zware metalen detox?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

wat vervelend jongens, snap dat je daar niet blij van wordt en ook onzeker... Ik heb van DM wel de chelatie gehad bij megahoge concentraties zware metalen, maar daarnaast ook Toxic Metal Detox (TMD) van Sante&Plante (erg goed spul) en chlorella. Heeft bij mij in 2009 zeer noemenswaardige verbetering opgeleverd. De chelatie zelf natuurlijk, maar de TMD volgens mij ook, al kan ik natuurlijk moeilijk zeggen wat precies wat heeft gedaan. Ik kan iedereen die er iets mee wil de gegevens van dat TMD geven, is een sterk plantaardig detoxificatiemiddel dat DM deed omdat ie niet aan de pharmatroep wilde omdat dat alleen maar meer toxische belasting zou opleveren. Is daar interesse voor? (dat ik het niet ga uitzoeken voor niets).

In ieder geval veel sterkte met jullie overwegingen, erg lastig en vooral dat er zo weinig begrip en meedenken komt van iemand waarop jullie je hoop hadden gevestigd... teleurstellend.

Lea, heb je helemaal geen pauze van de AB gehad en tussentijds opbouw met pre- en probiotica? Dat zou echt raar zijn, want daar ga je sowieso heel slecht van worden lijkt me. Dat is ook een hele slechte fundering voor GcMaf lijkt me. Jee, wat zou ik graag iets willen bieden waar jullie echt wat aan hebben...
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

@ annemoontje : de TMD heb ik ook de eerste maanden genomen, ik was het al vergeten. De eerste behandelplans waren de eerste week van de maand ab en de rest probiotica. Maar de laatste achttien maanden non stop één soort ab in combinatie met een tweede soort die enkel de eerste week van de maand moest, gevolgd door probiotica. Die tweede ab was elke maand verschillend. Ik hoop dat het zo wat duidelijk is.
Ik ben nu in overleg met dml gestopt met alles. Ik kan momenteel ook niets meer aan, dat voel ik duidelijk.
Bedankt voor je meedenken en meeleven.
cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

@Muize en Lea; vind ook dat we het volste recht hebben om kritisch te zijn, het gaat idd om ons lichaam en onze gezondheid !
Alleen kan hij er duidelijk niet mee om.
De nagalase-test heb ik nog laten doen, maar als die normaal is weet ik niet of ik hiermee verder wil gaan.

Ik denk dat wij gewoon de pech hebben dat ondertussen zijn focus elders ligt, maar elke patient is toch anders en er zijn zeker nog een hele hoop patienten waar xmrv/mlv niet meespeelt.

@annemoontje; ben wel geïnteresseerd in TMD, is dat iets dag je op eigen houtje kan nemen ?
en hoe verliep die chelatietherapie bij jou dan ? hoeveel baxters heb jij gekregen ?
aoife
Gevorderd lid

Bericht door aoife »

Let op:

Spirulina en chlorella bevatten onwerkzame B12-analogen en kunnen daardoor een tekort verdoezelen

http://home.kpn.nl/hindrikdejong/vegan.htm

Zie ook:

Stuk naar beneden scrollen tot aan Spirulina

Mensen die spirulina gebruiken als bron van B12 lopen de kans juist sneller een B12-tekort te krijgen.

http://home.hccnet.nl/michel.post/B12/HOOFD4.HTM

Zie ook:

http://www.stichtingb12tekort.nl/forum/ ... c=14049.15
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Heb ook 3 maanden TMD moeten nemen.
Wat heeft dat opgeleverd ? Juist niks nada.

Sterkte Lea, ik weet ook niet of DML nog iets voor mij kan betekenen.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

Bedankt Senna. Voor jou hetzelfde.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

jammer dat het voor jou helemaal niets heeft gedaan Senna. Bij mij was er duidelijk verschil de periode na de chelatie (1 baxter, als aanzet, de TMD (3mnd) icm chlorella moest rest doen) en gedurende de TMD. Volgens mij gewoon te gebruiken zonder begeleiding. De hele zware-metalen-detox aanpak heeft bij mij overigens óók niet kunnen voorkomen dat ik een maand later een megaverslechtering kreeg waardoor ik 1,5 jr volledig bedlegerig ben geweest en nauwelijks meer kon praten enz (slechter dan ik ooit geweest was, daarvoor was ik nagenoeg volledig huisgebonden en bijna volledig bedlegerig, maar toch in betere staat dan die 1,5 jr).

Hier ben ik inmiddels bijna 2 jaar later nog altijd van aan het herstellen en nog altijd niet terug op niveau van 2009. Dit kwam echter (zoals eigenlijk elke flinke terugval of langdurige verslechtering) door de nasleep en gevolgen van een zoveelste infectie (enige weken na infectieperiode, heb het later pas weten te koppelen eraan). Dat is helaas ook wat ME is, een onwijze chronische rotziekte waar nou eenmaal bij diverse gevallen nog steeds maar beperkt en weinig aan te doen is. Lastig verhaal he, en wat is verstandig? Niemand heeft daar de antwoorden op vrees ik.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

Annemoontje,

Jij hebt maar 1 baxter gekregen dan, als ik het goed begrijp ?

Ik dacht dat die chelatietherapie meerdere baxters inhield ?

Ik overweeg om evt. via een andere arts chelatie te laten doen, als DML het niet wil doen. Eerst nog effe afwachten hoe het men 'lekkende darm' gesteld is. Als dat resultaat meevalt, ga ik er voor.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Klopt Cleopatra. En dat zou best kunnen kloppen hoor, wat je zegt, dat chelatietherapie ook iets anders is. Ik heb d'r geen verstand van, weet alleen dat ik die ene baxter heb gehad en daarnaast (zoals de anderen) de TMD voor 3 maanden en chlorella die ik nog steeds gebruik. Ik kan me zo voorstellen dat DML zware metalen niet wil verwijderen dmv gangbare therapie (=meerdere baxters?), die ene vooral is om vast te kunnen stellen of er sprake is van te hoge concentraties zware metalen, als eerste aanzet van chelatie en daarna de TMD icm chlorella gebruikt?

Ik heb daar (iig dus tijdelijk) echt iets aan gehad.

Plaats reactie