Duizelingen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

sterre
Gevorderd lid

Duizelingen

Bericht door sterre »

Hallo allemaal,

Ik heb soms last van duizelingen dan is het net of ik flauw ga vallen dit gebeurd gelukkig niet. Het zijn geen paniekaanvallen dit weet ik door ervaring. Het gebeurd vaak als ik mij inspan. Hebben meer mensen hier last van en hoe zou dit kunnen komen? Dokters kunnen mij hier geen antwoord op geven.

Groetjes Patricia :(
Gabutje
Gevorderd lid

Duizelingen

Bericht door Gabutje »

Zit je nek ook vast? Want hierdoor kan er te weinig zuurstof naar je hersens komen, waardoor je duizelig van kan worden. En vooral wanneer je inspant heb je daar meer last van. Ook van de moeheid kun je duizelig worden, door het inspannen.

Maar ja, ik heb er ook last van.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

klopt gabutje het komt van spierspanningen uit de nek, heb er zelf heel erg last van ,patries probeer zo rustig mogelijk een paar ontspannings oefeningen te doen of ga naar een fhisio sterkte groetjes alie
Gabutje
Gevorderd lid

Bericht door Gabutje »

Een cesartherapeute is beter als je inderdaad van spierspanningen in de nek sprake is.
Want je houding is dan vaak ook niet helemaal goed, waardoor je ze nog extra overbelast.
Ik had er tenminste wel baat bij. Maar bij de fysio weten ze denk ik er ook wel raad mee.
mlisje
Beginner

Bericht door mlisje »

he patries,
Ja ik heb er ook veel last van,,ik had het ook al voor dat ik hoorde dat ik cvs heb.
Vanaf mijn 14e heb ik dit, toen viel ik ook vaak flauw, de dokter zei toen dat het door de hormonen lag, dus kon ik niks mee.
Maar ik heb het nu ook nog heel vaak, en zit nu niet meer in de puberteit, dus tja.
Maar ik heb inderdaad ook vaak een gespannen nek, zit eigenlijk altijd vast, en krijg dan ook vaak hoofdpijn erbij. Maar val dan inderdaad net niet flauw.
Ook moet je er goed om denken met wat je eet, want als k ook te weinig eet heb ik het heel erg.

Dus ja ik weet ook nog steeds niet hoe het precies kan, ik heb het elke week bijna wel elke dag, erg vervelend.

Nou sterkte ermee.

Liefs Melissa
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Bedankt voor jullie reacties!
Ja mijn nek is bijna altijd gespannen hiervoor ben ik diverse malen naar de fysio geweest. Maar als het dan weer los is moet ik ermee stoppen. Het liefst ging ik ermee door gewoon voor onderhoud om het los te houden maarja ik weet niet of dat kan. Wat jullie zeggen kan dus heel goed zo zijn dat die duizelingen daarvan komen. Enja als ik moe ben (wat vaak zo is) heb ik hier meer last van. Misschien een idee om dit te overleggen met mijn huisarts.

Groetjes Patricia
Gabutje
Gevorderd lid

Bericht door Gabutje »

Ik weet niet wat voor een hoofdkussen je hebt, maar ik heb nu van de cesartherapeut een tempur hoofdkussen mogen proberen en nu er zelf een gekocht omdat ik nu al niet meer mijn hoofdpijn opsta. Dat scheelde al een hoop en een goed matras ook, ik merk dat mijn huidige matras niet goed is. Te weinig ondersteuning en als iets belangrijk voor ons is omdat wij vaker beroep doen op ons bed dan een gezond persoon is een goed matras en hoofdkussen. Het is geen oplossing, maar het scheelt al zoveel. Misschien kan je zoiets proberen (testen, dat scheelt financieel even).
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik heb dus ook een tempur kussen maar ik kan er echt niet op liggen en ik heb zo veel al geprobeert het is echt moeilijk hoor, en patries kan je niet overleggen met je huisarts om een keer in de week te mogen naar de fhisio ,en het op chronisch te gooien ,ik ga al jaren ik moet er niet aan denken om te stoppen ,want dan word alles nog erger zou het zeker vragen als ik jou was sterkte alie
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

@Patries: Ik heb ook wanneer ik inspan last van duizelingen, en krijg hier ook hoofdpijn door en spanning in mijn nek waardoor ik het gevoel heb dat ik me niet goed kan bewegen en omkijken ofzo. Het klinkt misschien raar: Maar ik ga dan altijd in bed op m'n zij liggen, met mijn schouder tot het kussen en mijn hoofd leg ik dan op mijn schouders. Als ik zo blijf liggen is het na 30-45 wat beter doordat er bij mij als ware "mijn nek wordt ontlast".. Misschien een idee?

Groetjes Nienke
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

30-45 minuten moest het trouwens zijn;)
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hoi patries fijn dat jou dit helpt maar als je wat anders dan spanning heb in de nek luk je dat niet ook warmte helpt wel eens maar als ik ga liggen zoals jij zegt dan krijg ik tintelingen naar mijn arm en hoofd en gezicht fhisio lijk mij de beste oplossing ,en aan de huisarts vragen om naar een neuroloog of internist te gaan sterkte allemaal groetjes en liefs alie
goa
Actief lid

Bericht door goa »

ik ben in het verleden ook bij de neuroloog terecht gekomen met duizelingen en heftige hoofdpijn waar geen pijnstiller tegenop kon.
bij mij was het een combinatie van factoren,de nekwervels zaten niet goed en een uit de hand gelopen hypogliekemie.
soms krijg je ook duizelingen van bepaalde medicijnen.
je zal dus voor jezelf moeten nagaan waar het aan kan liggen,meestal is de boosdoener toch de nek.
bij mij is het over gegaan na behandeling bij de fysio en aanpassing van mijn voeding.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hoi ik kom dus nu van de neuroloog
de pijn en duizeligheid komt van nek en rug wervel artrose
heb ik al van mijn drieen twintigste.
ook heb ik zenuwbeschadigingen van een beroerte dertig jaar geleden
en de tia.s daar komt al die brandende pijn vandaan
en ik loop daar al jaren voor bij de fhisio
voor de m,e en fybromyalgie en darm klachten moest ik bij mijn internist zijn en ik moet er maar mee leren leven dat was het
ik ben niets wijzer mee geworden groetjes van een zeer verdrietige alie
Gast

Bericht door Gast »

lieve alie,

heel veel sterkte, je hebt al zo lang moeten wachten op de uitslag en dan hoop je toch dat ze je kunnen helpen!
ik begrijp dat je heel teleurgesteld bent, je hoopt toch op een oplossing, en dan sturen ze je naar huis met : je moet er mee leren leven, alsof je dat al niet doet! echt balen alie, ik leef met je mee,
groetjes van marion
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

dank je marion
je vraag je af waar leren zij voor als ze je niet kunnen helpen
heel erg frustrerent
groetjes alie
Plaats reactie