Sinus klachten

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Sinus klachten

Bericht door annac »

Wie van jullie heeft ook (vergergering van) sinusklachten?

Mijn zoon wordt er gek van, van de hoofdpijn die dat geeft. Andere hoofdpijn heeft ie nooit gehad en pijnstillers helpen niet meer. Morfineachtige preparaten misschien? De pijnpoli waar we ooit waren is geen optie.

Jaar geleden of zo is zijn tussenschot verruimd, en toen ie net ME had is er een dikke neusamandel verwijderd en gaatjes geprikt, wat toen hielp.
Na die neus-tussenschot verwijding, wat volgens plan was, omdat ie met die operatie moest wachten tot ie volgroeid was, is ie langzaam aan steeds meer last gaan krijgen ipv dat de weer opkomende pijnen verholpen werden. En nu is echt het einde zoek, valt er niet mee te leven.

Kan er een schimmel zitten?

Wat doen jullie eraan? Marlene raadde in ander verband Candex aan.

Hij wacht nu op weer een KNO bezoek. Die van een 1/2 of 3/4 jaar geleden leverde niks op.

Uiteraard is deze verergering een symptoom van het vorderen van de ME.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Sinus klachten

Bericht door petraroos »

ggoeiemorgen,


wat erg voor je zoon,
ik hoop dat je een goeie tip krijgt tegen de pijn.

dikke knuffel

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Bij mij is de hoofdpijn juist minder geworden. Vooral, denk ik,omdat ik rustiger leef en minder stress heb. Maar doe ik iets teveel (fysiek of mentaal) ,krijg ik onherroepelijk zware hoofdpijn.
Jouw zoon en jij hebben de laatste tijd veel te verduren gehad misschien dat het daarom momenteel erger is?
Ook bij mij zit er boven in mijn neus iets niet goed. Mijn neus plopt de hele nacht, al jaren.
Hebben meer mensen met ME hier last van?
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Ik heb naproxen na 275mg tegen de hoofdpijn,werkt super maar je wordt er wel wat suffig van.
En wat voor hem op zijn leeftijd heel moeilijk is, is zijn tempo nog wat verlagen als dat mogelijk is en vaker rust nemen.
Gebruikersavatar
mamoes
Gevorderd lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 jul 2010, 22:25

Bericht door mamoes »

Misschien wel helemaal not done.... :mrgreen: Maar zijn jullie zuivelvrij .... ?

Bij ons vond kno arts ook niets maar geen zuivel meer gaf merkbaar veel verbetering
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Sterkt annac.
Ik heb geen antwoorden maar sluit mij aan bij rust & uitkijken met zuivel?
Goed gehydrateerd blijven + zout?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

mamoes schreef:Misschien wel helemaal not done.... :mrgreen: Maar zijn jullie zuivelvrij .... ?

Bij ons vond kno arts ook niets maar geen zuivel meer gaf merkbaar veel verbetering
Tja, valt te overwegen.

Lastig met vooral wolkje melk in de thee.

Kaas valt nog te vermijden.....

N.O.: van nog rustiger aan doen wordt ie nog gekker.......

Hij werkt momenteel volgens rooster, thuis. Zoveel stukkies schrijven in een uur, 20 uur per week. Voor een prikkie. Gaat hem steeds sneller af. Geeft wat structuur, maar vermoeit hem toch ook wel, heb ik het idee.

Dank, P'roos voor je steun.

Krijgt iemand hier misschien al lichte morfine preparaten voor de pijn?
Esmee
Beginner
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 nov 2005, 17:55

Bericht door Esmee »

Misschien een domme vraag, maar weten jullie zeker dat het sinusklachten zijn? Ik heb jarenlang rondgelopen met "sinusklachten"', kno arts bezocht, zelfs de tandarts omdat ik dacht dat het misschien in de kaak zat, niets te vinden.

Ik heb altijd aan de rechterkant pijn, ter hoogte van het oog, met uitstraling naar alle kanten. Mijn neus zat dan ook altijd verstopt (rechterkant) en aangezien ik ook een scheef tussenschot heb, heb ik altijd gedacht dat dat het probleem was. Totdat mijn huisarts suggereerde dat het wel eens migraine kon zijn. Ik was zeer sceptisch, maar de medicijnen (triptanen) helpen wel goed tegen de pijn. Ik voel me nog steeds naar en wiebelig en misselijk, maar duidelijke verbetering mét pillen. Ik heb nu, als ik me rustig houdt, zo'n 2 x per maand een aanval en die duren 2 a 3 dagen, maar het is te doen. Voorheen duurden ze langer.

Het zal wel niet van toepassing zijn op jullie, maar ik wilde het er toch even ingooien :-)

Succes!
Gebruikersavatar
kik
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:18

Bericht door kik »

Kan er een schimmel zitten?
Geen ervaring mee, maar waarschijnlijk kan dat toch onderzocht worden dmv een monster? Stafylokokken kunnen zo ook worden opgespoord.
Misschien kan DML advies geven?
Gebruikersavatar
NooitOpgeven
Actief lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2012, 21:02

Bericht door NooitOpgeven »

Ik weet niet wat voor hoofdpijn het is. Idd twee keer per maand,migraineachtig soms misselijk erbij, alles doet erstig pijn ( kaken,kiezen lijken ontstoken) maar met die naproxen ben ik er met twee dagen weer van af.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Dat het migraine zou zijn denk ik inderdaad niet, esmee. Dat soort hoofdpijnen gaat toch in aanvallen? Hij heeft het bijna constant. Alsof er iets zit, daar. Maar goed, de KNO moet er maar weer es goed naar kijken. Een kaakchirurg heeft ook al eens foto's bekeken.

Hij had nooit hoofdpijn. Dan was ie er vermoed ik wel eerder mee lastig gevallen.

Maar hij is net gestart de lactose te vermijden, zoveel mogelijk. Kijken of dat wat doet.

In het begin bij DML had ie geen lactose-intolerantie bij de: adem test, geloof ik????
Gebruikersavatar
galadriel
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2015, 23:43

Bericht door galadriel »

Ik heb chronische sinusitis en astma.
Ik o.a. een ontstekingsremmende inhaler, anti allergie pilletje (aerius) en neusspray (nasonex).
Helpt best wel goed, al heb ik helaas dit jaar weer een sinusontsteking gehad.
Ik heb ook chronische migraine, maar daar heb ik ook last van wanneer mijn holten niet vol zittten.
Gebruikersavatar
galadriel
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2015, 23:43

Bericht door galadriel »

annac schreef:Dat het migraine zou zijn denk ik inderdaad niet, esmee. Dat soort hoofdpijnen gaat toch in aanvallen? Hij heeft het bijna constant. Alsof er iets zit, daar. Maar goed, de KNO moet er maar weer es goed naar kijken. Een kaakchirurg heeft ook al eens foto's bekeken.

Hij had nooit hoofdpijn. Dan was ie er vermoed ik wel eerder mee lastig gevallen.

Maar hij is net gestart de lactose te vermijden, zoveel mogelijk. Kijken of dat wat doet.

In het begin bij DML had ie geen lactose-intolerantie bij de: adem test, geloof ik????
Ik heb chronische migraine en had het iedere dag.
Ik kwam bij de neuroloog terecht en kreeg anti epileptica.
Nu heb ik het niet meer dagelijks.
Helaas begint het nu wel weer steeds vaker terug te komen.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Zoon krijgt nieuwe onderzoeken. Door terugkeer naar oude neusspray gaan de sinussen wel iets beter.

Lactulose vrij dieet is vooral goed tegen de diarree.
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

annac schreef:
Lactulose vrij dieet is vooral goed tegen de diarree.
Dat kan ik me voorstellen, Annac, lactulose is een laxeermiddel....... :lol:

Ariadne.
Plaats reactie