Solstice bij DML

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Aangezien het in België zonder voorschrift te krijgen is, kan bv. apotheek De Saedeleer of Antverpia dat waarschijnlijk nog gewoon opsturen naar Nederland hoor.
Ik weet weinig.
jansenc
Gevorderd lid

Bericht door jansenc »

daar moet je eerst aan de balie komen ook voor geneesmiddelen zonder recept en ja ik moet pas 5 december weer naar dml toe en heb geen auto dus gemakkelijk is dat niet maar ja ik heb nu aan dml om zo'n artsenverklaring gevraagd en dan maar zien

groetjes christa
solstice
Actief lid

Bericht door solstice »

Heb het gros van de spullen bij De Saedelaer besteld, m'n ouders moesten toevallig vorige week in België zijn en hebben alles meegenomen. Kom alleen nog wel wat van de B12 en van iets anders(naam even kwijt) tekort voor het kwartaal. Xifaxan kun je daar ook prima bestellen. Zal komende dagen eens komen met een lijstje van medicijnen en wat ik waar heb besteld.
jansenc
Gevorderd lid

Bericht door jansenc »

het beste is toch een keer naar belgie naar de apotheek in lier. wat grappig dat op het recept staat bestellen in duitsland

is die xifaxan duur?

groetjes christa
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

80 euro voor 20 dagen (2 kuren) 2x daags 200 mg.
Zal voor jouw de helft zijn dan neem ik aan...1 kuur...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Over het bestellen van B12 bij de Natuurapotheek:

Ik weet niet precies wat een artsenverklaring is.
Bij mij was het opsturen van het recept (per post) voldoende.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
jansenc
Gevorderd lid

Bericht door jansenc »

hebben we het wel over de natuurapotheek in nederland. een artsenverklaring is een veklaring waarin de arts aangeeft dat hij zich ervan bewust is dat hij een geneesmiddel voorschrijft dat in nederland niet is geregistreerd en de eventuele risico's hiervan en dat hij indien er iets gebeurd dit zal melden

groetjes christa
sprankel
Gevorderd lid

Bericht door sprankel »

Ja de NatuurApotheek in Pijnacker: http://www.natuurapotheek.com

Ik zie in de prijslijst op de website inderdaad staan dat er een artsenverklaring nodig is. Vervelend dat je dan weer moet wachten daarop.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
elizake
Beginner

Bericht door elizake »

solstice schreef: MAAND1:
-Xifaxan 200 mg, 2x1/dag, 10 opeenvolgende dagen; de andere dagen van de maand: Bififlor forte, 2x1/dag

Achter dit blad zitten dan de testuitslagen, en 2 bestelformulieren. 1 voor nexavir, de ander is van het bedrijf Protea.
Hoi Solstice,

zit er bij jou voor de de Xifaxan ook een papier bij?
Hier in België is het blijkbaar niet te verkrijgen zonder aparte toelating ... ???

Gabbroral zat er bij vorige keer ook bij maar ik kon het niet verdragen (darmen auw auw). Deze keer is het Xifaxan en Tiberal en weer Xifaxan.

Mesalazine neem ik al jaren via KDM en de lactoferrine (met colostrum) is er deze keer ook bijgekomen bij mij. Ik ga er wel maar één doosje van kopen om mee te starten omdat het ook weer erg op de darmen werkt.

Nexavir is er bij mij niet bij maar wel GcMaf ... toch een stukje goedkoper als Nexair :)

veel succes!
solstice
Actief lid

Bericht door solstice »

Zit idd een voorschrift bij.
solstice
Actief lid

Bericht door solstice »

MAAND1:
-Xifaxan 200 mg, 2x1/dag, 10 opeenvolgende dagen; de andere dagen van de maand: Bififlor forte, 2x1/dag

MAAND2:
-Gabbroral 250 mg, 4x1/dag, 4 opeenvolgende dagen; de andere dagen van de maand: Bififlor forte, 2x1/dag

MAAND3:

MAAND 1-2-3:
-Hydroxycobalamine 10 mg, 2x1/week I.M. (Sterop)(CNK 0048-454)
-Mesalazine 500 mg, 3x1/dag
-Vit C 1 g/dag(Lipospheric)
-Lactoferrin Complex 2 x 1/dag
-Nexavir 2cc S.C./dag
-2l vochtinname per dag

Zal nog wat meer info geven. De nexavir heb ik besteld via kalida, d'r zat een blaadje met instructies bij het behandelplan. De Lactoferrin en de Vit C1(lipospheric) komen van Protea heb ik via hun site http://www.protea-nutraceuticals.nl/ besteld. Moest wel via bankoverschrift betalen trouwens aangezien ik nergens een linkje voor ideal kon vinden.

De andere medicijnen zijn allemaal bij de Saedelaer gehaald, daarvoor had De Meirleir ook een apart receptlijstje toegevoegd wat m'n vader daar heeft laten zien, waarna hij de handel mee kreeg. Dus de Xifaxan, de Gabbroral, de Bififlor Forte, de Hydroxocobalamine en de Mesalazine.
jansenc
Gevorderd lid

Bericht door jansenc »

de liphospheric heb ik via i herb besteld let wel op dat je onder een bepaald bedrag blijft zodat je voor de goedkoopste vervoersmethode kan kiezen want als het via dhl doet dan kan de douane je invoerkosten berekenen doen ze steeksproef gewijs maar is toch zonde. scheelt wel heel veel in kosten om ze daar te bestellen (tientjes) had nu de liphospheric en de chlorella die ik moet slikken voor nog een 100 euro incl verz kosten gelukkig geen aanslag wel via de site van de me vereniging gedaan zodat je 5 euro korting krijgt en de vereniging steunt (alleen de eerste keer) bij protea kost je dat 195 euro

groetjes christa
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Ook via de gewone post kan de douane invoerskosten rekenen, heeft niet met de wijze van vervoer te maken, maar met de hoogte van het bedrag van de bestelling...
Als je via de link op het forum aanmeld krijg je eenmalig de korting, maar zij krijgen altijd een bep. bedrag per bestelling, dus je blijft zo het forum steunen, is gelinkt aan je account...

Bij bestelling bij protea wordt je wel doorgestuurd naar de betaalpagina waar je kan kiezen voor Ideal, paypal, creditcrad etc. toevallig gister nog wat besteld daar...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
jansenc
Gevorderd lid

Bericht door jansenc »

goed dat te weten weet je ook welk bedrag?

groetjes christa
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

Ik heb al heel vaak bij iherb besteld en nooit meer hoeven te betalen gaat altijd goed.

Ze hebben vaak ook acties. Zo heb ik dit weekend besteld en word t geleverd via dhl voor maar 6 euro.
Dat is echt goedkoop aangezien het helemaal uit amerika komt.

Heb ook wel de goedkoopste verzendkosten gekozen maar dan duurde het vaak 2 weken voor ik het pakket kreeg en met dhl maar 4 dagen.
Plaats reactie