Dit zal ook wel vaak gevraagd worden en ik wist niet goed onder welk topic ik het moest plaatsen en voel me momenteel ook te ziek om er erg achter te gaan zoeken...dus hopelijk past het hier

Aangezien er nu pas, na 4 jaar, aan de diagnose CVS/ME bij mij gedacht wordt, zou ik heel graag tips hebben van mensen die er al langer mee proberen om te gaan. Wat helpt, wat helpt totaal niet, wat maakt het erger,...?
Vooral tips ivm maagzuur/voeding wekken mijn interesse alsook eventuele behandelingen.
Welke medicatie gebruiken jullie?
Zijn er pillen die specifiek bij CVS/ME-patiënten gebruikt worden?
Ik overweeg naar Dr. De Meirleir te gaan maar hoor er ook vaak negatieve dingen over...heeft iemand concrete voorbeelden waarmee hij iemand wel echt kan helpen (wat kan er concreet verbeterd worden) en welke technieken gebruikt hij (tests) alsook welke behandeling/pillen gebruikt hij bij patiënten want ik ben niet zo'n durver op vlak van medicatie tgv overgevoeligheid. Hoeveel kost zo'n consultatie (niet terugbetaald door verzekering?) en is er lange wachttijd? hoe vaak moet je er langs?
Heel erg bedankt alvast!!! en wens iedereen veel moed en heel veel goede momenten toe.
groetjes,
Emelie