Solstice bij DML
Moderator: Moderators
Hm... ik heb dan meer pech gehad: in 90% van de gevallen heb ik btw moeten bijbetalen, tenzij ik de bestelling opsplitste tot een waarde van 22 euro. Dit is zonder de verzendkosten. Als de bestelling meer waard is dan 150 euro, dan moet je ook nog douanerechten bijbetalen.
In de eerste maanden heb ik de bestellingen opgesplitst, maar dat vond ik zo'n gedoe dat ik het de vorige keer via DHL heb besteld. Dit was een bestelling van 145 euro ofzo, hier heb ik 30 euro voor moeten bijbetalen (inklaren en btw).
In de eerste maanden heb ik de bestellingen opgesplitst, maar dat vond ik zo'n gedoe dat ik het de vorige keer via DHL heb besteld. Dit was een bestelling van 145 euro ofzo, hier heb ik 30 euro voor moeten bijbetalen (inklaren en btw).
Afgelopen week begonnen met de medicijnen. Het slikken gaat op zich prima, al ben ik van de week wel bij vlagen enorm vermoeid. B-12 prikken was pijnlijk, zoals verwacht. De nexavir viel heel erg mee en prik ik nu ook zelf, na wat uitleg van de doktersassistente. Vraag me alleen af hoe dat eruit ziet bij iedereen, als je het ingespoten hebt. Bij mij vormen zich een soort van roodomrande bulten(verdikkingen) op de buik, dat rode trekt op een gegeven moment wel weg, de bult blijft wat langer. Is dat normaal of is het misschien een allergische reactie?
De bult is het ingespoten vocht dat onder je huid zit hé
Dat duurt even voordat het in het lichaam wordt opgenomen, aangezien het onderhuids is in het vetweefsel ipv rechtstreeks in ader of spier.
Roodomrand is mij nog niet opgevallen, maar dat hangt natuurlijk mss af van wat wij beiden definiëren als rood(omrand)

Dat duurt even voordat het in het lichaam wordt opgenomen, aangezien het onderhuids is in het vetweefsel ipv rechtstreeks in ader of spier.
Roodomrand is mij nog niet opgevallen, maar dat hangt natuurlijk mss af van wat wij beiden definiëren als rood(omrand)

Ik weet weinig.
Dat is wat ik ook dacht inderdaad. Roodomrand zal wel komen doordat er wat bloedcellen wat actiever worden voor een moment of iets dergelijks. Het is niet fel rood ofzo en trekt ook redelijk snel weg. Gewoon een rode plek zoals een blauwe plek er normaal uitziet. Zal wel gewoon met de opname van het geneesmiddel te maken hebben.diederik schreef:De bult is het ingespoten vocht dat onder je huid zit hé![]()
Bedankt voor de tips en geruststellingen in ieder geval, stier en diederik. Was even bang dat het een reactie was, aangezien het er gewoon anders uitzag dan wanneer de dokter het bij mij inspoot. Maar dat was dan ook in de arm.
Ben vanochtend voor de B-12 bij de doktersassistente geweest, de dokter raadde me aan om i.v.m. de uitslag de komende dagen in m'n benen te prikken. Trouwens even een herinnering aan mezelf dat ik hier de komende dagen de kosten van het consult met de diëtiste, de kosten van het bijkomende bloedonderzoek van het ziekenhuis in Brussel, en de kosten van naalden e.d. hier plaats.
Het prikken gaat prima nu, geen last meer van uitslag sinds ik het in de benen spuit. De B12-spuit begint ook te wennen trouwens, de doktersassistentes zijn d'r eerlijk gezegd nog een stuk rapper mee dan de dokter zelf.
De naalden krijg ik inderdaad vergoed, kom d'r ook niet achter hoeveel het zou kosten, zou ik ze niet vergoed krijgen. De huisarts heeft dat voor mij geregeld bij de apotheek trouwens, dus daar heb ik verder ook geen omkijken naar.
De extra rekening van het laboratorium voor medische ontledingen was 83 euro, viel mee dus in vergelijking met de andere onderzoeken. Spuit jij ook zelf B-12 trouwens nabo?
De naalden krijg ik inderdaad vergoed, kom d'r ook niet achter hoeveel het zou kosten, zou ik ze niet vergoed krijgen. De huisarts heeft dat voor mij geregeld bij de apotheek trouwens, dus daar heb ik verder ook geen omkijken naar.
De extra rekening van het laboratorium voor medische ontledingen was 83 euro, viel mee dus in vergelijking met de andere onderzoeken. Spuit jij ook zelf B-12 trouwens nabo?
De spuit omhoog gooien en kijken waar ie land is geen optie?
In ieder geval mooi dat je ze gewoon thuis kunt laten zetten. Het zal vast al ergens staan trouwens, maar kan nu even niet zoeken i.v.m. werk, maar hoe oud was je toen je ziek raakte? Staat me iets van bij dat je nog vrij jong bent namelijk. Dan heb je toch nog enigszins geluk(net als ik) dat je wel een diploma hebt. Kun je toch nog wat op het moment dat je weer beter wordt.
De b12 zetten ze bij mij in de arm trouwens, is ook wat minder pijnlijk dan in de bil, voor m'n gevoel.
Nou zou ik trouwens zweren dat ik hier van 't weekend al een reactie gepost had....

De b12 zetten ze bij mij in de arm trouwens, is ook wat minder pijnlijk dan in de bil, voor m'n gevoel.
Nou zou ik trouwens zweren dat ik hier van 't weekend al een reactie gepost had....

Hahaha ja is ook een optie haha.
Ik werd ziek in juni 2008 en was toen net een paar dagen 18.
Toen de hele zomer doodziek geweest (begon met pfeiffer)
En daarna moest ik weer naar school en stage enz want ik zat toen in mijn examenjaar doktersassistente. Nou allmaal super zwaar kon hooguit halve dagen naar school.
En uiteindelijk al mn examens gehaald en na heel gedoe mn diploma gekregen.
En sinds 2009 dus al thuis. Kan niet meer werken of studeren.
nu ondertussen alweer bijna 3,5 jaar ziek en altijd thuis veel rusten pfff. lig je dan met 21jaar.
Ik werd ziek in juni 2008 en was toen net een paar dagen 18.
Toen de hele zomer doodziek geweest (begon met pfeiffer)
En daarna moest ik weer naar school en stage enz want ik zat toen in mijn examenjaar doktersassistente. Nou allmaal super zwaar kon hooguit halve dagen naar school.
En uiteindelijk al mn examens gehaald en na heel gedoe mn diploma gekregen.
En sinds 2009 dus al thuis. Kan niet meer werken of studeren.
nu ondertussen alweer bijna 3,5 jaar ziek en altijd thuis veel rusten pfff. lig je dan met 21jaar.