zware metalen detox?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

anaska
Actief lid

zware metalen detox?

Bericht door anaska »

Tja, misschien heb ik me voor niets bang laten maken, maar...
ik las toevallig een artikel over een behandeling door een homeopaat (die trouwens zijn beroep niet meer mag uitvoeren), om cadmiumvergiftiging te genezen bij mensen met ME. Cadmium zou onder andere in gele verf zitten.

Ik ben kunstenares :idea: en schilder graag met gele tonen. Misschien ben ik mezelf hiermee aan het vergiftigen. Maar schilderen is mijn lust en leven.

Ik heb eerder een homeopatisch middel tegen zware metalenophoping gebruikt, maar ik werd daar niet beter van dus weet niet of het wat heeft geholpen. Het was van Balance Pharma.
Verder gebruik ik regelmatig Chlorofiel. Ik merk dat ik daar altijd wat van opknap, en dat ik duffer ben als ik het een tijdje niet heb gebruikt.

Wat gebruiken jullie als zware metalen detox? Voor welke metalen is het goed? Knapten jullie ervan op?

Groetjes Anaska
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

Hoi Anaska,
Ik denk niet dat je je bang hebt laten maken hoor, bij ME is zware metalenvergiftiging niet ongewoon. En als je graag met geel schildert is dat helemaal niet ver gezocht!
De Meirleir schrijft graag Toxic Metal Detox voor, een natuurlijke (en vriendelijk voor lijf ipv farmac. varianten hiervoor) detoxificatie. Is breed op metalen, volgens mij voor alle soorten. Ik had zelf hele hoge concentraties kwik, lood, arsenicum, koper, nikkel enz.. en dit heeft een heel verschil gemaakt dankzij Toxic Metal Detox, werkt dus echt. Ik had eens (voor ik bij De Meirleir kwam) eerder iets homeopathisch tegen zware metalen gehad en dit heeft (in tegenstelling dus tot Toxic Metal Detox) niet echt iets gedaan.

Toxic metal detox is idd voor alle soorten zie ik nu staan. Via de webwinkel van deze link (in het Frans) te bestellen, enige plek in Europa geloof ik. Niet goedkoop ook, maar dus zeker de moeite waard.
http://www.labosp.com/fr/remedes_nature ... roduct.php

Verder is hooggedoseerde Chlorella ook een natuurlijk chelatie(=afvoer)middel voor zware metalen en supersterk antioxidant. http://www.chlorella.nl/chlorella-merke ... stuks.html Ik gebruikte in mijn minder extreme ME-jaren die van Bloem (Vital Green Chlorella), de hoogste dosering (3x6 tabletjes per dag) en dit werkte behoorlijk qua energie enz. Heb me hiermee redelijk overeind weten te houden toen ik niet behandeld werd. Qua metalen weet ik niet, werd toen niet gemeten, maar kan me voorstellen dat de verbetering qua energie oa in het afvoeren van metalen zit. Zou ik wel gebruiken als aanvulling op toxic metal detox als je veel cadmium hebt, is op zichzelf mss te zwak, al weet ik natuurlijk niet hoe slecht je eraan toe bent en of dat zo is. Dat is wat ik je kan zeggen over dit onderwerp.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door stier »

Ik heb voor mijn zware metalen belasting chlorella voorgeschreven gekregen door de Meirleir. Ben pas een maand bezig en kan je dus nog niet zeggen of het helpt. Het is wel iets waar je zelf gemakkelijk mee kan beginnen volgens mij.
Every day may not be good, but there's something good in every day.
anaska
Actief lid

Bericht door anaska »

Dank je voor je bericht. Het geeft wel vertrouwen als de Meirlier het ook voorschrijft.

Op de site die je linkt, staat dat de aanbevolen dosering 2x per dag is, en dat het gemiddeld 270 dagen gebruikt wordt (als mijn frans nog goed is). Heb jij je aan die dosring gehouden of heeft de Meirlier een ander voorschrift gegeven?
anaska
Actief lid

Bericht door anaska »

Dank je, Stier. Ik heb het idee dat het middel op de franse site wat sterker is.

Tja, ik zit dus iedere dag in de zware metalen-lucht. Ben het wel aan mezelf verplicht om ervoor te zorgen dat het dan zo goed en zo snel mogelijk wordt afgevoerd. Ik denk dat ik het metaaldetoxen dan ook beter chronisch kan doen.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

De voorgeschreven dosering van DML was idd 2x1 per dag in mijn geval en voor een periode van 3 maanden. Maar had ik voorafgaand ook een DMPS/ZnDTPA challenge test gehad, waarvan ik begrepen heb dat die ook al meteen een hele bulk eruit haalt (is farmac. waar DML niet happig op is en alleen indien echt nodig gebruikt). Een soort grootscheepse schoonmaakactie zeg maar vanwege mijn extreem hoge concentraties en de TMD als extra (sterke) behandeling om de laatste grote hoeveelheden/resten te verwijderen. Zo heb ik het begrepen tenminste. Chlorella krijg ik nog altijd. Voor jou voor chronische chelatie van zware metalen Chlorella ook wel zeker aan te raden. En dan mss eens per jaar voor jou een kuur TMD? De eerste keer (nu) bijv. die 270 dagen, dan jaar erop bijv. 3 maanden naast Chlorella. Dat is denk ik beter dan TMD constant te gaan gebruiken. Geen idee of dat op termijn kwaad zou kunnen nl. Chlorella is superveilig en prima om constant te gebruiken. Dat zou mijn advies zijn, maar uiteraard is het aan jou om te kijken wat je ermee doet.
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door danny1964 »

@anemoon

ik heb ook al geprobeerd om chlorella te gebruiken .......... was er twee keer serieus ziek van.

Nog anderen die misselijk waren na het nemen van chlorella?
anaska
Actief lid

Bericht door anaska »

Danny, is dat niet de ontgiftiging? Ik neem chlorofyl, maar als ik het een tijdje niet heb genomen en pas weer begin, voel ik me alsof ik net twee liter bier heb gedronken.

Maar het is in het begin wel moeilijk inschatten of je allergisch bent voor een middel, of dat het de ontgiftigingsverschijnselen zijn...
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door danny1964 »

Wel het gevoel dat ik had was dat de tabletten op mijn maag bleven liggen, een zwaar gevoel, later werd ik misselijk en moest ik braken.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Dat is niet fijn Danny! Kan het zijn dat je een (veel) lagere dosis zou moeten nemen om te beginnen? Ik weet nog dat ik absoluut moest opbouwen toentertijd. Moet altijd hoor omdat het ontgiftend werkt, maar onze levers ook nog eens minder goed functioneren moet je het echt opbouwen.

En welke had je (soort, merk, concentratie enz), want er zijn veel soorten in omloop en je kunt er ook treffen die niet zuiver genoeg zijn en zelfs die toevoegingen hebben die niet goed zijn. Geen idee hoor, maar weet dat het dan ook nogal een slecht effect kan hebben (want dan extra belastend ipv helpend).

danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door danny1964 »

@ ANNEMOONTJE

ik heb er van bio life 500 mg en er staat dat je er tot 12 per dag mag nemen.
Ik nam ze per 4 bij het eten en tweemaal achter elkaar bleven die 4 pillen en mijn eten als een baksteen op mijn maag liggen met de hierboven vermeld gevolgen vandien.

@ anaska ontgiftigingsverschijnselen ...... zover ben ik niet geraakt ! :D
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door hildeke »

danny1964 schreef:@anemoon

ik heb ook al geprobeerd om chlorella te gebruiken .......... was er twee keer serieus ziek van.

Nog anderen die misselijk waren na het nemen van chlorella?
Ben idd ook al enkele keren misselijk geweest maar heb nooit de link gelegd met chlorella. Dacht dat het van vermoeidheid kwam.
Heb wel heel positief resultaat geboekt ivm mn darmen. Ik bestel ze via Iherb.
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door danny1964 »

@hildeke

wel bij mij was het zo duidelijk want zoals je weet ik slik heel veel (als je mijn lijstje met supplementen bekijkt op topic welke supplementen slik je)
En ik heb nooit problemen gehad. En nu wou ik met chlorella beginnen en de eerste keer was ik niet zeker maar de tweede keer had ik identiek hetzelfde gevoel en hetzelfde resultaat.

Nu heb ik wel ergens gelezen dat chlorella moeilijk verteerbaar is dus ... maar momenteel hou ik er mijn handen af ! Misschien binnenkort eens proberen met spirulina, misschien zijn deze mij gunstiger gezind :wink:
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door hildeke »

bedankt voor de info, Danny. 'k Hoop dat de spirulina je betere resultaten zal opleveren!
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Hoi Danny,
Ik durf niet te zeggen of het anders zou gaan als je het op zou bouwen, maar met 12 per dag beginnen lijkt me iig wel veel te heftig. Dat durf ik met bijna zekerheid te zeggen. Ik heb Chlorella van Bloem gebruikt (Vital Green Chlorella) en deze mag je tot 18 per dag (6 per maaltijd nam ik die) maar NIET IN 1 keer, dus meteen bij aanvang!! Bij dit merk staat dat er ook bij (en lijkt me persoonlijk - wetend wat Chrlorella doet - ook belangrijk, ik snap niet zo goed dat het bij die van jou er niet bij stond). Er staat dat je dit doet in dagen (1e dag 3x2, 2e dag 3x3, 3e dag 3x4 enz). Het duurde bij mij altijd ca een maand voor ik effect begon te merken, maar dan was het effect ook behoorlijk. Vandaar dat ik weleens gestopt ben omdat ik me niet kon voorstellen dat het zoveel kon doen. Je zou het ook langzamer op kunnen bouwen bijv. met 1 per maaltijd (=3/dag) en dan na paar dagen of een week 2 per maaltijd (=6/dag), na een week 3 per maaltijd (=9/dag) enz.

Er schijnt wel een serieus verschil te zijn tussen ene Chlorella en andere, met name in de opneembaarheid/verteerbaarheid. Voor zover ik weet is die van Bloem zo gemaakt dat het beter verteerbaar is en beter opneembaar dan andere vormen. Ik durf zeker niet te zeggen dat Bio Life niet goed is, maar ik begrijp wel dat dit gelules zijn. Het kan heel goed zijn dat dit de opneembaarheid serieus in de weg staat. Ik zou het dan nog eens proberen met Bloem, dit zijn gewoon fijngeperste chlorellapoeder in pure vorm in tabletvorm, dus zonder evt. (voor ons!) moeilijker verteerbaar omhulsel en speciaal bewerkt (met gebroken celwand voor betere opneembaarheid, schijnt echt groot verschil te maken, maar heeft bijna geen enkel Chlorella supplement) en blijft het als het goed is ook niet op je maag liggen. Valt snel uit elkaar in maag en werkt daar waar nodig. Ik raad je aan die eens te proberen (wel opbouwen!) omdat Chlorella juist voor ons hele goede en belangrijke eigenschappen heeft.

Plaats reactie