Beeindiging cesartherapie, maar klachten blijven.

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Beeindiging cesartherapie, maar klachten blijven.

Bericht door Gabutje »

Hoi hoi,

Ik heb al jaren erge hoofdpijn, en vaak dat ik mijn hoofd soms niet kan draaien. Al die tijd had ik ook een slechte houding, wat vrij logisch is. Veel op bed gelegen, vechten tegen slaap, te lang doorgaan zorgde ervoor dat ik veel ging hangen.

Ik heb nu cesartherapie gehad, wat bij mij echt hielp was mijn nek losmaken via een traxie? en een soort tape (voor sporters) daarna op de knobbel achter in je nek plakken zodat het allemaal op zijn plek bleef. Mijn hoofdpijn werd een stuk minder, het ging gewoon allemaal beter.

Nu ben ik met de therapeut gestopt omdat ik door alle behandelingen heen was en fysiek op 1 punt bleef hangen. Want de oefeningen die ik thuis moest doen waren te moeilijk om dit consequent vol te houden. En de tape wilde ze ook niet meer gebruiken omdat ik er anders aan zou wennen. Maar mijn gedachte is hierover, als het werkt en na verloop van tijd ga je toch wennen aan de houding en dus zodra je dan de tape niet meer gebruikt automatisch toch in de juiste houding qua nek, hoofd houdt.

Hoe nu verder?

Ik merk dat ik vaak vast zit, door spanningen en stress, en door traxies en alle gewrichten los te maken voel ik me toch een stuk beter. Mijn voornaamste klachten zijn hoofd, nek. Overige gewrichten vallen nog wel mee. Is er een therapeut ofzo, die zich bezig houdt met alleen het losmaken van gewrichten en die met tape kan werken?

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Beeindiging cesartherapie, maar klachten blijven.

Bericht door Jazzie »

Zowel Manueel Therapeuten als Chiropractors houden zich voornamelijk bezig met het losmaken van de gewrichten (in de volksmond 'kraken'). Met beide heb ik fijne ervaringen. Maar die tape ken ik niet.
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Beeindiging cesartherapie, maar klachten blijven.

Bericht door Gabutje »

Heb je daarvoor doorverwijzing van huisarts nodig? wat zijn de kosten/wordt het vergoed?

Die tape is gewoon sporterstape, ze knippen een stukje vast en plakken dat gewoon op de nek.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Beeindiging cesartherapie, maar klachten blijven.

Bericht door Jazzie »

Dat hangt af van jouw persoonlijke zorgverzekering. Dus dat moet je opzoeken in je voorwaardenboekje of telefonisch navragen.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Hoi Gabutje,

Ja ik herken dit.
Mijn fysio deed dit altijd bij mij met dat sporterstape.
Mijn houding is ook niet optimaal omdat je in elkaar gaat hangen omdat je zo moe bent. Maar nu ben ik niet meer onder behandeling en heb het weer. Zo zit ik in een vicieuze cirkel. Maar de fysio doet dus dat ook met dat tape en je nek losmaken.

Groetjes Patricia
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Fysio hoef je niet naar de huisarts meer toch, voor verwijzing?

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Nee ik ben zo heen gegaan. De fysio gaf het wel door aan de huisarts zei ze.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

hoi gabutje
bij mij is heel vaak tractie uitgevoert op mijn nek maar heel anders dan bij jou ,ik lag plat op mijn rug en de fhisio stond achter mij. en deed zijn handen naar voren om mijn hals en dan trok hij mijn hoofd zahtjes naar hem toe zodat mijn wervels werden uitgerekt dus geen tape.s het hielp eventjes ,maar door alle manuele therapie die ik gehad heb is er ruimte,s gekomen in mijn nek en rugwervels ,dus heb ik steeds dat de boel verschuift .ik ben ook bij een chiropractor geweest maar die stopte bij de vijfde behandeling want hij zag dat het niet goed ging
dus pas op met tracties
liefs alie
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik moest zittend mijn handen in mijn nek leggen, dan deed zij haar armen door mij armen heen en trok mij omhoog, 3 x en daarnaar 3 x naar achteren. Pas als dat gedaan was, kreeg ik tape op mijn nek knoppen zodat ie alles op zijn plaats houden.

Heb ook liggende gehad, die was wel erg pijnlijk. Rolde ze een handdoek op en legde ze steeds onder een nekwervel en drukte zij mij omlaag, voorbij tussen de borsten deed het erg pijn.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

ja gabut dat komt mij ook bekent voor de handen in mijn nek en dan trok hij het naar boven en dan hoor je het kraken en is de boel weer een beetje los inderdaad wel gevoelig allemaal
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Dat is ook het enigste wat werkt bij mij, oefeningen etc... het is niets voor mij, te zwaar om met regelmaat te doen. En voornamelijk alleen maar last van mijn nek, en zij behandelt mij voor mijn hele lichaam terwijl dat niet nodig is, naar mijn mening dan hoor!

Iedereen nog bedankt voor de tips.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Plaats reactie