Als CGT niet werkt, dan ligt het aan je overbezorgde partner
Moderator: Moderators
Als CGT niet werkt, dan ligt het aan je overbezorgde partner
topic afgesplitst. Mod.
En Nijmegen gaat ook vrolijk verder;
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25732090
Als CGT niet werkt ligt het aan je partner!
En Nijmegen gaat ook vrolijk verder;
Kwaliteit van leven, binnen mijn grenzen dankzij Neuro Stimulatie therapie !!
als er ooit een kampioenschap "afschuiven op anderen" wordt gehouden.. aan de andere kant worden wij door medici-en-hun-falende-testjes afgeschoven op Nijmegen en consorten dus dat die het dan in dit soort hoekjes gaan zoeken, tsjah
je moet wat met je onderzoeksgeld wat hierdoor niet naar een supersonische SPECT-scanner gaat he :p
je moet wat met je onderzoeksgeld wat hierdoor niet naar een supersonische SPECT-scanner gaat he :p
"Ik kan toch niets doen. Ik ben arts." Emile Keuter
- willemijnd
- Actief lid
John, dank voor het posten. Voor wie geen zin heeft om op deze misselijkmakende link te klikken even snel de titel van deze publicatie: "The role of the partner and relationship satisfaction on treatment outcome in patients with chronic fatigue syndrome." (De rol van partners en een bevredigende relatie op de uitkomst van de behandeling bij Chronisch Vermoeidheids Syndroom).jkieboom schreef:En Nijmegen gaat ook vrolijk verder;
Als eerste wordt er in de samenvatting van het artikel gesteld dat CGT werkt bij CVS. Dan dat er 204 patiënten hebben deelgenomen aan de studie.
Vervolgens de resultaten: "Bezorgde reacties van partners hielden verband met minder klinische significante verbetering van vermoeidheid en gebrek. Partners gaven vaker een bezorgde reactie wanneer zij CVS als een ernstige aandoening beschouwden."
Conclusie van Bleijenberg en zijn vriendjes: "Bezorgde reacties en ziekte-preceptie aan het begin van de therapie kan de de uitkomst van CGT bij CVS negatief beïnvloeden. We benadrukken het belang ervan om hier tijdens de therapie aandacht aan te besteden."