Ik ben nini, een ME patiënte uit Amsterdam, 24 jaar oud. En ik ben nu ongeveer 10 jaar ziek, en vooral de laatste jaren word ik steeds zieker.
Ik merk zelf heel erg dat als ik in het buitenland verblijf, en dan vooral in een warm en droog klimaat, ik me dan veel minder ziek voel. Thuis kom ik het huis bijna niet uit en ben ik het grootste gedeelte van de dag bed of bank-legerig. Maar na een paar dagen in een ander klimaat ben ik bijna een ander persoon! Ik heb weer energie, minder pijn en andere klachten, en het belangrijkste, ik kan weer van het leven genieten omdat niet alles alleen maar zwaar en te vermoeiend is!
Ik wil daarom proberen om zo veel mogelijk in het buitenland te verblijven, en om te beginnen wil ik aankomend jaar zo vaak mogelijk op vakantie gaan!
Waarschijnlijk zal ik dan veel alleen op reis moeten gaan, maar misschien zijn er ook wel andere ME patiënten die willen proberen of een warmer en schoner klimaat een positief effect heeft. Of die er gewoon even tussen uit willen, maar die misschien niet zomaar iemand hebben om mee op vakantie te gaan. Dus misschien zijn er mensen die het leuk vinden om een keer samen op vakantie te gaan? Als lotgenoten begrijp je elkaar vaak goed, en heb je een beetje hetzelfde tempo. En je kan elkaar een beetje helpen als dat nodig is

Ik ben inmiddels een redelijke expert op het gebied van ME vriendelijke vakanties en hotel uitzoeken, en ik neem graag een keer iemand mee! Mijn eerst volgende vakantie is waarschijnlijk eind januari naar Agadir (daar ben ik net geweest en dat beviel heel erg goed!). Maar de rest van het jaar wil ik ook graag zo veel mogelijk weg! Dus als iemand een keer zoiets wil proberen, hoor ik het heel graag!