Helpt eten om je tijdelijk iets beter te voelen bij jullie?

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Eten helpt soms tegen de vermoeidheid.

Ja, maar alleen zout eten
4
14%
Nee, niks helpt
7
24%
Soms, maar alleen zout eten
3
10%
Ja, maakt niet uit wat ik eet
8
28%
Soms, maakt niet uit wat ik eet
7
24%
 
Totaal aantal stemmen: 29
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

zou ook nog kunnen, maar had dat niet uit bloedonderzoeken naar voren moeten komen dan? En kan ik daar zelf iets aan doen?
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

Nee niet bij Lelystad. Bij mij heeft de endocrinoloog het getest, maar die kijken weer anders naar waarden dan een moleculaire arts (waar Louisa het ook over heeft).
Ik weet niet goed hoe je dat zelf kan veranderen. Je zou is op de site van hormoondisbalans kunnen kijken? Ook wat candida betreft.
Ik denk dat veel me/cvs patienten daar ook wel herkenning uit halen.
Is er verder niks uit je bloed gekomen bij Lelystad?

groetjes, Danielle
imaginary
Gevorderd lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 20 feb 2011, 03:56

Bericht door imaginary »

Ik heb ook hele sterkte neigingen naar zout en naar zoet. Vooral naar zout. Blijkt ook dat ik lage bloeddruk heb en daarbij slechte doorbloeding. zout eten helpt dat tegen te gaan ofzo.
As If I could reach Rainbows..

And if you want a rainbow you have to put up with the rain..
Gebruikersavatar
san-34
Gevorderd lid
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 apr 2011, 18:14

Bericht door san-34 »

@daniëlle, ik ben nooit in lelystad geweest, ben via de huisarts en het ziekenhuis op vanalles getest.
"Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read."
Gebruikersavatar
daantjuh
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 apr 2011, 10:41
Locatie: Rijnsburg

Bericht door daantjuh »

oh sorry ik dacht dat te lezen. Is er niks uitgekomen bij je tests? Let goed op hoor bij je uitslagen. Artsen zeggen vaak dat het goed is terwijl je ook op het randje van de waarden kan zitten en je daarbij al slecht kan voelen.
cortisol heeft met je bijnieren te maken.
Gebruikersavatar
swingmoeke
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2011, 09:05
Locatie: aartselaar

Bericht door swingmoeke »

Pfffffffffffffff ik ben al 12 kg bijgekomen sinds ik zo veel pijn heb en vlug moe ben
Reden: Ik was heel sportief en nu bijna niks meer
En mijne troost is dan eten vreselijk vind ik
orange
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jun 2010, 08:59
Contacteer:

Bericht door orange »

Hej,

Ik zit op dat vlak echt in de knoop. Mijn energiepeil is zo afhankelijk van wat ik eet. Na het eten soms een boost van jewelste of soms een verlammend gevoel dat ik bijna niet meer voor- af achteruit kan. De dokter zegt dat ik het zelf wat moet uitzoeken maar ik heb het gevoel dat daar geen beginnen aan is.

Iets voor de middag krijg ik steevast hoofdpijn en voel ik dat ik iets moet eten. Vaak in de vooravond krijg ik een suikerdip en grijp ik naar chips.

Ik zou dringend weer moeten diëten maar ben al zo mager en ik kan nu eindelijk wat meer eten door de supplementen en maagmedicatie. Ik zou eens willen proberen glutenvrij te eten en eventueel ook de soya eens uit te schakelen want volgens mij is dit ook niet goed voor mij. Maar wat blijft er op den duur nog over? Soms weet ik het allemaal niet meer...

Orange
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

@orange
ja hoor, ik volg je 100%. Ik ben ook al jaren veel te mager en ieder migraineaanval of felle opstoot is telkens gesignaleerd door een grote zin in chocolade, brie (taj, !) en cola en als ik er naar grijp, tja, dan wees maar zeker dat ik de volle pot betaal (ik spaar je de details). Na een felle opstoot waarvan ik zeker 2 dagen niets binnen krijg kan ik gemakkelijk 2à3 kilo's verliezen. Ik weet heel zeker dat een dieet zonder lactose, gluten , suiker en 'slechte' dingen me echt helpt hoor maar soms ben ik het echt ook beu om die 'smakeloze dingen' te eten en grijp ik dan naar verkeerde voeding bv een gewone lekkere boterham met chavroux (wat voor een gezonde mens echt gezond is hé).
Niet verder dan daarstraks heb ik een pak crackers gegeten van schar (zonder gluten dus) omdat ik me wel beter voel als ik gezouten voeding eet, die heb ik altijd thuis liggen of gewone cornflakes van lima (maar dan zonder melk).
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Plaats reactie