Hoi mirande,
mirande schreef:Zolang (huis)artsen ME-patienten doodleuk naar de C.G.T. / G.E.T. sturen zal er m.i. niks veranderen op het gebied van "erkening" van ME als lichamelijke invaliderende ziekte.
Eens maar zolang er niemand is die zegt: 'Ho het kan ook anders, er zijn andere behandelmethoden, zullen ze het niet anders doen".
En daarmee maakt deze groep dus een start.
Zolang er geen splitsing komt tussen ME en cvs blijven we geen of een verkeerde behandeling krijgen.
Daarom vind het zo super goed dat de ME-DenHaag gelegenheidsgroep hiermee een start heeft gemaakt, stappen onderneemt, en de Erken ME Petitie is gestart.
Ik vind élke handtekening die er wordt gezet belangrijk en is er weer eentje bij!!!
manja schreef:Hoewel dit een mooi initiatief is en ik natuurlijk ook graag die 40.000 wil halen lijkt dat een onhaalbare zaak. Je ziet zoals verwacht de aantallen per dag al afnemen ondanks die goede initiatieven her en der. Er is zeer weinig interesse in deze vreselijke ziekte. En er zijn echt geen 30000 ME patienten, maar hooguit 14.000. Maar we gaan gewoon verder. Wie weet halen we de 5000 dat zou al veel zijn.

En mensen/patiënten kunnen blijven mopperen en blijven (doem)denken dat er toch niets zal gaan gebeuren in ME-Nederland, niet helemaal geloven in de handtekeningen actie, dat ME een ziekte is waar toch niemand in geïnteresseerd is......etc.
Daar
wéiger ik persoonlijk in te geloven en aan mee te doen.

Volgens mij, is het aan ons ME-patiënten zelf om daar Verandering (!) in te brengen.
En zoals de motto van Frank Twisk is: "Als je zelf geen initiatief neemt, gebeurt er niks!", "en dat wij
daarom zelf het initiatief moeten nemen":
http://www.hetalternatief.org/ME.htm

Daar sta ik helemaal achter.

Dankzij de (vele) ME-steentjes/keien, die steeds weer in de ME-vijvers worden gegooid, zijn er de laatste tijd steeds meer zaken zichtbaar in beweging gezet!
Daar zijn voorbeelden van, die onder andere hier op het forum zijn te lezen, waar ik erg blij mee ben en wat hoop geeft voor alle ME-patiënten.
En in de toekomst zal het ME-tij voor ME-patiënten gaan keren, daar ben ik zeker van!
Groetjes, Louisa