Op Medicalfacts: een nieuwe training voor ME, CVS, FM??.....
Moderator: Moderators
@ diederik
neenee, je eerste indruk was de juiste:
- placebo-effect maakt meer endorfinen aan
- LDN heeft een vergelijkbaar effect door de aanmaak van endorfinereceptoren
het bewijs is:
- als je de endorfinereceptoren blokeert met naloxone (= LDN x 50), dan stopt het placebo-effect
neenee, je eerste indruk was de juiste:
- placebo-effect maakt meer endorfinen aan
- LDN heeft een vergelijkbaar effect door de aanmaak van endorfinereceptoren
het bewijs is:
- als je de endorfinereceptoren blokeert met naloxone (= LDN x 50), dan stopt het placebo-effect
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Maar: is de werking van niets meer doet dan bewerkstelligen van voortdurende placebo ?
treedt er geen genezing ?
Als dit zo is - dan is de keuze van DML om GEEN LDN voor te schrijven duidelijker: want je put het lichaam uit, maakt gebruik van bronnen die het lichaam niet heeft - waardoor vererging van de onderliggende ziekte lekker kan doorwoekeren.
Canitine en pep-middeltjes hebben ook een soort tijdelijke boost effect.
Waarna ik volledig inklap.
treedt er geen genezing ?
Als dit zo is - dan is de keuze van DML om GEEN LDN voor te schrijven duidelijker: want je put het lichaam uit, maakt gebruik van bronnen die het lichaam niet heeft - waardoor vererging van de onderliggende ziekte lekker kan doorwoekeren.
Canitine en pep-middeltjes hebben ook een soort tijdelijke boost effect.
Waarna ik volledig inklap.
Sorry she, ik begrijp je opmerking niet. Kan je hem herformuleren?
@ she LDN maakt de receptor voor endorfines gewoon gevoeliger. Het is niet dat er meer endorfines komen ofzo.
Wat de lightening process nog betreft; ik doe de oefeningen van tijd tot tijd wel nog eens, ik beschouw het als een soort rustgevende meditatie. Het helpt om me rustiger te voelen bij examens e.d..
Ik deed het na de training in Engeland nog frequent maar had er toen nooit veel effect van, ook niet tijdens die 3 dagen training. Ik ben er dan na een paar weken mee gestopt.
Tussen die periode en nu ben ik een pak verbetert door allerhande medicatie, supplementen en dieet. Als ik nu die oefeningen doe, merk ik er veel meer effect van dan op dat moment. Om het simplistisch te stellen; ik denk dat ik nu veel meer endorfines en dergelijke kan produceren, omdat ik lichamelijk vooruit ben gegaan. Ik weet niet wat het effect op dit moment zou zijn indien ik het voor een lange tijd zou doen, ik denk dat het na verloop van tijd gewoon zou afzwakken, min of meer zoals de vorige keer waarschijnlijk. Ik zou het eigenlijk eens moeten proberen om zeker te weten, maar heb op dit moment geen zin om een mogelijk risico te nemen.
Wat de lightening process nog betreft; ik doe de oefeningen van tijd tot tijd wel nog eens, ik beschouw het als een soort rustgevende meditatie. Het helpt om me rustiger te voelen bij examens e.d..
Ik deed het na de training in Engeland nog frequent maar had er toen nooit veel effect van, ook niet tijdens die 3 dagen training. Ik ben er dan na een paar weken mee gestopt.
Tussen die periode en nu ben ik een pak verbetert door allerhande medicatie, supplementen en dieet. Als ik nu die oefeningen doe, merk ik er veel meer effect van dan op dat moment. Om het simplistisch te stellen; ik denk dat ik nu veel meer endorfines en dergelijke kan produceren, omdat ik lichamelijk vooruit ben gegaan. Ik weet niet wat het effect op dit moment zou zijn indien ik het voor een lange tijd zou doen, ik denk dat het na verloop van tijd gewoon zou afzwakken, min of meer zoals de vorige keer waarschijnlijk. Ik zou het eigenlijk eens moeten proberen om zeker te weten, maar heb op dit moment geen zin om een mogelijk risico te nemen.
Legolas,
Tof dat je je ervaringen hier op het forum schrijft!
En ik kan goed begrijpen dat je zoiets wil proberen uit wanhoop.
Maar zoals jij het beschrijft, is het toch om te huiveren...en dan nog beweren dat het ME zou genezen, brrrr...
Ocharme al die mensen die dat dan echt geloven, worden ze nog meer de put in geduwd!
She,
ik zie het gebruik van LDN als een middel dat de afvalstoffen uit je lichaam doet, zodat het lichaam weer vrij de natuutlijke endorfines kan aanmaken, zoals bij iedereen. In simpele taal gezegd...
Tof dat je je ervaringen hier op het forum schrijft!
En ik kan goed begrijpen dat je zoiets wil proberen uit wanhoop.
Maar zoals jij het beschrijft, is het toch om te huiveren...en dan nog beweren dat het ME zou genezen, brrrr...
Ocharme al die mensen die dat dan echt geloven, worden ze nog meer de put in geduwd!
She,
ik zie het gebruik van LDN als een middel dat de afvalstoffen uit je lichaam doet, zodat het lichaam weer vrij de natuutlijke endorfines kan aanmaken, zoals bij iedereen. In simpele taal gezegd...
I take one day at a time, unless they all attack at once.
goeiemorgen,
Hoi Legolas,
Ik word er zo verdrietig van ,om te lezen dat er nog steeds ,
weer ,nieuwe onmensen bestaan ,die over de rug
van doodzieke mensen rijk willen worden.
ik begrijp heel goed,als je wanhopig bent en er word
je iets aangeboden,om beter te worden je er op in kunt gaan,
daar heb ik alle begrip voor.
heb ik zelf ook wel eens gedaan .
maar in de 17 jaar dat ik nu ME heb ,heb ik al een hoop
gekke therapieen voor bij zien komen,en vaak allemaal
gebakken lucht.
en nog geen EEN die ons ME-ers allemaal hebben kunnen genezen.
heel veel vroeger waren die mensen er al,in de
middeleeuwen werden er al middeltjes tegen
allerlei kwalen aangeboden..allemaal bedrog.
goed dat je het hier zo duidelijk hebt opgeschreven.
lieve groetjes
petraroos
Hoi Legolas,
Ik word er zo verdrietig van ,om te lezen dat er nog steeds ,
weer ,nieuwe onmensen bestaan ,die over de rug
van doodzieke mensen rijk willen worden.

ik begrijp heel goed,als je wanhopig bent en er word
je iets aangeboden,om beter te worden je er op in kunt gaan,
daar heb ik alle begrip voor.
heb ik zelf ook wel eens gedaan .
maar in de 17 jaar dat ik nu ME heb ,heb ik al een hoop
gekke therapieen voor bij zien komen,en vaak allemaal
gebakken lucht.
en nog geen EEN die ons ME-ers allemaal hebben kunnen genezen.
heel veel vroeger waren die mensen er al,in de
middeleeuwen werden er al middeltjes tegen
allerlei kwalen aangeboden..allemaal bedrog.
goed dat je het hier zo duidelijk hebt opgeschreven.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Bij het herlezen van mijn eerste post heb ik juist gezien dat ik eigenlijk een stuk vergeten ben. Aangezien ik toch al al die moeite gedaan heb om het uit te leggen kan ik het meteen vervolledigen;
Dit is nog het laatste stuk van het "stappenplan"
(4) COACH; "hoe ga je dat doen" en dan ga je naar (3)LEVEN "door gebruik te maken van de Lightening Process en het leven te leiden dat ik wil"
Voila, vanaf nu mogen jullie de 750 euro overschrijven op mijn rekening (looooool)
Dit is nog het laatste stuk van het "stappenplan"
(4) COACH; "hoe ga je dat doen" en dan ga je naar (3)LEVEN "door gebruik te maken van de Lightening Process en het leven te leiden dat ik wil"
Voila, vanaf nu mogen jullie de 750 euro overschrijven op mijn rekening (looooool)
@ legolas
you made my day
you made my day
Hoe heb ik mezelf dan een abnormaal lage anaerobe drempel en VO2 piek van 16 gedacht?
Ik wist wel dat ik niet in orde was , maar toen ik de uitslag van de fietstest kreeg wist ik niet wat ik hoorde.
Zelfde met de kanteltafeltest, ik dacht die gaat gewoon goed, fluitje van een cent.
Nou, mooi niet dus, werd er zo beroerd van dat ik bijna niet meer normaal kon praten.
Hoe gaat die cursus er dan voor zorgen dat die testen de volgende keer wel goed zijn?
Ik wist wel dat ik niet in orde was , maar toen ik de uitslag van de fietstest kreeg wist ik niet wat ik hoorde.
Zelfde met de kanteltafeltest, ik dacht die gaat gewoon goed, fluitje van een cent.
Nou, mooi niet dus, werd er zo beroerd van dat ik bijna niet meer normaal kon praten.
Hoe gaat die cursus er dan voor zorgen dat die testen de volgende keer wel goed zijn?
Hoi aoife,
, hoor, want meestal is "men" (de genezers van ME/cvs) niet zo blij met zulke mails en antwoordt dan gewoon niet terug.
Zij geloven heilig in hun eigen Evangelie en zijn daar zo van overtuigd, dat vaak een andere inbreng niet tot een gesprek/mail zal komen. Dat wordt gewoon uit geblokt
!
Ik ken wel meer van deze "zwevers" (persoonlijk ook) en die leven in hun eigen "genezers-wereldje".
Groetjes, Louisa
nee, nog niet. Maar, misschien komt het ook nietaoife schreef:Louisa, heb je al antwoord op je mail gekregen van haar?

Zij geloven heilig in hun eigen Evangelie en zijn daar zo van overtuigd, dat vaak een andere inbreng niet tot een gesprek/mail zal komen. Dat wordt gewoon uit geblokt

Ik ken wel meer van deze "zwevers" (persoonlijk ook) en die leven in hun eigen "genezers-wereldje".
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gatverdamme!
Het doet me denken aan de goed opgeleide yup die zeventig uur per week in het touw is om carrière te maken en dan plots tegen een burnout aanbotst waardoor hij/zij een aantal maanden of langer niet verder komt dan de bank in de huiskamer. In de huiskamer onder het genot van een glas goede wijn zien ze dan het licht... 'wil ik zo nog wel verder?' De zelfhulpboeken kunnen niet worden aangesleept, ze gaan op yoga en zwemmen met dolfijnen.
Na verloop van tijd verdwijnt hun chronische vermoeidheid als sneeuw voor de zon en besluiten ze het roer volledig om te gooien. Ze verkopen hun veel te dure huis op Amsterdam zuid en trekken naar een dorpje in Drenthe waarvan de naam niemand iets zegt. De stal achter het huis wordt omgetoverd tot een pareltje van rust en sereniteit.
En ja, je raadt het al. Ze gaan workshopjes doen à raison de 750 Euries. Gewetenloos winstbejag onder de naam van altruïsme. Zo houden ze niet alleen hun de patiënten maar voornamelijk zichzelf voor de gek. Berouw is het washandje van de ziel hoorde ik zondag in Goddelijk Monster. Jammer dat die zogenaamde therapeuten hun ziel ondertussen hebben verkocht.
Liefs,
Esther
Het doet me denken aan de goed opgeleide yup die zeventig uur per week in het touw is om carrière te maken en dan plots tegen een burnout aanbotst waardoor hij/zij een aantal maanden of langer niet verder komt dan de bank in de huiskamer. In de huiskamer onder het genot van een glas goede wijn zien ze dan het licht... 'wil ik zo nog wel verder?' De zelfhulpboeken kunnen niet worden aangesleept, ze gaan op yoga en zwemmen met dolfijnen.
Na verloop van tijd verdwijnt hun chronische vermoeidheid als sneeuw voor de zon en besluiten ze het roer volledig om te gooien. Ze verkopen hun veel te dure huis op Amsterdam zuid en trekken naar een dorpje in Drenthe waarvan de naam niemand iets zegt. De stal achter het huis wordt omgetoverd tot een pareltje van rust en sereniteit.
En ja, je raadt het al. Ze gaan workshopjes doen à raison de 750 Euries. Gewetenloos winstbejag onder de naam van altruïsme. Zo houden ze niet alleen hun de patiënten maar voornamelijk zichzelf voor de gek. Berouw is het washandje van de ziel hoorde ik zondag in Goddelijk Monster. Jammer dat die zogenaamde therapeuten hun ziel ondertussen hebben verkocht.
Liefs,
Esther