NightOwl is joining the DML clan

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nightowl
Beginner
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 apr 2011, 21:36

Bericht door nightowl »

In eerste instantie wil ik ze laten zetten, maar uiteindelijk wil ik de moed op zien te brengen om het zelf te doen. Anders ben ik zo afhankelijk van anderen. Maar ik denk dat ik wel voor de zekerheid alvast zo'n flesje Xylocaine meebestel. :mrgreen:

Maar zoals ik al zei: eerst moed kweken! 8-[
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

sorry Felixloena wil je geen nachtmerries aanpraten
@Metoo, ik denk dat je nightowl bedoelt :wink: . Ik gebruik al ruim een jaar B12 injecties. Mijn man zet ze 2 x per week in mijn bilspier. Soms pijnlijk, soms minder pijnlijk.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

felixloena schreef:
sorry Felixloena wil je geen nachtmerries aanpraten
@Metoo, ik denk dat je nightowl bedoelt :wink: . Ik gebruik al ruim een jaar B12 injecties. Mijn man zet ze 2 x per week in mijn bilspier. Soms pijnlijk, soms minder pijnlijk.
@Felixloena, ooops ja, iets te snel gelezen, je hebt helemaal gelijk hoor, was voor Nightowl bedoeld ;-)

En idd toen ik in mijn bilspier gespoten werd door de HA had ik ook geen verdoving, maar nu ik dagelijks zelf in mijn been spuit is het toch wel fijn met...het blijft een bijtend goedje wat de een beter lijkt te verdragen dan de ander.
Dus @allemaal: Succes!
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
tribalhot
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 mei 2011, 15:16

Bericht door tribalhot »

@Nightowl

Ik krijg drie keer in de week een inspuiting via thuisverpleging, eerst voelde dat onaangenaam maar na een paar keer ging dat bij mij steeds beter en misschien een voordeel in de bil zie je het niet gebeuren ? Tenzij je een echt uilennekje hebt :-)

@Metoo spuit je dan zelf in je bil ? Heeft je HA je dit geleerd of ... ? Ik vind het nl. zelf zo'n gedoe om altijd tussen 9u en 13u er "te moeten zijn" voor de thuisverpleging terwijl ik me soms nog te mottig voel om mijn ene voet voor de andere te zetten
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

tribalhot schreef: @Metoo spuit je dan zelf in je bil ? Heeft je HA je dit geleerd of ... ? Ik vind het nl. zelf zo'n gedoe om altijd tussen 9u en 13u er "te moeten zijn" voor de thuisverpleging terwijl ik me soms nog te mottig voel om mijn ene voet voor de andere te zetten
Nee...ik spuit dus in m'n bovenbeen spier...zelf in je bilspier is geen goed idee ;-)...Ik heb het mezelf aangeleerd toen mijn HA er eens niet was en ik niet wilde overslaan, en daarna mee doorgegaan omdat ik toen elke dag moest gaan spuiten en ook niet altijd naar de HA praktijk kon gaan, en het bevalt me prima...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

@tribalhot : je kan het vragen aan de verpleging bij DML. Ze laten zien hoe je het best kunt doen en geven een tekening mee van wat mogelijk is.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

wast is dat speciale plekje?

Fijn dat je je ervaringen deelt op het forum, leren we allemaal van.
Toitoitoi voor jou en je behandeling, zet m op!

Ik prik wel zelf. Al krijg ik de spuit er tegenwoordig moeilijk in. Soms moet ik wel 5 keer proberen. De naald komt mijn huid dan nauwelijks in, even wat plekjes proberen en dan heb ik soms zo'n plekje dat de naald er vanzelf inglijdt zonder pijn. Dus het gaat niet geheel over rozen.
Voordeel wel dat je niet meer tussen 9-13 moet wachten.
Gebruikersavatar
nightowl
Beginner
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 apr 2011, 21:36

Bericht door nightowl »

Whoaaaaaa, ik heb net de bestelling naar de apotheek (info@apotheek-desaedeleer.be) gestuurd! Heb de snelle levering gekozen (a €25,00) anders moet ik nog langer wachten! :wink:

Die kerel werkt wel op bizarre tijden, ik had een mailtje met vragen gisteren rond 17.00 uur gestuurd en vannacht (ja ik weet ut, tis laat. Maar kannie slapuh! :lol: ) om 1.25 uur kreeg ik antwoord. Ik zal het mailverkeer even kopiëren, dan hoeven de starters deze vragen in ieder geval niet meer te stellen:

Mijn mailtje (de rode stukken is het antwoord van hem):
Ik ben onder behandeling bij Prof. Kenny de Meirleir en deze heeft me een aantal medicijnen voorgeschreven die in Nederland niet te verkrijgen zijn. Nu heb ik gehoord dat deze via de mail bij jullie te bestellen zijn en ik vraag me af hoe dit in zijn werk gaat en wat de kosten zijn (medicijnen en verzendkosten). Het gaat om het volgende:

Rifaxin 200 mg, 2 x 1/dag, 10 dagen 2X20 coated caps=80Eu
Bififlor forte, 2 x 1/dag vermoedelijk 3maanden behalve de dagen dat Rifaxan of Tiberal genomen wordt=4 DOZEN VAN 30tabs=4x19.75Eu
Tiberal 500 mg, 1/dag, 10 dagen 11.43Eu
Hydroxycobalamine 10 mg, 3 x 1/week I.M. (Sterop) (CNK 0048-454) 12 DOZEN VAN 3AMP=12x 7.10Eu
Mesalazine Teva 500 mg, 3 x 2/dag 2 DOZEN VAN 300TABS=2X 56.99Eu

DELIVERY=25Eu (goedkoper tarief 15Eu ook mogelijk maar het pakje is dan langer onderweg)

De Rifaxin moet ik na 2 maanden weer herhalen en hiervoor is nog een apart voorschift bijgevoegd. Kan ik deze meteen meebestellen of heeft Rifaxin te maken met een korte houdbaarheid?
Dat gaat een leuke rekening worden, wie wil mij sponsoren? :shock:

Zijn antwoord:
Bedankt voor uw bestelling.
Ik geef u een overzicht van de prijzen door (zie uw mail)
Rifaxan kan onmiddellijk besteld worden.Houdbaarheid is geen probleem.

Zou u bij bevestiging van de bestelling aub ook het voorschrift kunnen mailen of faxen (03 488 69 59)?

Levering normaal op 48u na betaling.

Betaling gebeurt met creditcard:wij sturen een betaalverzoek(paypal)naar uw email-adres.
Betaling met bankoverschrijving is ook mogelijk maar dan duurt het langer…

Groet,
Pol
Begin nu toch wel kriebels te krijgen! Hoe zal mijn leven er over pak 'm beet 1 jaar uit zien? Vind ut spannund!!!
Gebruikersavatar
nightowl
Beginner
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 apr 2011, 21:36

Bericht door nightowl »

janine schreef:wast is dat speciale plekje?
Dat zit aan de rechterkant van je buik, er zit waarschijnlijk iets (ontsteking o.i.d.) wat mega pijn doet wanneer hij erop drukt. Dit verhaal ben ik al regelmatig op het forum tegen gekomen. Vandaar het speciale plekje :P .
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Dat speciale plekje hebben de meest DML gangers...
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

ik weet niet meer of het bij rechts of links was . . .

:shock:


@janine:
Heel goed dat je overweegt om bij DML-clan toe te treden . .
met jouw verhaal en je leeftijd is het echt echt bijna de enige weg.

Niet dat ik daarin geloof, trouwens, ik heb stevig argwaan.
But ik ken geen betere optie.
DUs: zet m op !
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Rechts
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Ik haal de meszalazine gewoon in nederland en dan word t nog vergoed ook.
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

hallo nigthowl en de rest,

Ik ga me ook begeven tot de DML clan. Ikvroeg me echter af, doethij bij jou een gastroscopie om te zien welk virus je hebt?

Ik heb niet zo heel lang geleden een gastro gehad, was niet echt een leuk iets, heb het zonder verdoving gehad (narcose kom ik zo moeilijk te boven).

Doet hij standaard bij iedereen een gastro? Is het wijs die te wiegeren omdatik er al eengehad heb elders die ok was?

Maak me beetje nerveus.

Is het wijs om oude uitslagen van anderen mee te nemen of zal ik dat een latere keer doen?

Krijg je b12 alleen als je een tekort hebt? ik heb een lage normaal waarde maar wel erg veelklachten....
tavy
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik heb geen gastro gehad, ik denk de meerderheid niet, eigenlijk. Dus standaard is het zeker niet.
Alleen als hij denkt daar iets te gaan vinden, zal hij het voorschrijven. En dat die ene gastro 'ok' was zegt natuurlijk niet altijd veel, het hangt er toch vanaf waarnaar ze zoeken? Mss verwar ik het nu met maagbiopt. Pak toch maar een kopie van die gastroscopie mee bij het 2de consult, dat is wanneer hij de 1e uitslagen binnenheeft en beslist of er nog gastro/andere tests nodig zijn.



B12 krijgt iedereen, daarom meet hij het niet eens. Ook mensen zonder 'tekort' kunnen er veel baat bij hebben (zoals ik).
Alleen de hoeveelheid kan variëren, ik denk gebaseerd op tests ivm oxidatieve stress oid.
Plaats reactie