wat zijn goede waarden bij een schildklier

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

daantjuh
Actief lid

Bericht door daantjuh »

Machtig, 80! Nou das wel duidelijk dan. Wat zal jouw kind zich rot voelen zeg! Ik hoop dat hij/zij snel aan de medicijnen kan beginnen en zich beter zal voelen.

Louisa, in eerste instantie slikte ik niks bij, maar mijn dokter M heeft me seleniummethionine voorgeschreven. Hij adviseerde dat ook voor Rik.
Waarschijnlijk is het bij mij net zo gegaan als bij jou, alleen nooit als zodanig gezien.
Merk je het als je hypert? Anders zou ik een proefbehandeling vragen....
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Hij voelt zich af en toe wat "raar en slecht in zijn vel" maar steekt de schuld voorlopig op zijn "puberzijn".

Ik hoop dat het vals alarm is en een fout in het laboratorium. Ze hebben opnieuw bloed geprikt om zeker te zijn. Ze gaan nu ook na of hij de schildklier antistoffen maakt waardoor de hypofyse zo hard gaat werken.
Een auto-immuunziekte kunnen we anders wel missen ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Hopelijk vals alarm en zo niet is het toch wel goed dat die TSH getest is.
Vroeg ik nooit tot ik wist dat er verschillende schildklierproblemen in de familie zijn.
Is geweldig erfelijk blijkt.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
daantjuh
Actief lid

Bericht door daantjuh »

Ja hier ook zo'n geval. Mijn zus en ik beide hashimoto. Blijkt mijn schoonvader een te snelle schildklier te hebben. Nichten in Duitsland die het hebben.
Nu mijn zoontje, subklinisch. Heb nu gelukkig een proefbehandeling kunnen afdwingen.
Hoop echt dat hij er baat bij zal hebben.
emootje
Actief lid

Bericht door emootje »

negen schreef:Ik heb zo sterk het gevoel dat m'n schildklier niet okee is ondanks mijn ''goede'' TSH. (weet nog steeds niet wat de waarde precies was, maar dokter is nu op vakantie).
Heb toch maar eens die Barnes-test gedaan. (3x temperaturen voor het opstaan) Tenminste iets dat ik alvast zelf kan doen.

Ik heb gemeten: 36.4, 36.1, 36.2 Heb rectaal gemeten, dus moet er volgens de test een halve graad aftrekken. (omdat het eigenlijk onder de oksel moet en het daar kouder is) Dan om ik dus op 35.9, 35.6 en 35.7!

Er staat dit: 3 x meting lager dan 36,4 ºC onder oksel; u heeft volgens de opvattingen van de natuurgeneeskundig artsen met 85% zekerheid een te lage activiteit van schildklierhormonen.

Lager dan 35,8 ºC: als uw okseltemperatuur één of meer keren zelfs onder de 35,8 ºC ligt, dan zijn er zeer waarschijnlijk grote problemen met het functioneren van uw schildklierhormonen (en/ of andere sterke hormonale verstoringen).

Lijkt er dus wel op dat m'n schildklier echt wel traag is. Ik dacht alleen dat je dan ook wat last van overgewicht moest hebben, terwijl ik juist heel dun ben. Maar dat zal toch ook wel kunnen dan.

Ik hoop dat dit door de internist ook wordt opgepikt en dat hij zich niet blind staart op die tsh. Nouja, ik moet ook niet teveel op de zaken vooruitlopen natuurlijk, misschien tref ik wel een hele fijne arts!

Zo vervelend dat ik nu nog zo weinig kan beginnen.. Nog 15 dagen wachten tot ik naar de internist mag. Ik heb hier zo GEEN geduld voor!
Ik ben ook aan het meten geslagen met mijn nieuwe Geratherm classic temperatuurmeter. Eerste meting (mond) 36,2 graden. Ik overweeg nu een trail met natuurlijke T3 (GTA-Forte) van Biotics research. https://www.derooderoos.com/catalog/pro ... cts_id=489
daantjuh
Actief lid

Bericht door daantjuh »

Negen: toen ik naar de dokter ging leek ik wel een anorexia patient. Mijn schildklier werkte echt wel te traag. Het kan!

Emootje: Heb je wel eens bloed laten prikken voor je schildklier? Zou dat toch eerst laten doen.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Lijkt er dus wel op dat m'n schildklier echt wel traag is. Ik dacht alleen dat je dan ook wat last van overgewicht moest hebben, terwijl ik juist heel dun ben. Maar dat zal toch ook wel kunnen dan.
Als je immuunsysteem overuren draait, verbruikt het heel veel energie dus kans dat je alles opbrandt en een pannelat bent.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Mijn TSH was 3, vrij T4 13,3 , T3 2,1. Niks aan het handje volgende de huisarts. Toch voldoe ik aan het rijtje klachten. Is het mogelijk dat ik toch last van mijn schildklier heb? of is dat uitgesloten met deze waardes?

Groetjes,
Sterre
daantjuh
Actief lid

Bericht door daantjuh »

Nou echt goed vind ik het persoonlijk niet. T3 wel. De rest gaat richting traag. Ik weet niet van wanneer deze uitslag is, anders zou ik het nog is laten prikken....
emootje
Actief lid

Bericht door emootje »

daantjuh schreef: Emootje: Heb je wel eens bloed laten prikken voor je schildklier? Zou dat toch eerst laten doen.
Mijn waardes:

TSH = 3,2 mE/l
vrij T4 = 11,6 pmol/l

TSH = 1,92 mE/l
Vrij T4 = 16,5 pmol/l
T3 = 1,52 nmol/l

Ik hoor vaak dat de schildklier testen erg onbetrouwbaar zijn en dat het beter is om naar de klachten te kijken....
daantjuh
Actief lid

Bericht door daantjuh »

emootje ze schommelen wel. Is de eerste, de laatste meting of de tweede? Van wanneer is dat?
De bovenste meting gaat echt richting traag, de onderste niet echt, zo op het eerste gezicht. maar goed het kan ook het begin van het einde zijn, dan schommelen je waardes erg, net als bij Louisa.
emootje
Actief lid

Bericht door emootje »

De tweede is de laatste meeting.
greta
Gevorderd lid

Bericht door greta »

Naar wat ik ervan begrijp is een TSH boven de 2 twijfelachtig en in dat geval kun je om een proefbehandeling vragen
daantjuh
Actief lid

Bericht door daantjuh »

merk je zelf ook verschil? Ik bedoel qua schommelingen?
Ik weet nog van mezelf dat ik periodes had dat ik gewoon bijv. zelfverzekerd was en dan weer een periode heel onzeker....
Is er nooit antistoffen getest?
Het kan best dat het heel erg schommeld hoor.
daantjuh
Actief lid

Bericht door daantjuh »

tja Greta alleen helaas denken de meeste reguliere artsen er anders over.
Je moet er echt voor knokken.
Maar kijk naar mijn verhaal, das ook gelukt uiteindelijk (met Rik).
Soms denk ik "wist ik toen maar, wat ik nu weet".
Ik hoop dat mijn zoontje er profijt van heeft.
Plaats reactie