Als ik dan eens iets nieuws probeer heb ik het ook zitten ,zoals bv rijst daar kan ik dan niet tegen net als soya ,tarwe,fruit,... er schiet niet veel over dan.
Ben, long time no see!
Ik heb het 2 jaar volgehouden om puur natuur te eten, niets voorverpakt, geen chemische smaakversterkers, alleen gekookt en gebakken voedsel. Ook geen fruit of rauwe groente, paddestoelen, tarwe of mais, nauwelijks melkproducten.
En al zeg ik het zelf, mijn darmen hebben na 2 jaar ineens een sprong vooruit gemaakt. Het dagelijkse niet durven wijken van een wc-pot wegens spastische darm, de pijnlijke darmen met knorrende en minder fraaie geluiden, ... het is fel verbeterd.
Eén keer per week draait er weer een knoop in en heb ik er echt het raden naar wat ik verkeerd zou kunnen hebben gedaan maar het is niet meer dagelijks.
Ik blijf netjes mijn regime volgen maar mag al eens een kwartje appel verorberen of een lepel mayonaise op de versgesneden frietjes (!). Blikvoeding of andere rommel moet ik blijven mijden want dat blijft duidelijk problemen geven.
Wel moeilijk als je geen rijst kan verdragen. Dat zou nochtans één van de stoffen zijn waar de mens het minst op reageert, had ik ooit begrepen.