stargazertje schreef:@Nasa, ik heb alles genegeerd en ben doorgegaan en ben veel slechter geworden. Maar ja, ik ben dan supereigenwijs.
Ik ook
Maar ik moet dit nu serieus nemen. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn zusje moet ik voor mezelf zorgen. Ze verdient een zus die nog soms iets leuks kan en niet doodziek in bed ligt.
Heb al goed gerust, het deed me al goed. Alles wat ik doe maakt me erg moe. Heb nog hartkloppingen. En mijn armen en benen willen niet mee. Sms'en, tanden poetsen, allemaal moeilijk.
Computer wordt beperkt tot 2 keer een half uurtje per dag. Ik slaap wanneer ik kan. Zoveel mgl. liggen.
Ik ging net naar de huisarts, ook omdat ik nog steeds verkouden was, na meer dan 2 weken. Ik wou ook een attest voor school, voor een tijdje zodat ik kan zien wanneer ik ga. Maar de laatste nieuwe collega van mijn huisdokter blijkt een arrogante, vooringenomen trut te zijn

Sorry voor de scheldwoorden, maar ik kan wel ontploffen.
Ze had de verslagen gelezen van het ziekenhuis en stond absoluut niet open voor mijn verhaal, nl. dat het mss wel hyperventilatie kan zijn, maar dan wel van lichamelijke oververmoeidheid. En dat ik gewoon nu veel rust nodig heb. Neen hoor, ik krijg een attest tot vrijdag, 3 dagen. Ja hoor! Ik ben er op 3 dagen weer bovenop, I wish!

Dan was ze aan het aandringen dat ik naar mijn kine ging voor ademhalingsoefeningen. Dat wil ik ook, maar deze week kon de kine niet. Dus ze suggereerde dat ik niet wou. "Van uitstel komt afstel, zeker in zo'n geval als dit". Welk geval??? Dan deed ze net alsof ik dacht dat er iets vreselijks met mijn longen was. "Met je longen is niks mis hoor, doe nu maar iets aan die ademhaling". Heb nog proberen uit te leggen dat ik een slechte periode had en lichamelijk op was, en daarom ingestort ben. Maar neen hoor, kon mijn verhaal niet eens afmaken. "Volgende week ben je weer in orde".

Absoluut geen begrip voor ME.
Dus moet ik nog eens terug en hopen dat mijn eigen, normale dokter (waar ik ook al niet meer graag ging) me nog een attest voor een paar weken wil geven.
Of vanavond, ik ga straks met mijn vader naar dokter Duchateau, in Bilzen. Ik hoorde via via dat hij goed werk doet met ME patiënten. Ken een meisje dat ook fibro heeft, en deze dokter heeft haar opgeknapt met magnesiumbaxters. Hij is orthomoleculair arts. Dus straks ernaartoe, hij heeft spreekuur vanaf 22.30u. Ik hoop dat hij mij een beetje kan helpen aansterken. Eventueel ook die magnesiuminfusen.
Ik merk nu al dat ik geen 15u meer slaap, maar 13u. Da's al iets
Mijn zusje is heel streng over mijn activiteiten. Ik krijg een snoepje als ik genoeg rust

. Heb school gemaild, dat het even niet lukt. Ik mail de mensen waarmee ik vaker contact heb, ook om te zeggen dat ze me misschien even niet horen.
Wel gek dat zoveel van ons die rare "aanvallen" hebben. Maakt me er zekerder van dat het niet gewoon hyperventileren is. En als het wel zo is, dan omdat mijn lichaam op is. Het moeilijker ademen was ook pas nadat ik niet meer kon bewegen, ik lag slecht. Mijn zuurstofgehalte was ook te laag. Dus denk eerder aan kort zuurstoftekort, omdat ik wat verlamd was.
Ik hoop dat ik dit niet meer moet meemaken. Mensen weten nu al dat ze me op mijn rug moeten leggen. En wachten tot het overgaat. Maar ik probeer alles te doen om nog een keer te vermijden. Zou teken zijn dat ik er weer over ga.