Als CGT niet werkt, dan ligt het aan je overbezorgde partner
Moderator: Moderators
Als CGT niet werkt, dan ligt het aan je overbezorgde partner
topic afgesplitst. Mod.
En Nijmegen gaat ook vrolijk verder;
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25732090
Als CGT niet werkt ligt het aan je partner!
En Nijmegen gaat ook vrolijk verder;
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
als er ooit een kampioenschap "afschuiven op anderen" wordt gehouden.. aan de andere kant worden wij door medici-en-hun-falende-testjes afgeschoven op Nijmegen en consorten dus dat die het dan in dit soort hoekjes gaan zoeken, tsjah
je moet wat met je onderzoeksgeld wat hierdoor niet naar een supersonische SPECT-scanner gaat he :p
je moet wat met je onderzoeksgeld wat hierdoor niet naar een supersonische SPECT-scanner gaat he :p
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
- willemijnd
- Actief lid
John, dank voor het posten. Voor wie geen zin heeft om op deze misselijkmakende link te klikken even snel de titel van deze publicatie: "The role of the partner and relationship satisfaction on treatment outcome in patients with chronic fatigue syndrome." (De rol van partners en een bevredigende relatie op de uitkomst van de behandeling bij Chronisch Vermoeidheids Syndroom).jkieboom schreef:En Nijmegen gaat ook vrolijk verder;
Als eerste wordt er in de samenvatting van het artikel gesteld dat CGT werkt bij CVS. Dan dat er 204 patiënten hebben deelgenomen aan de studie.
Vervolgens de resultaten: "Bezorgde reacties van partners hielden verband met minder klinische significante verbetering van vermoeidheid en gebrek. Partners gaven vaker een bezorgde reactie wanneer zij CVS als een ernstige aandoening beschouwden."
Conclusie van Bleijenberg en zijn vriendjes: "Bezorgde reacties en ziekte-preceptie aan het begin van de therapie kan de de uitkomst van CGT bij CVS negatief beïnvloeden. We benadrukken het belang ervan om hier tijdens de therapie aandacht aan te besteden."
Hoe zieker je bent, des te bezorgder je partner… tsja, hoe zou dat nu komen?!?
In mijn familie komt veel ernstig astma voor. Driekwart eeuw geleden waren er nog nauwelijks werkzame medicijnen. Kinderen die een aantal malen bijna gestikt waren, kregen op een gegeven moment - toen het in de mode kwam - van de psycho-babbelaar-maffia te horen dat de oorzaak van alle ellende hun overbezorgde moeder was.
Logisch dat die doodzieke astma-kinderen bezorgde moeders hadden. Want die hadden door ervaring geleerd dat een simpele verkoudheid kon overgaan tot bronchitis en tot levensgevaarlijke astma-aanvallen…
… maar sinds er werkzame medicijnen als Ventoline en Pulmicort op de markt zijn, hoor je ineens niemand meer over de schadelijkheid van overbezorgde moeders….
Terug naar dit artikel: de conclusie vind ik levensgevaarlijk. Letterlijk.
Want die opent de deuren voor de gedachte dat kinderen met ME niet beter worden omdat hun ouders zo overbezorgd zijn. (Wedden dat dat de volgende publicatie uit Nijmegen wordt? Al hoop ik het niet!) En als je daarin gelooft, wat is er dan logischer dan die kinderen gedwongen op te nemen en CGT te laten ondergaan, terwijl hun ouders geen contact mogen hebben of alleen onder strikt toezicht? Denk aan Karina Hansen, Sophia Mirza, etc.
Voor volwassenen is het al vervelend dat wanneer zij niet beter worden, hun partner erop aangesproken wordt. Maar voor kinderen zie ik het nog somberder in. Laten we hopen dat dit de laatste stuiptrekkingen van het bio-psycho-sociale-babbel-kamp zijn, en er snel betrouwbare bloedtesten voor ME komen….
Willemijn - die het misschien iets te somber inziet
Goed gesproken, willemijnd. De honden lusten er geen brood van, bah, orenmaffia.
Van de 'foute' ouders, moeders vooral, werd juist en idd altijd al gesproken, nu hebben ze dus ook iets voor volwassenen gevonden. Je bent dus beter af zonder partner of met een partner die het ook allemaal niet zo gelooft, wat natuurlijk helaas voorkomt. De emotionele gruwel van Nijmegen/CGT-gevers die zo'n partner nog eens bevestigen, ligt op de loer. Maar eigenlijk speelde dit altijd al, met die CVS-CGT-gedachte.
Van de 'foute' ouders, moeders vooral, werd juist en idd altijd al gesproken, nu hebben ze dus ook iets voor volwassenen gevonden. Je bent dus beter af zonder partner of met een partner die het ook allemaal niet zo gelooft, wat natuurlijk helaas voorkomt. De emotionele gruwel van Nijmegen/CGT-gevers die zo'n partner nog eens bevestigen, ligt op de loer. Maar eigenlijk speelde dit altijd al, met die CVS-CGT-gedachte.
Life smells...
Ongelofelijk. Familie als in-stand-houdende factor.
Terugkeer naar de middeleeuwen.
Als IS a/d macht komt volgt ongetwijfeld nog een vorm van duivel uitdrijving o.i.d., een combi van onze overgebleven primitieve neigingen en oprukkende sharia methoden!
Kortom, past helemaal bij deze tijd, 2015, barbaars, zoals e.e.a. zich tegenwoordig aan het ontwikkelen is.
Blijf daar maar eens helder bij denken!
Terugkeer naar de middeleeuwen.
Als IS a/d macht komt volgt ongetwijfeld nog een vorm van duivel uitdrijving o.i.d., een combi van onze overgebleven primitieve neigingen en oprukkende sharia methoden!
Kortom, past helemaal bij deze tijd, 2015, barbaars, zoals e.e.a. zich tegenwoordig aan het ontwikkelen is.
Blijf daar maar eens helder bij denken!
Deze mevrouw is er ook erg van. https://www.youtube.com/watch?v=I_ury2I0WHY
Ik wil mijn slaap niet bederven en luister dat morgen ofzo wel.....Grigor schreef:Deze mevrouw is er ook erg van. https://www.youtube.com/watch?v=I_ury2I0WHY
De taal van de vijand moet helaas zo nu en dan bij gehouden worden.
goeiemorgen,
en de DOMHEID van de artsen,die maar steeds het zelfde roepen ,duurt maar voort.
walgelijk om het op de ouders ,de kinderen,de partner ,en op ons zelf te gooien,
ik zie niet in wat ik er voor baat ik er bij heb om mezelf zo ziek te fantaseren,ik ben echt ZIEK,
en heb al 21 jaar ME: echt waar. : !!!!!!!mrgreen:
cynisch bedoeld.
nee, dan Kanker,
ik heb nu voor de 2 de X kanker,
ik word behandeld als een held.
door artsen en verpleging.
want Kanker kent iedereen he,
cynisch bedoeld hoor
lieve groetjes
petraroos
en de DOMHEID van de artsen,die maar steeds het zelfde roepen ,duurt maar voort.
walgelijk om het op de ouders ,de kinderen,de partner ,en op ons zelf te gooien,
ik zie niet in wat ik er voor baat ik er bij heb om mezelf zo ziek te fantaseren,ik ben echt ZIEK,
en heb al 21 jaar ME: echt waar. : !!!!!!!mrgreen:
cynisch bedoeld.
nee, dan Kanker,
ik heb nu voor de 2 de X kanker,
ik word behandeld als een held.
door artsen en verpleging.
want Kanker kent iedereen he,
cynisch bedoeld hoor
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
hoi Grigor,
ja, eerst Longkanker ,long weggehaald.
nu Vulva kanker.
maar het gaat mij erom,dat als je ME hebt je voor gek versleten word,
en als je kanker hebt IEDEREEN meeleeft,
je aan alle kanten GELOOFD word.
dat is zo raar.
toen ik gekeurd moest worden ,jaren terug zei de Arts dat ik DACHT dat ik ME had,
omdat mijn jongste zoon het huis uit was,en ik aan het lege nest syndroom leed ,
om zo aandacht te krijgen.
hoe gek ,en achterlijk ken je zijn als arts om zo iets te verzinnen.
lieve groetjes
petraroos
ja, eerst Longkanker ,long weggehaald.
nu Vulva kanker.
maar het gaat mij erom,dat als je ME hebt je voor gek versleten word,
en als je kanker hebt IEDEREEN meeleeft,
je aan alle kanten GELOOFD word.
dat is zo raar.
toen ik gekeurd moest worden ,jaren terug zei de Arts dat ik DACHT dat ik ME had,
omdat mijn jongste zoon het huis uit was,en ik aan het lege nest syndroom leed ,
om zo aandacht te krijgen.
hoe gek ,en achterlijk ken je zijn als arts om zo iets te verzinnen.
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
Schandalig. Zeker aangezien ME wel degelijk gelinkt wordt aan bepaalde kanker soorten. ME wordt zo onderschat wat dat betreft.
Wens je heel veel sterkte. Ontzettend respect. Ontzettend knap.
Wat mij ook zo stoort is dat ik persoonlijk best baat heb met het praten met mijn psycholoog. Echter je moet wel mazzel hebben dat je een goeie krijgt. In de zin van of ze bekend zijn met ME en het niet zien dat je niet beter wilt worden omdat je dingen ontkent of je dingen inbeeldt.
Iedere chronisch zieke zou zeker baat hebben bij psychische hulp. Echter optioneel.
Mijn psycholoog probeert me juist te leren sneller nee te zeggen en meer rust te krijgen.
Maar door het hele CGT zoals in Nijmegen rent iedereen zo hard mogelijk weg van psychische hulp. Logisch.
Wat ze doen werkt zo averechts. Alleen daarom is het al slecht.
Wens je heel veel sterkte. Ontzettend respect. Ontzettend knap.
Wat mij ook zo stoort is dat ik persoonlijk best baat heb met het praten met mijn psycholoog. Echter je moet wel mazzel hebben dat je een goeie krijgt. In de zin van of ze bekend zijn met ME en het niet zien dat je niet beter wilt worden omdat je dingen ontkent of je dingen inbeeldt.
Iedere chronisch zieke zou zeker baat hebben bij psychische hulp. Echter optioneel.
Mijn psycholoog probeert me juist te leren sneller nee te zeggen en meer rust te krijgen.
Maar door het hele CGT zoals in Nijmegen rent iedereen zo hard mogelijk weg van psychische hulp. Logisch.
Wat ze doen werkt zo averechts. Alleen daarom is het al slecht.
In deze samenvatting wordt trouwens niet gepraat over het selecteren van de doelgroep. Welke selectiecriteria zouden ze toch weer hebben gebruikt?
Overigens: Wanneer er sprake is van chronische ziekte binnen een relatie of een gezin kan dit de relaties behoorlijk onder druk zetten. Daar is ME vast geen uitzondering in.
Als ik het goed heb begrepen zijn partners die bezorgder zijn en meer denken aan een lichamelijke oorzaak mede oorzaak van het mislopen van CGT?
Tssss…. moet ik manlief toch eens aanpakken, misschien met CGT????
Overigens: Wanneer er sprake is van chronische ziekte binnen een relatie of een gezin kan dit de relaties behoorlijk onder druk zetten. Daar is ME vast geen uitzondering in.
Als ik het goed heb begrepen zijn partners die bezorgder zijn en meer denken aan een lichamelijke oorzaak mede oorzaak van het mislopen van CGT?
Tssss…. moet ik manlief toch eens aanpakken, misschien met CGT????
==Maar door het hele CGT zoals in Nijmegen rent iedereen zo hard mogelijk weg van psychische hulp. Logisch.
Wat ze doen werkt zo averechts. Alleen daarom is het al slecht.==
Ja!
Dus is ME 3-voudig lullig.
1. chronisch ziek zijn zonder zicht op genezing
2. daarin tegengewerkt worden, gepest worden
3. psychische hulp vermijdend
Ja, meintje. Je man moet nodig in therapie. Als je weet wat helpt, geef je dat dan aan mij door? Want ik lijd als moeder-van aan het syndroom van Münchhausen by proxy (http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_v ... n_by_proxy)
Nooit vast gesteld bij mij, maar heb me zelf maar voor het gemak zo gediagnostiseerd.
De duim van sommige zgn deskundigen waaruit gezogen wordt, wordt al dikker. Allemaal Diederik Stapeltjes in spe.
Schizofrenie werd ook toegeschreven aan fout handelende of voelende moeders.
Wat ze doen werkt zo averechts. Alleen daarom is het al slecht.==
Ja!
Dus is ME 3-voudig lullig.
1. chronisch ziek zijn zonder zicht op genezing
2. daarin tegengewerkt worden, gepest worden
3. psychische hulp vermijdend
Ja, meintje. Je man moet nodig in therapie. Als je weet wat helpt, geef je dat dan aan mij door? Want ik lijd als moeder-van aan het syndroom van Münchhausen by proxy (http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_v ... n_by_proxy)
Nooit vast gesteld bij mij, maar heb me zelf maar voor het gemak zo gediagnostiseerd.
De duim van sommige zgn deskundigen waaruit gezogen wordt, wordt al dikker. Allemaal Diederik Stapeltjes in spe.
Schizofrenie werd ook toegeschreven aan fout handelende of voelende moeders.
Nah, tussen de middeleeuwen en nu is het nooit weggeweest hoor, psychiatrische - en neurologische patiënten werden en worden nog steeds voor gek verklaard totdat voortschrijdend wetenschappelijk inzicht ze bevrijdt.Terugkeer naar de middeleeuwen.
Ja, ISIS is wel een ware terugkeer van ... Die zouden ons direct onthoofden.
Wb psychische hulp, de meeste mensen die ziek worden lopen daar nou niet direct naartoe. Soms kun je het gebruiken, maar daar is alles wel mee gezegd; de hele maatschappij is gepsychologiseerd, er is een industrie ontstaan.
Life smells...