nu.
En zo zijn er nog zaken..., ik ga op een andere manier de kine aanpakken en zo. Heb voor mezelf al één en ander uitgemaakt wat moet gebeuren.
Misschien geven al die kleine zaken wel winst... Heb op de één of andere manier terug wat kracht gevonden (mentale kracht). Hopelijk mag dit blijven duren want ik ben er heel blij mee.