Duizelingen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

esther72
Beginner

Bericht door esther72 »

De fysio heeft me voor die vastzittende spieren een warmte behandeling gegeven , en uiteindelijk heeft dat enorm geholpen daardoor ontspannen de spieren enorm , dit was echter ook hard nodig want ik had hieraan doordat ik te lang door liep wel een gezichtsverlamming en arm verlamming opgelopen,...... dus op tijd aan de bel trekken en fysio krijgen!
Voorkomen is beter dan genezen dat duurt namelijk erg lang!!!!!!!

groetjes en sterkte met je nek ,. esther

p.s die duizelingen had ik ook zwart voor de ogen zakken door je knieen maar niet echt weg raken alsof er allerlei stroompjes door je hoofd lopen.
daarna trekt het weer weg o en ja voelt alles weglopen kwa kracht uit je benen en dergelijke , alsof er een enrome kippevel over je rug naar beneden en naar boven trekt,....
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Hoi Esther,

Ja dat door je knieen zakken heb ik ook op sommige momenten. Sjonge dat dat je nek terweeg kan brengen. Ben nu trouwens bij een fysio maar ik heb elke dag wel fysio nodig. Kan er wel een prive inhuren ha ha.
Soms als ik naar de fysio ga heb ik geen last en een dag erna of bijv. vier dagen erna dan heb ik weer erge last. Echt geen peil op te trekken.
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

patries schreef: Soms als ik naar de fysio ga heb ik geen last en een dag erna of bijv. vier dagen erna dan heb ik weer erge last. Echt geen peil op te trekken.
Hey Patries, dat kan ook zogeheten 'napijn' zijn.
Ik krijg bijvoorbeeld elke dinsdagochtend fysiotherapie voor mijn nekspieren (betaal ik uit eigen zak hoor, is particulier), en standaard krijg ik dan op woensdagavond extra pijn aan mijn nek, tot donderdagochtend. Dat komt dus doordat je spieren door zo'n behandeling 'wakker worden geschud' en gaan 'werken' en dat kan pijn geven.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Ja dat begrijp ik zou kunnen. Maar dat ik last van mijn nek heb is irritant maar dat duizelig je ineens niet goed voelen enz. vind ik nog veel erger. Ben een controle freak en het is dan net of ik de controle verlies.
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Ja ik kan me voorstellen dat dat heel vervelend is. Sterkte ermee.
mokkie
Beginner

Bericht door mokkie »

Ik herken het probleem van Patricia heel goed.....

Al jullie verhalen doorgelezen, en ook over de spierspanning in de nek en schouders tot aan de kussens.....

Alleen: ik heb het dus na dat ik 's middags op bed heb gelegen en heb geslapen!!
Ik heb een goed bed, een goed kussen, maar als ik opgestaan ben (dan gaat het nog goed) en ik loop mijn huiskamer in, dan heb ik totaal geen controle meer over mijn evenwicht....
Ik val niet flauw, ik heb geen paniekaanval of hyperventilatie: niets!!!
Ik val gewoon om en ik kan mezelf helemaal niet tegenhouden!!!
En dit duurt dan een uur tot 3 uur......

Weet iemand hier iets op of heeft iemand hier ervaring mee????

Liefs,

Mokkie
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hoi mokkie
ik blijf er steeds last van houden, heel erg pijn in mijn ogen migraine nek klachten en duizeligheid .ik heb een poosje medisch cannabis gehad maar ook dat hielp niet ,af en toe word ik zo eng in mijn hoofd net of ik flauw gaat vallen en dan probeer ik mij een beetje te ontspannen ,maar alles voelt zo gespannen aan ,het is best eng hoor ik raak ook niet in paniek maar je schrikt wel ,meestal slik ik een paracetamol 500 in met een diazepam .en soms helpt het eventjes ,en verder weet ik ook niet wat ik moet doen sorry mok wist ik het maar
liefs alie
mokkie
Beginner

Bericht door mokkie »

Hoi Alie!

In ieder geval lief dat je wilde reageren!
Het lijkt me eng, medische cannabis......

Weet je, het gekke is dat ik er niet eens van schrik......
Soms moet ik er zelf bijna om lachen, het is zo bizar!!!

Het is net alsof je een hele liter whiskey of wat dan ook gedronken hebt (en ik drink geen druppel alcohol)......

Ik neem gelijk het halve meubilair mee, als ik omval.
Gaat de stoel of de boekenkast of waar ik tegenaan val gewoon gezellig mee!!!

Ik laat het altijd maar over me heen komen, want wat moet ik anders?
Ennnnnn, het gaat meestal na een paar uur weer weg, en dat is dan ook weer fijn.....

Geeft niet dat je er geen antwoord op weet, Alie, ik vind het al fijn dat je jouw manier van oplossen hebt geschreven (ook van de para's en de dia's), en dat je evengoed een antwoord hebt willen geven!
Dank je!!!

Liefs,

Monique
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hoi mok
het is inderdaad raar dat het je toch iedere keer overkomt heb jij ook last van je nek
of een te lage bloeddruk en het kan ook van bloedarmoede komen heb je dit allemaal na laten kijken
en die medisce cannabis heb ik van mijh dokter hoor
en dat gebruikte ik in thee vorm, ik gebruikte maar een kopje per avond
maar het ging niet helaas
sterkte meis een dikke knuf en veel liefs van alie xxx
Gast

Bericht door Gast »

hoi mokkie,

je zou eens met je huisarts kunnen overleggen of je niet langs kunt komen als je een aanval hebt,
hij kan je dan zien en misschien doorsturen naar het ziekenhuis om e.e.a. te laten controleren.
het is toch wel raar dat is "zomaar"ontstaat.
groetjes marion
mokkie
Beginner

Bericht door mokkie »

Alie schreef:hoi mok
het is inderdaad raar dat het je toch iedere keer overkomt heb jij ook last van je nek
of een te lage bloeddruk en het kan ook van bloedarmoede komen heb je dit allemaal na laten kijken
en die medisce cannabis heb ik van mijh dokter hoor
en dat gebruikte ik in thee vorm, ik gebruikte maar een kopje per avond
maar het ging niet helaas
sterkte meis een dikke knuf en veel liefs van alie xxx
Hoi Alie,

Ik heb van nature een lage bloeddruk (85/55), maar daar schijnt het niet aan te liggen.
Bloedarmoede ben ik al vele malen op getest, maar dat blijkt ook goed te zitten....
Dus een antwoord heb ik nog niet..... helaas.....

Dikke knuf terug en veel liefs,
Monique
mokkie
Beginner

Bericht door mokkie »

marion schreef:hoi mokkie,

je zou eens met je huisarts kunnen overleggen of je niet langs kunt komen als je een aanval hebt,
hij kan je dan zien en misschien doorsturen naar het ziekenhuis om e.e.a. te laten controleren.
het is toch wel raar dat is "zomaar"ontstaat.
groetjes marion
Hoi Marion,

Thanks for your mailtje!!!!
Mijn huisarts ziet mij al aankomen.... 8)
Ik ben daar al zo vaak geweest, maar alles gooien ze onder de noemer ME/CVS (en ik heb al 5 huisartsen versleten.... :shock: )
Ik heb al 4 keer in het ziekenhuis gelegen, maar ook daar het zelfde verhaal..... ME/CVS.... oh ja, en ik had een TIA gehad.... mwoah..... appeltje eitje voor een neuroloog..... die vinden dat niet zo ernstig....
(Zei ik wat cynisch...... :? )
Ik wel!!!! Ik heb er nu inmiddels 3 gehad, maar ze kunnen er niets mee....

Daarom hoopte ik dat iemand die tintelingen/omval neigingen zou herkennen als iets anders....
Bij mij zit de schrik er namelijk wel een beetje in........ :cry:

Groetjes,
Monique
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hoi mokkie
ik wilde met je meedenken, maar dat is dus goed gelukkig niet ,ik ben zelf ook een poosje erg duizelig ben vanmorgen op het fitness van mijn home trainer gevallen, door heftige duizeligheid ik kreeg gelijk een paniek aanval en voelde mij helemaal wegtrekken best eng hoor, van mij komt het van mijn nek en rugwervels vandaan en mijn zenuwstelsel
dus ik dacht mischien is dat bij jou ook niet goed
liefs en sterkte van alie
mokkie
Beginner

Bericht door mokkie »

Hoi Alie,

Ik vind het al ontzettend lief dat je wil meedenken!!!!!!

Bij mij kloppen al die nek en rugwervels ook niet (ik ben al een paar keer "gekraakt" door een manueel therapeut) en mijn zenuwstelsel weet zelf niet eens meer wat of waar zij voor dient...... hahahahahaha...
Ze gaat gewoon haar eigen gang, maar doet niet wat ik wil....... :shock:

Nee, ik maak vaak geintjes over mijn, nogal belabberde lijf, puur als tegenhanger!!!
Zonder (galge)humor, is het leven nog zwaarder!!!! 8)

Dus je hebt gelijk, bij mij klopt het ook niet......
Maar dat is helaas niet het "ei van Columbus"........ :(

Nogmaals, ik vind het onwijs lief dat je meedenkt, lieve Alie!!!!

Liefs,

Monique
Plaats reactie