Niet meer aangeraakt willen worden

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

ridder
Actief lid

Bericht door ridder »

@ridder: hier had ik alle feiten op een rijtje gezet dat persoonlijkheid niet in verband staat met ME/cvs...admin
Bedankt!!
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Met hooggevoelig bedoel ik niet overgevoelig. Ik bedoel dat mensen sowieso meer opmerken en bv een zeer goed instinct hebben.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

stargazertje schreef:Met hooggevoelig bedoel ik niet overgevoelig. Ik bedoel dat mensen sowieso meer opmerken en bv een zeer goed instinct hebben.
Dat is HSP, een mooie en goede tool, die in de dagelijkse levenssituaties een voordeel kan zijn.
Een eigenschap die bij gezonde mensen en ook voorkomt en bij mensen met ME/cvs.
HSP veroorzaakt geen ME/cvs.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Eh HSP = watte? Ik zeg ook niet dat het ME/CVS veroorzaakt en generaliseer dat iedereen met ME/CVS het heeft, alleen het valt me op dat een groot deel van de mensen met ME/CVS hooggevoelig is.
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi stargazertje,
stargazertje schreef:Eh HSP = watte? Ik zeg ook niet dat het ME/CVS veroorzaakt en generaliseer dat iedereen met ME/CVS het heeft, alleen het valt me op dat een groot deel van de mensen met ME/CVS hooggevoelig is.
HSP = High Sensitive Person. Het is een mooie eigenschap die je positief kunt toepassen in dagelijkse situaties.
Ik geef je een folder: http://www.vereniginghooggevoelig.nl
Er is ook een Vereniging Nederland: http://www.vereniginghooggevoelig.nl

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
mehans
Actief lid

Bericht door mehans »

ridder schreef: . . . voordat je deze onzin keer op keer herhaalt . . .
met alle respect, maar kunnen we het nu hier beschaafd houden ?

niemand moet zich verplicht voelen om te reageren op mijn posts
"Iemand leren om onafhankelijk te groeien, voor zichzelf, is misschien de grootste dienst dat men een andere kan bewijzen"--Benjamin Jowett
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Beschaafd is ook de informatie die je aan alle kanten wordt aangereikt, waar mensen de moeite voor nemen, tot je te nemen.
nasa
Actief lid

Bericht door nasa »

Herkenbaar...
Ik ben nooit een knuffelaar geweest. Als kind knuffelde ik ook alleen met mijn zusje, omdat zij letterlijk aan me kwam hangen en haar knuffels opeiste, lief ding :) .
Maar sinds de ME, dus sinds mijn 12de, zijn aanrakingen echt vervelend. Mijn huid doet gewoon vaak pijn. Ik kan ook niet tegen vervelende kleren, of tegen bijv. flanellen lakens. Iets dat kan schuren in bed... Er zijn wel een aantal mensen die ik heel soms een knuffel wil geven. Mijn zusje, en een paar goede vrienden. Maar als ik hier thuis zit en iemand legt bijv. even een hand op mijn rug, mijn ouders, of zus. Daar kan ik echt niet tegen :? .
Van mijn katten kan ik dan wel weer erg veel verdragen. Met hen knuffel ik hele dagen lang. De ene moet ik soms wel van me af zetten, als het teveel wordt. Of als het te warm wordt.
Plaats reactie