Het lenteweer en je ME/CVS

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Doet de zon je goed?

Nee, heb net zoveel last van m'n ME/CVS als in de koudere seizoenen
2
13%
Ja, in de lente merk ik al direct verschil als het wat warmer wordt
6
38%
Ik merk het effect van de zon pas als het echt zomer wordt en langdurig warmer is.
3
19%
Nee, ik heb juist meer last als het warm is
5
31%

Totaal aantal stemmen: 16
Marjolijn
Oprichter

Bericht door Marjolijn »

Het is ook vandaag weer een heerlijk warm dagje.
Merken jullie al dat de zon je goed doet?
Laatst gewijzigd door Marjolijn op 14 apr 2007, 23:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

hoi,

nou ben ik misschien de enige die hier dus heel veel last van heeft,

ik word alleeen maar blij als het lekker weer is, en het zonnetje schijnt, maar ik kan dus absoluut niet tegen de warmte, vooral smiddags dan voel ik met net een zombie, alsof mijn bloed van stroop is, en ik onder water loop, zie dus erg op tegen de zomer. ook heb ik een immuunziekte waarbij je de zon moet vermijden, tenminste niet bakken in de zon, maar dat doe ik natuurlijk toch al niet. verder gun ik iedereen dit weekend zijn zonnetje hoor, lekker genieten,
groetjes van marion
Gabutje
Gevorderd lid

Bericht door Gabutje »

Je bent niet de enigste, het lente weer daar voel ik me lekker bij, maar het zomerse weer hier in Nederland kan ik totaal niet tegen. Het klimaat in Nederland is niet geschikt voor heet weer, dan kun je nog beter naar een tropisch eiland gaan, of italie, daar is de hitte veel meer dragelijk. Van de warmte wordt ik sloom en inderdaad en zombie. Ook slaap ik dan veel te vast waardoor ik me hondsberoerd wakker wordt.

Mijn ouders hebben een airco op hun kamer (gemeen he?, hihi), maar dat ding maakt toch nog wat geluid en zo koel is ie ook weer niet. Vergeet niet het stroomgebruik, je moet hem de hele nacht aanhouden want als je heb afzet is het binnen no time alweer benauw en broeierig in je kamer. Een klimator schijnt dan beter te zijn omdat het klimaat dan meer aangepast wordt. Het is dan nog warm, maar je wordt er minder naar van.

Ik vrees dat ik weer een zwaar zomer krijg, heb namelijk een cafe vlak naast me die behoorlijk wat overlast veroorzaakt en met een raam open slapen is dan eigenlijk niet te doen. Maar met dicht ook niet want dan is het te warm binnen. Dat wordt dus weer s'nachts leven en overdags slapen, en veel ziek zijn. Is er een werkgever hier die op mij staat te wachten? Want de gemeente doet niets aan de cafe, maar waarschijnelijk wonen zij aan de andere kant van Didam.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Marjolijn
Oprichter

Bericht door Marjolijn »

(ik heb de keuze van juist minder voelen door de warmte er ook aan toe gevoegd. Stemmen jullie nog even?)
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik heb het altijd koud het begint bij mijn handen, ik lig vaak in mijn bed met een duster over mijn pyama met electrische deken en nekverwarmer .de lente vind ik lekker maar kan absoluut niet tegen de zon ik krijg precies wat marion beschrijft een stroperig gevoel en hele pijnlijke arme en benen
Laatst gewijzigd door Alie op 14 apr 2007, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
annika
Beginner

Bericht door annika »

tot aan zo'n 23 graden heb ik nergens extra last van, maar zodra het echt zomer wordt ( en dus nog warmer) dan gaat het een stuk minder goed. Ik kan erg slecht tegen het warme weer. Ik ben dan overdag maar tot weinig in staat. Aan de andere kant heb ik het zodra de zon weg is meteen alweer koud :? dan ga ik meestal maar weer binnen zitten omdat ik het buiten dan al weer te koud vind.

groetjes Annika
Gast

Bericht door Gast »

hoi allemaal,

blijkt dus inderdaad dat ik niet de enige ben die het zo gauw warm heeft, en dan niks meer kan,en net als annika, zodra de zon weg is weer naar binnen en dan misschien nog de fleecedeken erbij
marion
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Hallo,

Ik ben blij dat ik dit hoor. Ik dacht altijd dat ik de enige was maar zie hier toch herkenning. Ik kan heel slecht tegen warmte. Vroeger vond ik het heerlijk maar nu vind ik het niet fijn. Ik vind het heerlijk hoor dat het weer lente is mentaal vrolijk ik er wel vanop. Maar zodra het boven de 22 graden komt gaat het mis. Als ik in de zon loop of zit word ik ook altijd onwel net of ik een zonnesteek heb. Maar dat kan nooit want zolang ben ik dan ook weer niet in de zon geweest. Dat trage stroperige gevoel heb ik ook. Nu dus ook.

Groetjes Patricia :)
Nienke
Actief lid

Bericht door Nienke »

Hmmz, ben ik dan zo verschillend van jullie :P Ik merk geen zeker geen positief effect qua moe-heid, maar vind het wel fijn om in de schaduw met een briesje in de zon te liggen. Wordt er wel vrolijker van, en zie ik weer eens wat anders dan die muren of hoeken van de kamer :D
Maar ik vond het voor ik ziek werd al heerlijk om buiten in de zon te zijn!

Groetjes een rasechte (ex-) terrasaanbidster :wink:
Zoek je eigen geluk, want dit kan niemand anders voor je doen!
Brenda_L
Actief lid

Bericht door Brenda_L »

Ik word, net als toen ik nog niet ziek was, wel vrolijker door het zonnetje. Een groot voordeel (ten opzichte van de winter) is ook dat je buiten makkelijker even kan uitrusten. Bijvoorbeeld in de stad kun je even op een bankje gaan zitten, dat is in de winter niet zo fijn.
moon
Beginner
Contacteer:

Bericht door moon »

ik word zekers wel vrolijk van het zonnetje,alleen had ik gehoopt dat mijn pijnklachten wat zouden verminderen met het warme weer maar helaas :cry: mijn rug is momenteel erg vervelend voor me,(ook ben ik nu 5 maanden terug van de trap gevallen en ongelooflijk hard op mijn stuitje terecht gekomen,nu werd het wat minder maar nu is dat ook weer hopeloos maar dat zal niks met het weer te maken hebben) en ook word ik er erg loom van inderdaad net of er stroop in mijn lichaam zit vind het lenteweer heerlijk zalig maar zo warm nee hoeft van mij niet.
En van dat kou klinkt ook erg bekend :)

groetjes monica
Gabutje
Gevorderd lid

Bericht door Gabutje »

Ik heb ook vaak in de zomer dat het bloedheet is en dat mijn botten steenkoud zijn.
Maar soms ook zo koud dat het pijn doet (is trouwens in de winter ook, maar van de zomer is dat wel erg raar).
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
gretuh
Actief lid

Bericht door gretuh »

De lente doet mij absoluut heel goed!!:D
Vooral het weer van de laatste weken vond ik helemaal heerlijk.. Ik voelde mijzelf opbloeien... De moeheid is aanwezig maar beter te dragen dan wanneer het druilerig weer is..
Nu het nog maar 1,5 week slechter weer is gaat het ook heel veel slechter met mij.. Kan niet door de slaap heen komen, wordt nog zieker wakker... En mijn concentratievermogen is weer een stuk lager... Ik hoop dan ook dat de zon zich snel weer laat zien!! Dan kan ik lekker uitpuffen op mijn balkonnetje en veel vitamines uit de zon halen!! 8)
Maar idd wordt het weer te warm dan is het ook niet goed.. Lastig al die temperaturen.. haha..
blackcat
Actief lid

Bericht door blackcat »

wel grappig om te zien dat er zo'n tweestrijd is.
maar ja,dan zie je maar weer: er zijn zoveel verschillende gradaties..

Ik ben er ook 1 die tot de 23 graden zich lekker voelt,maar zodra het daarboven komt,gaat het fout... :cry:
ik wordt enorm sloom en slaperig en heb erg weinig energie.
sta soms nog verbaast wat voor effect dat heeft...
Plaats reactie