Dieet Christine Tobback

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

hmm geen idee.. dat heb ik niet gedaan.

Ik heb nog heel veel problemen met het dieet. Kan dus alleen maar rijstenwafels en rijst enz eten. Als ik iets erbij probeer gaat t weer helemaal mis. Ben ik weer dagen van de rel.
Dus ik weet het nu echt niet meer.. ik heb genoeg van die rijst heb echt geen motivatie meer.
Probeer ik een glutenvrij broodje ja hoor het gaat weer niet goed pffff....

Heel frustrerend... :(
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Iemand Christine gisteren op VTM gezien ?
In de babyfluisteraar.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Nee, niet gezien. Zou dat ook nog via internet te bekijken zijn?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
ben79
Gevorderd lid

Bericht door ben79 »

Ik weet wat je bedoeld nabo.

Ik loop ook steeds met honger heb geen verzadigd gevoel meer enzo.
Als ik dan eens iets nieuws probeer heb ik het ook zitten ,zoals bv rijst daar kan ik dan niet tegen net als soya ,tarwe,fruit,... er schiet niet veel over dan.
Ik moet wel zeggen dat ik de eerste 2maanden echt barslecht was van dat dieet en dan nadien ging het ineens veel beter.Ik heb 2 schitterende weken gehad en van dag op dag BANG en je hebt het weer zitten.

Die verdomde darmen, constant winden laten,diarree,voedsel dat niet verteert, en als ik in mijn darmen duw hoor je het donderen tot in Keulen.

Echt demotiverend is dat want ik let nogthans zo op mijn eten,maar toch....

nabo schreef:hmm geen idee.. dat heb ik niet gedaan.

Ik heb nog heel veel problemen met het dieet. Kan dus alleen maar rijstenwafels en rijst enz eten. Als ik iets erbij probeer gaat t weer helemaal mis. Ben ik weer dagen van de rel.
Dus ik weet het nu echt niet meer.. ik heb genoeg van die rijst heb echt geen motivatie meer.
Probeer ik een glutenvrij broodje ja hoor het gaat weer niet goed pffff....

Heel frustrerend... :(
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Als ik dan eens iets nieuws probeer heb ik het ook zitten ,zoals bv rijst daar kan ik dan niet tegen net als soya ,tarwe,fruit,... er schiet niet veel over dan.
Ben, long time no see!

Ik heb het 2 jaar volgehouden om puur natuur te eten, niets voorverpakt, geen chemische smaakversterkers, alleen gekookt en gebakken voedsel. Ook geen fruit of rauwe groente, paddestoelen, tarwe of mais, nauwelijks melkproducten.

En al zeg ik het zelf, mijn darmen hebben na 2 jaar ineens een sprong vooruit gemaakt. Het dagelijkse niet durven wijken van een wc-pot wegens spastische darm, de pijnlijke darmen met knorrende en minder fraaie geluiden, ... het is fel verbeterd.

Eén keer per week draait er weer een knoop in en heb ik er echt het raden naar wat ik verkeerd zou kunnen hebben gedaan maar het is niet meer dagelijks.

Ik blijf netjes mijn regime volgen maar mag al eens een kwartje appel verorberen of een lepel mayonaise op de versgesneden frietjes (!). Blikvoeding of andere rommel moet ik blijven mijden want dat blijft duidelijk problemen geven.

Wel moeilijk als je geen rijst kan verdragen. Dat zou nochtans één van de stoffen zijn waar de mens het minst op reageert, had ik ooit begrepen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
ben79
Gevorderd lid

Bericht door ben79 »

Hey Marlène,

Vandaag gaat het terug ietsje beter met de darmen maar ben wel nog wat vermoeid.

Ik moet wel zeggen dat ik na zes maand dieet wel terug iets vlugger herstel na een terugval.
Hopelijk blijft het nu alleen maar de goede richting uitgaan zodat ik terug wat meer kan genieten vh leven en weer wat kan sporten.

Blij te horen Marlène dat het met jou ook de goede richting uitgaat nu.

Vele grts

Ben

marlène schreef:
Ben, long time no see!

Ik heb het 2 jaar volgehouden om puur natuur te eten, niets voorverpakt, geen chemische smaakversterkers, alleen gekookt en gebakken voedsel. Ook geen fruit of rauwe groente, paddestoelen, tarwe of mais, nauwelijks melkproducten.

En al zeg ik het zelf, mijn darmen hebben na 2 jaar ineens een sprong vooruit gemaakt. Het dagelijkse niet durven wijken van een wc-pot wegens spastische darm, de pijnlijke darmen met knorrende en minder fraaie geluiden, ... het is fel verbeterd.

Eén keer per week draait er weer een knoop in en heb ik er echt het raden naar wat ik verkeerd zou kunnen hebben gedaan maar het is niet meer dagelijks.

Ik blijf netjes mijn regime volgen maar mag al eens een kwartje appel verorberen of een lepel mayonaise op de versgesneden frietjes (!). Blikvoeding of andere rommel moet ik blijven mijden want dat blijft duidelijk problemen geven.

Wel moeilijk als je geen rijst kan verdragen. Dat zou nochtans één van de stoffen zijn waar de mens het minst op reageert, had ik ooit begrepen.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Ik vroeg me af of er ook mensen slecht reageren op het dieet van Christine?
Ik ben zelf zo'n 5 weken geleden gestart en ben heel consequent geweest. 1,5 week geleden ben ik ontzettend ziek geworden. Braken, misselijk, diarree. Ik heb enkele dagen niks kunnen binnenhouden. Nu kan ik ook nog bijna niet eten en heb nog diarree en maagpijn. Verder ben ik door dit ziek zijn natuurlijk flink achteruit gegaan.

Ik weet niet of het een reactie was op het dieet? Of een buikgriep? In mijn gezin heeft niemand anders er last van, wat je bij buikgriep wel zou verwachten?
karin1983
Actief lid

Bericht door karin1983 »

Hoi Felixlolena,

Toen ik begon was ik ook ziek geworden, ontwenningsverschijnselen volgens Christine. Ik had met name last van vreselijk hoofdpijn en misselijkheid en mijn darmen waren wat van slag. Misschien moet je lichaam bij jouw ook wennen, alleen lijkt me braken niet echt goed. Misschien toch een griepje on de leden? Misschien kun je een telefonische afspraak maken bij Christine?

Sterkte met alles!
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bedankt Karin, het lijkt me wel heel erg voor afkickverschijnselen. En het is pas na 3 weken gekomen. Eerder was ik alleen wat vermoeider.

Ik heb over een week of 3 een belafspraak staan met Christine.
Weet je of ik haar ook kan mailen? Ik bedoel, is dat zinvol, mailt ze dan terug?
karin1983
Actief lid

Bericht door karin1983 »

ja, dat is wel heel erg lang erna, lijkt me dan geen afkickverschijnselen. Ik weet eigenlijk niet of je haar kan mailen, heb ik nog nooit gedaan.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

@felixloena : Christine heb ik zelf nog niet gemaild, maar ze heeft ons wel gezegd dat we dat mochten doen.

Ivm de ontstekingstoestand : ik heb ook na een paar weken dieet last gekregen van verschillende ontstekingen. Uiteindelijk bleek dit van het vele gebruik van koolzaadolie te komen.
Dit is een olie die je overal mag overheen doen en best neutraal van smaak.
Maar het is ook een olie die ontstekingsbevorderend werkt. Ik heb ze weggelaten en vervangen door cocosolie/vet en neem regelmatig ook goede boter. De ontstekingsverschijnselen verdwenen heel vlug.
Een lepeltje cocosvet na je ontbijt maakt ook een soort beschermlaag in je maag en is antibakterieel.
Ik hoop dat je vlug beter bent!
groetjes, Lea
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bedankt dames.
Het gaat langzaam steeds beter. Net rijst en kip gegeten en een beetje komkommer.
Wel direct erna weer op het toilet gezeten. Ik voel me in elk geval niet heel erg meer een dweil, hoewel ik nog niet terug op mijn oude niveau ben.

Handige tip dat cocosvet. Koolzaadolie gebruik ik niet, wel olijfolie en rijstolie. Nu verder aansterken.

Lea: bedoel je mijn maagzweren en zo? Die zitten er al veel langer.
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Hoi,
Volgens mij kan je ten alle tijden mailen, zeker als het niet goed gaat zou ik er niet te lang mee wachten hoor...
Ik mocht van Christine juist geen cocosvet of olie gebruiken ivm hoge fructose gehalte? Ik gebruik nu dus ook vrij veel van de koolzaadolie, maar als dat idd ontstekings bevorderend werkt lijkt mij dat ook geen goed idee om lang mee door te gaan (heb sinds een paar dagen weer felle oorpijnen, ook onsteking misschien?)
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door hildeke »

Hello dames,

Ik las net de voorgaande ervaringen en deed mijn oren spitsen...

Je kan Christine mailen met specifieke vragen, ze probeert tussen haar drukke werkschema door wel te antwoorden. Belafspraken zijn idd ook mogelijk, is soms handiger om de volledige situatie uit te leggen.

@ Lea: Wat betreft de koolzaadolie, ist ik niet dat dit onstekingen zou kunnen veroorzaken. Mss kan dat wel de reden zijn waarom ik nooit volledig van mijn darmbloedingen verlost geraak? In elk geval het proberen waard om eens te vervangen, al weet ik niet goed met wat.
Ik ken wel cocosmelk maar geen -vet of olie. Net zoals Meteoo, moet ik opletten met fructose. Al zou een beschermlaagje voor mn maag zeker welkom zijn!

Is rijst- of olijfolie even goed ter vervanging? Ik smeer sowieso soyamargarine, gebruik soyabakboter en gebruik Perm Coated Plus tabs om de film in mn lekkende darm te "onderhouden" en verzekeren.

Nog suggesties of ervaringen?

Groetjes,
Hildeke
Plaats reactie