Hoge hartslag en hartkloppingen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

andreas
Beginner

Bericht door andreas »

yoyo schreef:Interessant, ik ga eens even je filmpjes bekijken.
Bij mij gaat hartslag heel erg omhoog als ik ga staan en staand iets doe.
Bij liggen is hij wel redelijk oke. Maar hoe kan ik dan mijn hartslag onder dat niveau houden?
Ik zal toch af en toe moeten staan om iets te doen?!?!?!?!?!

En wat is precies neurotixiciteit?
Beste Yoyo,

Het is niet gemakkelijk, ook voor mij niet, om de hartslag laag te houden. Het betekent dat je moet gaan experimenteren met de manier waarop je beweegt. Vaker pauzeren, rustiger bewegen. Steeds je hartslag laten dalen als deze te hoog is geworden, voordat je weer verder gaat. Als zitten niet helpt, gaan liggen.

Activiteiten waarbij de hartslag (veel) te hoog wordt zoveel mogelijk vermijden. Of andere manieren bedenken om ze te doen. Dingen die hoog staan, laag zetten (in de keuken bijv). Dingen die liggend kunnen, liggend doen ipv zittend etc.

Op de korte termijn is dit lastig, het vergt veel aanpassingen en misschien ook hulp. Maar op de lange termijn verminderen allerlei klachten: de mentale klachten, en ook de hartslag is tijdens rust rustiger.

Een neurotoxine is een stof die giftig is voor het zenuwstelsel. De Meirleir heeft hiervoor een test ontwikkeld de neurotoxische metaboliet test, die test of H2S (waterstofsulfide) aanwezig is in het lichaam. In lage concentraties is deze stof niet schadelijk, in hoge concentraties wel. De hoge concentraties ontstaan door overgroei van baceterien in de darmen die H2S produceren (darmdysbiose).

Tot zover,
Andreas
yoyo
Actief lid

Bericht door yoyo »

@Andreas: bedankt voor je antwoord. Lijkt me inderdaad heel lastig, maar ja als het je helpt. Ik ben (nog) niet in A'dam geweest. Was net wat andere dingen aan het proberen, maar misschien toch de moeite waard. Ik vind het wel interessante stuff hoe dat dan werkt met die hartslag e.d.
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
Plaats reactie