ME en epstein barr..

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ava
Beginner

ME en epstein barr..

Bericht door ava »

(excuses voor mijn niet foutlose nederlands :wink: )

Ik vraag mij af..
Ik kreeg in October 2010 bevestigd dat ik phfeiffer had.. ik was toen 29 jaar.. Volgens de aarts en gemuteerde versie, aangezien ik ik 2003 ook epstein barr had..
ik voelde mij al maanden niet lekker, steeds maar denken dat ik "iets" zou krijgen, longontsteking, keelonsteking, influenza.. maandenlang gewoon koortsgevoel, wekenlang keelpijn tot dat het "eijdelijk" in october dus helemaal fout ging.. Ik was heel erg ziek, alle lymfklieren aan de linker kant waren gigantisch, had een "2de hoofd" (grote gezwel aan mn neck).

sinds dan is mijn gezondheid niet meer bovenop gekomen..
Ik was ziek gemeld tot mid februari, ben toen weer begonnen met werken (langzaam opbouwen). sinds dan 2 keer weer ziek moeten melden en overnieuw beginnen met opbouwen.

Nu, 8 maanden later is het nogsteeds "on and off"...
alles heeft consequenties..
vrijdag verhuisd, lig nu al 2 dagen op bed, kan niks doen..
ouderavond bij de creche 3 weken geleden, heb sinds dan weer keelpijn.. ging effe sporten -had gelijk longontsteking..

ik heb een hele waslijst met "symptomen".. dingen die vroeger niet zo waren.. na een beetje te hebben gelezen heb ik ze allemaal op papier gezet.. lijst wordt steeds langer..

De huisaarts en arbo (bedrijfsaarts) zeg aleen dat ik moet zorgen dat ik genoeg rust krijg.. maar dat ik gewoon normaal moet leven, het gaat vanzelf over..
Daar begin ik dus aan te twijfelen..

en los daar van... genoeg rust krijg ik gewoon niet, ik ben aleenstaande moeder van 3 kids, met een eks die niks doet voor zijn kinderen (maar wij moeten nogsteeds in Nederland blijven wonen zodat hij ze kan zien.. belachelijk...)

tips? opmerkingen? ideen?
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hallo ava,

Welkom op het forum!

Groetjes, Louisa
(Teamlid)
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
ikje
Beginner

ME en epstein barr..

Bericht door ikje »

hoi ava,

ook bij mij is het allemaal begonnen met klierkoorts, net als bij jou voelde ik me ook al een lange tijd echt niet goed en na de klierkoorts werdt het alleen maar erger...

echt veel tips kan ik niet geven maar 1 tip misschien...

blijf naar je lichaam luisteren en zoek een arts die je serieus neemt en samen wil zoeken naar iets dat je zo goed mogelijk kan helpen...
die artsen lopen er jammer genoeg nog niet in massa's rond maar via de site hier kan je er misschien wel 1 vinden die berijkbaar is en waar je je goed bij voeld!

veel sterkte
marlène
Gevorderd lid

ME en epstein barr..

Bericht door marlène »

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
ava
Beginner

Bericht door ava »

mischien slim als ik de symptoomen ook erbij zet....

-vaak influenza/koortsgevoel
-te veel activiteit -koort en spierpijn, moet op bed gaan liggen
-heel vaak hoofdpijn
-plukt alle virusen op (werk in een kinderdagverblijf..)
-problemen met consentratie
-problemen met dingen onthouden
-problemen met planen maken, dingen op volgorde zetten
-stijve gevrichten, vingers verkrampen. wordt ook gewoon wakker met fuisten.. moelijk open te krijgen en et doet pijn.
-potjes openmaken (jam of babyvoeding bij voorbeeld) lukt mij niet meer, ik heb niet genoeg kracht in mijn handen, en probeer ik het tog dan heb ik gelijk krampen/pijn in mijn vingers/handen.
-spierpijn zonder te sporten
-kan moelijk pen vasthouden, het gaat pijn doen
-vaak buikpijn en opgeblazen gevoel (nooit eerder last van gehad..)
-kan slecht tegen vet eeten..
-kan NIET tegen alcohol, krijg pijn in heel mn licham, spiren en gevrichten doen pijn
-weinig eetlust. wel honger maar geen trek.
-veel doorst
-wordt snel duizelig, ziet sterretjes
-keelpijn/kriebelgevoel
-krijg blauwe plekken! (is voor mij bizar, want ik heb NOOIT eerder blauwe plekken gekregen..)
-lymfklieren zijn vaak opgezet
-sporten = volgende dag ziek
-mijn kracht houdt op. midden van de dag is het gewoon over.. mijn hoofd wil van alles, licham is er niet mee eens..
-last van koude handen en voeten
-sweet veel. vooral s'nachs--
-gevoelig voor licht, kan niet in de zon zonder zonnenbril.. doet echt pijn aan mijn oogen..
-kan slecht tegen heel koudt en heel warm weer.. onder 10 graden en boven 25 is gewoon fout. wordt suff en moe en wil aleenmaar slapen..
-hartkloppingen (ook als ik weinig suiker en cola binnen krijg)
-mijn ooren piepen.. en heb vaak oorpijn in combinatie met keelpijn..
-rillingen alsof ik stroom krijg. vooral in handen en rug..
-moeite met in slaap vallen, en blijven slapen.. wordt steeds wakker..
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

ME en epstein barr..

Bericht door vlindertie »

Welkom Ava.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur

ME en epstein barr..

Bericht door hildeke »

Welkom Ava
memsi
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door memsi »

Welkom Ava

Heb ook altijd in en kinderdaverblijf gewerkt maar moest daar mee stoppen van prof De Meirleir wegens teveel contact met virussen en bacterieen.
marlène
Gevorderd lid

ME en epstein barr..

Bericht door marlène »

Ava

Wat mij de afgelopen twee jaar heeft geholpen, is:
- neuraal therapie
- supplementen
- low dose naltrexone LDN
http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... -1065.html

Je kan er meer over lezen op dit forum of op mijn blog (adres hieronder).

Misschien heb je er wat aan.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
magnetronnie
Gevorderd lid

ME en epstein barr..

Bericht door magnetronnie »

Welkom! :D

Met deze waslijst aan klachten zou de bedrijfsarts je serieuzer moeten nemen en niet meteen aan een herinfectie van Pfeiffer moeten denken. Die kans is wel aanwezig, en dan heb je waarschijnlijk CVS, maar dan dienen wel eerst een groot aantal andere ziekten te worden uitgesloten, bijvoorbeeld CMV en Lyme. Het beste kun je naar de huisarts stappen en het hele verhaal uitleggen, en zo snel mogelijk laten doorverwijzen naar een internist, die dit allemaal kan uitzoeken.

In de tussentijd proberen actief te blijven zoveel mogelijk, maar zeker niet forceren, ziek is ziek, anders krijg je de rekening op een later tijdstip gepresenteerd.
marlène
Gevorderd lid

ME en epstein barr..

Bericht door marlène »

krijg blauwe plekken! (is voor mij bizar, want ik heb NOOIT eerder blauwe plekken gekregen..)
Ik zou toch nog eens je bloed laten nakijken.

En de tip van actief blijven ... dat doen wij vrouwen al genoeg met drie kinderen ... Mijn advies, laat alles liggen wat niet essentieel is. Een immuunsysteem heeft alle energie nodig om een lijf te herstellen. Je lichaam zal je dankbaar zijn.

verlorengezondheidman
Gevorderd lid

ME en epstein barr..

Bericht door verlorengezondheidman »

@Ava,

Welkom op het ME/(cvs).Net-forum :)

Zie onderstaande link: "Pfeiffer besmetting vergroot kans op toename XMRV in het lichaam." :idea:

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-4836.html
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen

hoi Ava
van harte welkom hier.

veel sterkte

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
ava
Beginner

Bericht door ava »

Bedankt allemaal!

De zon schijnt buiten en ik lig op bed;) maar ik doe het wel beter dan gisteren..
had vanmorgen wel een beetje koorts (38,5) kon niet recht lopen, spieren wou niet meewerken, maar niet zo veel pijn als zondag, dus gaat de goede kant op!

Ik heb de kids vanmorgen naar school gebracht, ziekgemeld op mijn werk (kreeg natuurlijk een preek van mijn baas, en ik krijgt elke keer het gevoel dat ik mij aanstelt...) en geprobeerd een afspraak te maken met mijn huisaarts.. die blijkbaar deze week vrij heb genomen en is pas volgende week maandag terug..
Dus nog 1 week wachten..

les nummer 1; verhuizen is geen makkie..1 dag verhuizen, tot nu toe 3 dagen op bed..
ava
Beginner

ME en epstein barr..

Bericht door ava »

verlorengezondheidman schreef:@Ava,

Welkom op het ME/(cvs).Net-forum :)

Zie onderstaande link: "Pfeiffer besmetting vergroot kans op toename XMRV in het lichaam." :idea:

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-4836.html
ik heb hier vannacht aan gedacht..

wat als je die retrovirus heb.. enige andre retrovirus die ik wan weet is hiv, en dat wil je niet hebben... is dit dan iets van hetzelvde??

wat ALS je dat heb, wat dan??
wat voor een impact heb dat op je leven?

Ik probeert er steeds te lezen, maar mijn concentratie geeft het op, en ik vergeet steeds wat ik gelezen heb...
Plaats reactie