Paarse puntjes

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
nokkos
Beginner

Paarse puntjes

Bericht door nokkos »

Ik heb sinds kort kleine paarse puntjes op bijna me hele lichaam. Maar de ene keer zijn ze gewoon de kleur van de huid en de andere keer paars/rood.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ben bij huisarts geweest, maar die gaf zalf en die werkte niet en verder wist hij het niet.
marlène
Gevorderd lid

Paarse puntjes

Bericht door marlène »

Leukemie, bloedafwijking, vasculitis, ... tal van mogelijkheden. Google eens petechiën en leg het eens voor aan je huisarts. Dan kan hij zijn huiswerk nog eens doen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
nokkos
Beginner

Bericht door nokkos »

Heb gekeken op vasculitas en petechien. Maar bij klachten en de foto's op google zie ik geen vergelijking. Heb 2 maand geleden een keer iets geprobeerd op alternatief en zij zei dat het te maken heeft met een variant van lyme op de huid.
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Welkom Nokkos!
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

Welkom Nokkos!
Die paarsrode plekjes heb ik ook, vooral op de plaatsen die meestal bedekt zijn.
De huisarts vond daar ook niets speciaals aan.
nokkos
Beginner

Bericht door nokkos »

@ Vlindertje

Bedankt;]

@ Lea

Ja, ben vandaag nog langs geweest. Maar verder wou hij er geen aandacht aan besteden. Denk eraan om naar een andere huisarts te gaan. Me vader had toch al van die ideeën. Maar de laatste tijd lijkt wel weer dat ze weggaan. Had ze eerder op veel meer plekken, maar op me onderarm en benen zijn ze allemaal weg. :wink:
Plaats reactie