AIDS ~ CFIDS

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Tja, nu heb je me aan het twijfelen gebracht.....
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Aids-test moet je inderdaad aanvragen.
Ik heb het in 1995 laten doen, toen was ik al ruim anderhalf jaar steeds vermoeider.
Heb er bij de huisarts op moeten aandringen.
Was voor de 2e keer getrouwd en deze man had nou niet bepaald stil gezeten, terwijl ikzelf ook voor hem nog een andere vriend had gehad.
Gelukkig was er niets aan de hand.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Dat dacht ik ook ja, dat je er om moet vragen. Wel risicovol wanneer ze het niet zekers weten bij operaties en bloedafnames etc.!
MacM
Gevorderd lid

Bericht door MacM »

De kans op besmetting is nihil als artsen/onderzoekers gewoon handschoenen dragen.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Dat is waar, maar mij heeft nog nooit iemand met handschoenen aan bloed geprikt.
MacM
Gevorderd lid

Bericht door MacM »

Hoe groot is de kans dat een prikker bloed aanraakt? En dan moet die persoon ook nog een open wond op zijn/haar hand hebben en daar moet dan vers bloed van een ander inkomen.
Marloes
Gevorderd lid

Bericht door Marloes »

Ik mag geen bloed geven sinds ik ME/CVS heb.. omdat ze het niet zeker weten idd.
Keep on rockin'
MacM
Gevorderd lid

Bericht door MacM »

Marloes schreef:Ik mag geen bloed geven sinds ik ME/CVS heb.. omdat ze het niet zeker weten idd.
Daar was ik ook benieuwd naar (niet dat ik van plan was om bloed te gaan geven, ik ben niet zo van het geprik). Weet je of het een landelijke richtlijn is?
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Weet je wat mij opvalt?
Dat jullie bij veel meer artsen geweest zijn dan ik. En dat die artsen heel anders de zaak benaderen dan de artsen die ik heb gehad.
Liggen ze hier in Nrd-Holland soms achter op dat punt?
Of denken ze ze is toch al oud laat maar.
De diagnose is bij mij gesteld omdat er verder niets te vinden is, maar een neuroloog bijv. heb ik nog nooit van dichtbij gezien.
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

We kunnen wel een actie op touw zetten en alle ME-ers mobiliseren en allen tegelijk aanmelden om bloed te geven?

Dit zijn geluiden die ik van diverse kanten hoor, als voorstel.

Als er fysiologisch iets aan de hand is met ME-ers, geven ze, door te weigeren, impliciet toe dat er een risico is, alleen vertikken het ze uit te zoeken WELK risico.

Maar ze beweren dat er fysiologisch NIETS a/d hand is, dus mogen ze ME-ers niet weigeren,toch?

Zouden we er 10.000 bij elkaar krijgen, die dit gezamenlijk/georganiseerd willen proberen?
MacM
Gevorderd lid

Bericht door MacM »

Op de site van Sanquin bloedbanken staat er niets over:
http://www.sanquin.nl/Sanquin-nl/sqn_do ... enDocument
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Wat let je?

Zeg je dat je gezond bent. Je ziet er ws gezond uit, dus geen probleem! En uit de testen komt ook niks!!

Dus op deze manier verspreiden ze het probleem zonder het te weten. Zal overigens al veel gebeurd zijn, want je kunt mij niet wijs maken dat er nooit een ME-patient is geweest die GEEN bloed heeft gegeven.....

Maar behalve bloedtesten hebben ze ook algemene gezondheidsvragen, hoor. En dan komt het natuurlijk naar voren.
Brenda_L
Actief lid

Bericht door Brenda_L »

annac schreef:
Dus op deze manier verspreiden ze het probleem zonder het te weten. Zal overigens al veel gebeurd zijn, want je kunt mij niet wijs maken dat er nooit een ME-patient is geweest die GEEN bloed heeft gegeven.....
Uhm je neemt nu voor het gemak maar even aan dat Me/CVS besmettelijk is?
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Ik ken veel mensen met ME die weten dat zij geen donor mogen zijn.

En als ME inderdaad een soort AIDS II is, de niet (direct) dodelijke variant, mag je aannemen dat er stoffen in je lichaam kunnen zitten die inderdaad overdraagbaar kunnen zijn op een vergelijkbare manier als bij AIDS, dus bv via bloed of slijm/open wonden.

Bekijk de site van Frank Twisk er maar eens op na wat de fysiologische afwijkingen betreft.
Brenda_L
Actief lid

Bericht door Brenda_L »

Het kan dan qua hoe het in je lichaam werkt op Aids lijken maar dat is geen reden om aan te nemen dat het ook besmettelijk is toch? Dat zijn twee dingen die los van elkaar staan lijkt mij.
Maar goed, het is lastig te discussiëren over iets waarvan we niet eens weten wat het is, ook daar kun je alleen aannames over doen zolang er geen harde bewijzen zijn en iedereen iets anders roept.
Plaats reactie