vergoeding B12 injecties
Moderator: Moderators
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Er zijn ook mensen die zelf leren spuiten.
En bij mij persoonlijk, mijn man injecteert de B12.
Een paar keer per week naar de huisarts vond ik persoonlijk ook te vermoeiend, en zeker als je daar ook nog moet gaan wachten. Met zelf injecterenof door een evt partner heb je die energie ook uitgespaard.
En bij mij persoonlijk, mijn man injecteert de B12.
Een paar keer per week naar de huisarts vond ik persoonlijk ook te vermoeiend, en zeker als je daar ook nog moet gaan wachten. Met zelf injecterenof door een evt partner heb je die energie ook uitgespaard.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Hoi marianneke,
Dat is ook een idee, om zelf te leren spuiten. Ik spuit ook zelf in het bovenbeen en dat gaat prima (en dat voor iemand die het ook helemaal niet heeft op naalden, spuiten
).
Belangrijk is dat de verpleegkundige van de Thuiszorg, en/of jezelf
, de vloeistof heel erg langzaam inspuit en de ampul even is voor verwarmd (even te voren een tijdje in je broekzak doen, of onder warme kraan), dan voel je er bijna niets van.
Succes!
Groetjes, Louisa
Dat is ook een idee, om zelf te leren spuiten. Ik spuit ook zelf in het bovenbeen en dat gaat prima (en dat voor iemand die het ook helemaal niet heeft op naalden, spuiten

Belangrijk is dat de verpleegkundige van de Thuiszorg, en/of jezelf

Succes!
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
-
- Gevorderd lid
- marianneke
- VIP-donateur
- aquamarijn
- Actief lid
Ja inderdaad als paul 5 september belt voor uitslag zal ik het bespreken of afspraak maken en dan bespreken moet toch nog meer laten testen wss!
en dan vraag ik hem idd wel hoe hij dat voor hem ziet... hoe ik dat kan doen... ik ben ook zo bang voor naalden en spuiten en zooooo bang dat het verkeerd gaat! dus laat het liever aan een deskundige over... en anders zat ik te denken toch maar mijn buurvrouw vragen zij werkt bij thuiszorg dus kan het ook
:D
en dan vraag ik hem idd wel hoe hij dat voor hem ziet... hoe ik dat kan doen... ik ben ook zo bang voor naalden en spuiten en zooooo bang dat het verkeerd gaat! dus laat het liever aan een deskundige over... en anders zat ik te denken toch maar mijn buurvrouw vragen zij werkt bij thuiszorg dus kan het ook

- marianneke
- VIP-donateur
Vanmorgen de eerste injectie gehad. En het is me 100% meegevallen. Heb de ampul van tevoren opgewarmd en ze heeft de vloeistof heel langzaam ingespoten. Ik heb er bijna niks van gevoeld, alleen daarna nog wel een uur of 2 à 3 last gehad van mijn been, wat stijfjes en een beetje pijnlijk maar ook dat viel best mee in vergelijking met de pijn en last die ik eigenlijk altijd al heb.
Ik was wel de hele middag nogal hyper, komt dat door de B12?
Ik was wel de hele middag nogal hyper, komt dat door de B12?
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Hoi marianneke,
Fijn dat het goed is gegaan met de B12 injectie. Het voorverwarmen en het heel langzaam inspuiten helpt echt, weet ik uit ervaring.
En dat hyper? Ik weet niet of dat van de B12 kan komen, misschien wel, het is immers een behoorlijke boost B12 wat je binnen krijgt en als je gevoelig bent voor medicaties kan dat misschien wel zo een reactie geven.
Tip: bij de volgende injectie (wanneer krijg je die?) even opletten of je dan ook weer dat hyper-gevoel krijgt.
Veel succes!
Groetjes, Louisa

En dat hyper? Ik weet niet of dat van de B12 kan komen, misschien wel, het is immers een behoorlijke boost B12 wat je binnen krijgt en als je gevoelig bent voor medicaties kan dat misschien wel zo een reactie geven.

Veel succes!
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
- marianneke
- VIP-donateur
De volgende injectie is vrijdag dus we zullen zien of het dan weer gebeurt. Normaal ben ik s'middags zo uitgeput dat ik moet gaan liggen voor een paar uur omdat het anders niet helemaal goed gaat. En een van de weinige dingen die ik dan verdraag is hele zachte muziek of een luisterboek met het geluid zacht. Vanmiddag viel het vooral ook mijn hulp op dat ik aanweziger was dan normaal, meer praatte en niet plat lag. Ik voelde me te hyper om te blijven liggen. En ik ben vanmmiddag zelfs nog even naar de stad geweest naar de winkel en de apotheek. Dat doe ik normaal in de ochtend omdat ik daar 's middags meestal niet meer toe in staat ben.
Als ik toch eens 's middags ergens heen wil dan moet ik dit heel goed plannen door de dag of dagen ervoor rustiger aan te doen en door de dag zelf in de ochtend meer rust te nemen.
Ik merk wel dat ik de volgende keer beter toch kan proberen even te gaan liggen want aan het eind van de middag begin avond was het wel weer gedaan met de energieboost.
Ik reageer voor mijn gevoel heel wisselend op medicatie. Soms reageer ik (zeker in het begin) best heftig en zwakt het daarna weer af of is de werking zelfs helemaal weg en soms blijft de heftige reactie. Soms reageer ik helemaal niet op bepaalde medicatie terwijl een ander soortgelijk werkend medicijn wel reactie geeft.
Als ik toch eens 's middags ergens heen wil dan moet ik dit heel goed plannen door de dag of dagen ervoor rustiger aan te doen en door de dag zelf in de ochtend meer rust te nemen.
Ik merk wel dat ik de volgende keer beter toch kan proberen even te gaan liggen want aan het eind van de middag begin avond was het wel weer gedaan met de energieboost.
Ik reageer voor mijn gevoel heel wisselend op medicatie. Soms reageer ik (zeker in het begin) best heftig en zwakt het daarna weer af of is de werking zelfs helemaal weg en soms blijft de heftige reactie. Soms reageer ik helemaal niet op bepaalde medicatie terwijl een ander soortgelijk werkend medicijn wel reactie geeft.
Hoi,
Ja, dat hyper gevoel herken ik heel goed, had ik na mijn eertse paar injecties ook veel last van...was ook helemaal hyperdepiep als ik een shot had gehad, en kon dan zelfs bijna niet meer slapen de nachten erna.
Dat zwakte dan af, maar dan moest ik alweer bijna de volgende, dus een goeie nacht was er eigenlijk niet meer bij.
Nu neem ik dagelijks een 1/2 ampul en heb er gelukkig geen last meer van...dat kan ook deels gewenning zijn, maar het heeft zeker mijn slaap weer ietsje genormaliseerd...nou ja, voor zo ver daar van normaal te spreken is, slaap alleen met behulp van div. middelen.
Dus pas op dat je door het hyperen niet denkt dat je opeens meer energie hebt, dat je weer van alles erbij kan doen, want dat lijkt mss zo...maar is makkelijk om dan snel over je grens te gaan omdat je het niet goed aanvoelt op dat moment.
Succes!
Ja, dat hyper gevoel herken ik heel goed, had ik na mijn eertse paar injecties ook veel last van...was ook helemaal hyperdepiep als ik een shot had gehad, en kon dan zelfs bijna niet meer slapen de nachten erna.
Dat zwakte dan af, maar dan moest ik alweer bijna de volgende, dus een goeie nacht was er eigenlijk niet meer bij.
Nu neem ik dagelijks een 1/2 ampul en heb er gelukkig geen last meer van...dat kan ook deels gewenning zijn, maar het heeft zeker mijn slaap weer ietsje genormaliseerd...nou ja, voor zo ver daar van normaal te spreken is, slaap alleen met behulp van div. middelen.
Dus pas op dat je door het hyperen niet denkt dat je opeens meer energie hebt, dat je weer van alles erbij kan doen, want dat lijkt mss zo...maar is makkelijk om dan snel over je grens te gaan omdat je het niet goed aanvoelt op dat moment.
Succes!
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Bij mij heeft het juist een half jaar geduurd voordat ik iets merkte van de injecties. Ik heb me nooit hyper of fitter gevoeld, ook niet bij de allereerste injecties. En ik ben begonnen met een kuur van een week dagelijks 1 ampul. Pas na een half jaar begon ik te merken dat mijn hersenmist verminderde, zeker binnen 24 uur nadat ik de injectie had gehad. Ik krijg 2 x per week een injectie. Inmiddels is mijn hersenmist verminderd door een dieet, dus ik vergeet de injectie nog wel eens en krijg hem nu gemiddeld 1 x per week.
Ik had in het begin wel direct last van acne, maar dat is na een tijdje weer verminderd.
Zo zie je maar dat ieder lichaam anders reageert.
Ik had in het begin wel direct last van acne, maar dat is na een tijdje weer verminderd.
Zo zie je maar dat ieder lichaam anders reageert.
nogmaals de huis- tuin- en keuken / boerenverstand hoek:
Via de HA krijg ik de lagere dosering wel vergoed;
dus: 2X lagere dosering per dag zou gelijk moeten zijn aan 2X super dosis.
Of zie ik iets over het hoofd?
* * * *
Werking:
Bij mij werken ze (+/- 1.5 maand na aanvang) nog niet;
wel pukkeltjes . . .
Kosten:
@Louisa en alle andere gebruikers.
Ik had aanvankelijk geprobeerd via mijn gewone apotheek deze injecties te bestellen.
Nou - de kosten zijn het meervoudige dan bij de apotheek via DML ;
je kunt die apotheek ook rechtstreeks benaderen.
Zie post Felxiluna
Via de HA krijg ik de lagere dosering wel vergoed;
Of zie ik iets over het hoofd?
* * * *
Werking:
Bij mij werken ze (+/- 1.5 maand na aanvang) nog niet;
wel pukkeltjes . . .
Kosten:
@Louisa en alle andere gebruikers.
Ik had aanvankelijk geprobeerd via mijn gewone apotheek deze injecties te bestellen.
Nou - de kosten zijn het meervoudige dan bij de apotheek via DML ;
je kunt die apotheek ook rechtstreeks benaderen.
Zie post Felxiluna
- regenboogprinsesje
- Beginner
Ik heb vorige week mijn eerste injecties gekregen (2x/week) en na die eerste injectie heb ik tot 3u 's nachts liedjes zitten zingen in mijn bed. Ik was er helemaal hyperkinetisch van. Helaas heb ik achteraf moeten bekopen dat ik tot 3u wakker was :s
Ondertussen is het hypergevoel wat verminderd zodat ik wel kan slapen 's nachts, maar ik vind het gevaarlijk aangezien ik me dan gemakkelijk overzet terwijl mijn lichaam het eigenlijk nog niet aankan. Ik let daar dus toch wel op.
Ondertussen is het hypergevoel wat verminderd zodat ik wel kan slapen 's nachts, maar ik vind het gevaarlijk aangezien ik me dan gemakkelijk overzet terwijl mijn lichaam het eigenlijk nog niet aankan. Ik let daar dus toch wel op.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Dat zou wel eens kunnen kloppen. Let er wel op dat het de juiste vitamine B12 is, daar heb je ook soorten in. Moet ik trouwens ook eens aan mijn huisarts vragen. Scheelt weer in kosten.Via de HA krijg ik de lagere dosering wel vergoed;
Ik bestel ze via de natuurapotheek in Pijnacker, ze zijn niet zo duur.